Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

31.3.2013 19:14

Maskia lukuunottamatta CR/WR 06-08 sopii. WR250 08-> on myös samanlainen maski kuin näissä 4t piikeissä. WR/CR125 08-> ei sovi.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

31.3.2013 21:08

kiitos

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

1.4.2013 1:14

Mistköhän saan selville, et minkä kokonen on toi hussen leak jet ? Kun avasin kaasarin ja otin leak jetin pois niin siinä ei ollu mitään numeroo.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

1.4.2013 13:02

Onko perus smr:äl ja hermusel paljon eroo ajos?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2013 15:12

No eipä niis oo ku eri keula. Ja oon alkanu miettii et onko tos jotai vikaa ku tk heittelee 1400-2050rpm ku on liikenne valois paikoillaa ja sit ku jarruttaa vähänki rajummi nii kuulostaa siltä et sammuis :s mut se voi varmaa johtuu siit et viel on aika kylmä ja teki tota samaa syksyl ku sää alko kylmenee ja se tekee sitä lämpimäl koneel, kylmäl koneel käy iha tasasesti.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2013 21:26

Noniin eli mistä löydän mun husseen ne ylemmät ilmanohjaimet valkoisena? Oon yrittäny etsii cr hussen yläilmanohjaimia, mutta ei oo tullu vielä vastaan valkeita. Ja vielä että käykö minkä ison smr hussen ilmanohjaimet, ja saako niitä valkosina? Alkaa olee kiire näillä muoveilla...
Ja sit vielä siihen leak jet juttuun että, jos leak jet suutinta suurentaa niin sehän antaa vähemmän bensaa eli boooa enemmän :roll:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2013 21:31

Maahantuojalta löytyy valkonen muovisarja, kattele topickia läpi ni pitäs löytyä linkki.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2013 21:35

En tartte mitään muovisarjaa vaan ne pelkät ilmanohjaimet... Millä nimellä mahtaa löytää?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2013 21:38

Siinähän se juju onkin, niitä kun ei erikseen myydä missään :itku:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2013 21:40

Voi perse :itku: Pitää vielä yrittää kysellä maahantuojalta niitä! Ihmkkös en oo löytäny suuren etsinnän jälkeen eikä paikallinen liikekkään löytäny :lol:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2013 21:40

Eiköhän neki sais eriksee ostettuu ku vaa pistäis MP-Racingille sähköpöstia :roll:

E: oho sait ilmeisesti idean kysyy maahantuojalt ku kirjotin tätä :lol:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2013 21:47

derbi1996: Taitaapi käydä rikkaalla, oletko suuttimia vaihdellut? tai putkistoa?

naikhouu: Hermusessa on korkeampi alusta, eli pidempi takaiskari ja jäykempi keula. Hermusen marzocchi keulapumput ovat myös huoltoystävällisemmät kuin perusmallin paiolin valmistamat pumput. Esim stefojen vaihto on helppoa, jos edes omistusaikanasi joudut tuosta keulasta stefoja vaihtamaan. Muuten ei eroja pahemmin ole. Ajokäyttäytymistä saa muutettua helposti ylävääntöisemmäksi äänenvaimentimen vaihdolla ja imupuolen parantamisella, sekä kaasarin säätö on oleellinen.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2013 21:51

En oo koskenu kaasarii ollenkaa ja putki on iha vakio :roll:

E: Tankis puolet on vanhaa bensaa et en tiiä vaikuttaaks se miten...

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2013 22:19

Tosiaan sain justiin selville että saan ajaa kevarikortin Hussen 4t:llä ja alko vähän semmonenki kiinnostamaan.
Aluks meinasin Aprilia Sx 125, eli siis 2t raakaa lihaa.
Tuskin huoltoja paljon itse makselisin, mutta bensat ja öljyt suurimmaks osaks. Se vaan hirvittää ku pitäis niin paljon huoltaa, tulee kuitenki kevariiässä ennen autokorttia ajettua 60 tonnia niin se ois aika ilkeää :D

Ajattelin että kun saan kevarin käsittelykokeessa joka on ties en tiiä millon koittaa hussea, niin päättäis siitä että ostaisko tollasen vai ei.
Oon tosiaan sitä sorttia että huippunopeus + kiihtyvyys = kyrvän pituus, mutta alkaa vähän kallistumaan mielipide tähän 4t husseen.

Kertokaapas nyt tästä hyviä ja huonoja puolia, nimittäin olen laiska etsimään muualta.
Onko näissä jotain tyyppivikoja niinku 2t husseissa että leipasee ku polkasee käyntiin?

Tosiaan jos näissä on huippunopeus 105-115km/h, onko se tarpeeks? :D Pystyykö näillä ajaa 100kmh rajotuksilla satasta? Huutaako liikaa, tai heiluuko liikaa?
Ja yks elämän tärkeä kysymys. Jättääkö jopa tehariderbit? :D
Plus saako näitä miten rattailla tweakattua? Jos pistää pienempää ratasta, lähtiskö se pirteämmin mutta menis silti satasta?

Kuulemma 3-4l / 100. Eikö se oo aika paljon 4t:lle vai normimäärä? Jos 9,5l tankki siis 220 - 300 km tankilla?

Ja sitten se tärkeä kysymys minkä takia meinaan kääntyä 4t puoleen. Minkälaiset huoltovälit näissä on? Kuulemma 3000km, mutta tarkottaako se vaan jonkun öljyn vaihtoa, ja miten näissä mäntiä vaihetaan? parinkytä tonnin välein?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2.4.2013 22:41

-Hyvät puolet: Omasta mielestä hienon näköinen ja yleisesti laadukkaasti tehty, varaosat halpoja sekä hyvä alusta.
-Huonot puolet: Jonkun mielestä laiska (vrt 2t tt/kisapiikit), matka-ajon kannalta kova penkki.
-Omasta mielestä huiput on ihan tarpeeks perus ajeluun, mutta sitten kun ruvetaan menee yli satasta niin rupee menee vingutukseksi. Se 100 on just semmonen siedettävä nopeus.
-Saa teidän kylällä olla aika kisasia derbejä ennen kuin ohi tulee(perus tehariderbi jää.)
-Jos laittaa pienemmän eturattaan, niin huiput ei muutu koska jaksaa kiertää rajottimelle, mutta kiihtyvyys paranee hiukan.
-Husse vie vakiona riippuen ajotavasta sen 3l joten perus 4t kulutus.
-3tkm kohilla vaihetään öljyt ja oliko että 6tkm katotaan venttiilit ja säädetään.
-Mäntää kannattaa sitten ruveta vaihtelee kun rupeaa syömään öljyä eli noin 25-30tkm kohilla(sekin
riippuu ajotavoista, eli lämmittääkö pyörän kunnolla ennen ajoa ym.)
-Ja näin loppuun että se on sun päätös että kumman valitset muttä usein nelarilla on luotettavimpia kilometrejä tehon kustannuksella.