Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
24.7.2012 3:42
jontteh katoppa hussetopikista sinne ainakin sen linkitin ja nyt oon puhelimel eli ei jaksa ettiä
jos poistan tuorevoitelun niin pitääkö letkut pistää kiertämään ja tarviiko siihen jonku säiliön väliin mistä hörppi samalla ilmaa?
24.7.2012 12:53
Ite ottasin koko pumpun pois, saa kampiakselilta ylimäärästä painoo pois
Mut luulisin että riittää kun laittaa letkun kiertämään ympyrää, ja täyttää se öljyllä. Niin tein mopossa ja hyvi toimi.
E: Ja sen säiliönkin voi ottaa pois.
25.7.2012 1:22
Täriseekö muilla mito paljoa? Tuntuu että tärisee hirviästi ku vapaalla antaa kaasua :o
25.7.2012 11:45
Ei mulla ainakaan kovin paljoa. Peilit ehkä vähäsen tossa 11krpm kohdalla.
25.7.2012 18:12
Jos oot jotain juuri irroitellu niin kato että kaikki kunnolla kiinni. Muuten kato koneen kiinnityspultit. Omani ei tärise ollenkaan.
25.7.2012 22:47
Onko vuosimallin 2002 miton moottorissa eroa verrattuna vm 2004 mitoon? :o
26.7.2012 0:32
Jos kellään on myynnissä vauhtipyörää (04), 05-07 mitoon, pistäkää yv:tä!
26.7.2012 1:55
Tuo oma mito täristää aika paljon.. Katteet ei niinkään tärise mutta jalkojen välissä tuntuu tärinä.. Alakerran laakerit 3tkm sitten vaihettu yms muuta remppaa tehty ettei koneessa pitäs mitään olla.. Missähän mahtas olla vika.. ?
26.7.2012 15:36
Mito'n tärinöistä:
-yleisin vika on, että moottori ripustuksen pulteista yksi poikittainen M8~x30 jopa uupuu ja/tai muut on löysällä.
- jos on tehty iso huolto, on tp-ajoitus laitettu väärin. viitaten esim W.S.M virheeseen tai väärän W.S.M opuksen lukemiseen.
- joskus '97/'98 aikana/alkaen tp-akselin "tuplahampikkaan" 3kpl jousten jousiteräs laadussa tapahtui jotain radikaalia huonompaan suuntaan. Yleensä jousista voi olla 1kpl poikki tai kaikki poikki jo alle 20tkm ajetuista, mutta on niitä hajonnut jo ennen 1500km rajaa etenkin Sp525S mallissa.
jos jousista on kaikki 3kpl poikki, Twistaa tuplahampikas 1-hampaan verran, eli ajoitus muuttuu Kuormituksen alla 1-hampaan verran josta tulee tärinää sen verran että esim "kierari kuluu" ja petarit kuluu, (etenkin Evo2 '99-> Made in Taiwan petarit) , mutta myös kietarin neppikset (noin puolet pois normaalista kestoiästä).
Nämä kaikki mainitut olen kestotestinnyt ja Dokumentoinut ja varmistanut.
kaikki alle '94 jouset ovat laadukkaita, niistä minulla on yli 35tkm ajettuja ja yli 50tkm kestotestittyjäkin olen tutkinut.
T.m
27.7.2012 1:10
ojatalo kirjoitti:Mito'n tärinöistä:
-yleisin vika on, että moottori ripustuksen pulteista yksi poikittainen M8~x30 jopa uupuu ja/tai muut on löysällä.
- jos on tehty iso huolto, on tp-ajoitus laitettu väärin. viitaten esim W.S.M virheeseen tai väärän W.S.M opuksen lukemiseen.
- joskus '97/'98 aikana/alkaen tp-akselin "tuplahampikkaan" 3kpl jousten jousiteräs laadussa tapahtui jotain radikaalia huonompaan suuntaan. Yleensä jousista voi olla 1kpl poikki tai kaikki poikki jo alle 20tkm ajetuista, mutta on niitä hajonnut jo ennen 1500km rajaa etenkin Sp525S mallissa.
jos jousista on kaikki 3kpl poikki, Twistaa tuplahampikas 1-hampaan verran, eli ajoitus muuttuu Kuormituksen alla 1-hampaan verran josta tulee tärinää sen verran että esim "kierari kuluu" ja petarit kuluu, (etenkin Evo2 '99-> Made in Taiwan petarit) , mutta myös kietarin neppikset (noin puolet pois normaalista kestoiästä).
Nämä kaikki mainitut olen kestotestinnyt ja Dokumentoinut ja varmistanut.
kaikki alle '94 jouset ovat laadukkaita, niistä minulla on yli 35tkm ajettuja ja yli 50tkm kestotestittyjäkin olen tutkinut.
T.m
Kiitos tiedoista! Mikä tämä TP on? Onko vaike katsoa ajoitus? Remppaa olen paljon tehnyt mutta tämä cagivan kone ei ole tuttu..
27.7.2012 2:19
Tasapainoakseli.
27.7.2012 14:15
Kytkinposki auki ja tutkimaan
28.7.2012 13:49
Jos jotakuta kiinnostaa niin tältä näyttää miton vakio äänenvaimennin sisältä! Pakokaasut joutuu kiertää tuolla melkosesti ku ei oo vaan suora putki
28.7.2012 22:43
Mites noihi mitoihi fättis. Onko t-pala vietävä jollekin koneistamolle vai miten? Ja kuinkahan kallista on tollasella koneistamolla
28.7.2012 23:00
Eikös siihen t-palaan yleensä porata reijät ja laiteta pulttikiinnitteiset raiserit, esimerkiksi
tuollaiset.