Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
22.3.2013 12:49
No itse ainakin kävin seuraavat asiat huolella:
Runko suora (silmämääräisesti), putket ehjät.
Renkaat/laakerit tiukat, eli otat kylmästi pyörän jalalle ja kokeilet, vispaako vanne yhtään.
Ketjut ja rattaat hyvässä kunnossa.
Valot toimii, yleisilme kertoo paljon, vilkut ym ym.
Jarrupalat, kulutusosat.
Etupumppujen toiminta, stefat vuotaako? Jousitus muutenkin.
JARRUT!
Tosiaan kato toi yleisilme, huoltokirjat toki sun muut. Jos vähänkään epäilyttää jokin, niin ota selvää. Ikinä voi olla liian tarkka ajoneuvon ostossa.
22.3.2013 13:49
Ja muistat kysyä syökö kone öljyä... Jos syö niin en suosittele.
22.3.2013 14:07
Öljyjen tarkistus ei varmaa ois pahitteeks...
22.3.2013 14:35
Jeps edellä mainitut olisin tarkistanut muutenkin, öljyt varsinkin. Mietin vain onko yzärissä jotain erityistä tarkistettavaa (tyyppivikoja ym.) minarellin kone tuttu öljyn syönnin osalta, koska itsellä wr (omani ei tosin syö öljyä). Nuo perus tarkastukset tuttuja.
Mutta kiitos kun vaivauduitte vastaamaan.
24.3.2013 21:23
Tässä illalla käytin tulilla ja vähän fiilistelin..
Akun kunhan latas, nii vanha tuttu putput vrumm ja toimii ku unelma.
24.3.2013 22:27
Pitäis varmaan itekki ruveta ensi viikolla tekemään yzärin viimeistelyä =) akku latauksee ja sitten vahaa pintoihi =)
25.3.2013 15:46
Onkos kukaan vaihtanut ilmansuodatinta itse tähän vehkeeseen? Ja mistä olette sen tilannut.
25.3.2013 17:50
Oon vaihtanut, etukatteet pois, penkki pois, toinen kaveri vähän nostaa tankkia penkin puolelta ja toinen vaihtaa ilmanputsarin sinne laatikkoon. Se on puoliksi penkin ja puoliksi tankin alla. Sellanen musta laatikko jonka sisällä se on. K&N putsari vaihdettiin, kallis se kyllä oli.. Muistaakseni jotain 60€. Vanha oli kyllä helvetin likainen.
E: Ebaysta saa ainakin, Stormilla tais kans olla mutta kalliimmalla.
25.3.2013 18:17
Joo kävin ottamassa pois. 10min homma oli. Taidampa tilata Stormilta tai moto-hämeestä kun sielä hieman halvempi oli. Tuleeko siihen muuten se koko muovihomma mukana missä suodatin on kiinni, vai lähteekö se itse suodatin siitä jotenkin irti??
25.3.2013 19:07
En oikein ymmärtäny kysymystä.. Siis se koko paska mitä niissä ilmanputsareiden myyntikuvissakin näkyy, se suodatinosa ja muoviset reunat. Niinkuin henkilöautoissakin on alkuperäisenä.
26.3.2013 15:44
Niin mitä kaikkea nyt pitää purkaa, että pääsen ilmaamaan ton jäähdytysnestejärjestelmän? Minkälainen homma.. Kun tuntuu palavan se punainen valo, mikä ilmoittaa ylikuumentumisesta?
26.3.2013 18:41
Eipä tartte oikeestaan mitään purkaa, kun ajat (voi tosin olla vähän vaikeaa jos leipoo heti kun ilman nesteitä ajaa
) johonkin perus yksityiselle autokorjaamolle, tai jos paikkakunnaltasi löytyy amiksessa autopuoli niin sinne. Sieltä löytyy sellainen laita millä saa vedettyä alipaineella ilmat pois järjestelmästä ja sitten vaa kiskaistaan nesteet sisälle. Tai sitten kotikonstein vain kippaat aina paisuntasäiliön täyteen nestettä ja käytät hetken aikaa ja puristelet vesiletkuja, että neste lähtee kiertämään ja ilmat tulee pois. Ja ainakun paisuntasäiliö tyhjenee niin kippaat sinne lisää nestettä ja teet saman uudelleen jne.
26.3.2013 19:25
Korkki pois-> mopo käyntiin-> letkuja puristelet, kunnes syyläriin ei tuu ilmakuplia=> ilmattu
26.3.2013 19:33
Mitä letkuja, kun mistään et minnekään pääse käsiksi ilman katteiden irrotusta?
Säiliö on tällähetkellä täynnä nestettä, koitin puristella sitä letkua, mikä menee säiliön alapuolella (en ylivuotoletkua
), mutta ei auttanut.
Nestettä siellä oli, satunnaisia ilmakupliakin löyty, jotka sain säiliön kautta veke, mutta vieläkin ilmeisesti ilmaa on, koska punainen valo sytty hetken (100m-200m) ajamisen jälkeen.
26.3.2013 19:40
Sitten otat katteet veke. Itsellä wr niin voi puristella vaikka katteet kiinni. Annoin itse käydä n.10min ja puristelin sen ajan kaikkia letkuja missä jäähyneste kulkee (syyläri->moottori,moottori->syyläri,paisari->syyläri. Jne).