Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

4.4.2013 22:06

Nyttois hyvät ystävät ja kohtalontoverit hieman pirteämpi Derbi myynnissä. Eli tollanen vähänajettu Hondan koneellinen Takegawan 175cc setillä varustettu barbi, jolla pääsee jopa autoista ohi :D Ei ehkä halvin, mutta pirtein! http://www.nettimoto.com/derbi/senda/1477542

Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

4.4.2013 22:08

Taitaa pikkasen olla ylihintaa :lol: Luulempa, että porukka ostaa mielummin sen +-1500e maksavan derbin ja ostaa orionin 250cc koneen vajaalla 500eurolla :D

Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

4.4.2013 22:22

Mutta sillä Orionilla ei päästä lähellekkään samaan lopputulokseen, tuo on sentään japanilaista laatua! Ja nuo kiinakoneet taitanevat olla työntötankokoneita vrt. Hondan OHC ;)

Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

4.4.2013 23:10

Mutta moontaakohan tämmösen vehkeen ostajaa mahtaa kiinnostaa laatu, kun hintaeroa on 2000e..? Nojoo, alkaa menemään ot:ksi, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa ;)

Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

5.4.2013 11:21

3900e on tosiaan aikamoista ylihintaa. Samalla hinnalla sais vaikka Wr;än tai Hussen nelarin, jossa kuitenkin luotettava nestejäädykone, upsidedown keula, paaaljon paremmat jarrut ja muutenkin luotettavampi ja näyttävämpi.

E: Tartun vielä tuohon Rajiksen kommenttiin, eli tosiaan kovin harvaa derbin omistajaa ja tulevaa omistajaa kiinnostaa laatu, sillä näissä peleissä sellaisesta ei ole tietoakaan. :lol:

Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

5.4.2013 20:07

Upouuden Sendanhan saa n. 3000 eurolla, niin luulempa että saat jonkin aikaa tota myydä, ennen kuin sen joku hölmö tulee hakemaan :lol:

Mitkäs on teiän muitten derbistien huiput? Ite sain tänää n. 112 mittariin :D Oikeeta varmaa sit joku 100 :(

Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

5.4.2013 20:14

Kertokaahan joku miten leveetä kumii tollaseen vehkeeseen uskaltaa eteen lyödä? Taakse laitan 150/60 michelin pilot powerin, ajattelin eteen sit matalalla profiililla kanssa... Meniskö tohon 120/60 eteen?

Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

6.4.2013 11:12

Andis kirjoitti:Upouuden Sendanhan saa n. 3000 eurolla, niin luulempa että saat jonkin aikaa tota myydä, ennen kuin sen joku hölmö tulee hakemaan :lol:

Mitkäs on teiän muitten derbistien huiput? Ite sain tänää n. 112 mittariin :D Oikeeta varmaa sit joku 100 :(


Minäkin sain tuossa kehätiellä ajellessani sellaiset 110 mittariin, tosin jäin vähän sellanen fiilis, että olis voinut antaa pikkasen vielä lisää kaasua. Kaveri ajoi takana 250 kotarilla ja sanoi, että hänen mittarissaan n. 105 km/h


E: mietittiin tossa just yhen frendin kanssa, että onko niillä huipuilla sitten niin hirveesti väliä? Kuitenkin ajan aika harvoin motarilla, niin ei se niin hirveästi kirpaise jos joku wr -poika tulee ja ohittaa minut 10 km/h kovempaa tullessaan.

Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

7.4.2013 0:26

Jos niillä huipuilla olis väliä, nii tuskimpa ajaisin ilmajäähynelarilla :lol: Välillä vaan ihan kiva kokeilla kulkuja. Ja itekki tulee aika harvoin motarille eksyttyä, sillon se vaan on kivaa ku rekan perään pääsee :D

Onko teillä muilla semmosta ongelmaa, että pitää vaihtaa varatankille jo n. 100 km jälkeen? Sinänsä toi ei haittaa, mutta vähän outoo kyl mun mielestä.

Niin, ja sitten mulla kuuluu tuolta keulasta jonkinlainen kilinä. Oon koittanu paikantaa sitä ääntä, tuliskohan se mittarinpyörittäjästä? Toinen vaihtoehto varmaan olis jarrut. Ääni kuuluu vaan ajaessa ja taitaa lisääntyä vauhdin kasvaessa. Toi ääni on kuulunu koko sen ajan ku toi pyörä on mulla ollu, eli ei varmaa mitää sen vakavampaa? :)

E: Tulikin nyt mieleen, että voiskohan se olla se mittarinpyörittäjän ohjari, ku sehän on metallinen. Pitääpä huomenna (tänään) katella.

Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

7.4.2013 0:49

Andis kirjoitti:Jos niillä huipuilla olis väliä, nii tuskimpa ajaisin ilmajäähynelarilla :lol: Välillä vaan ihan kiva kokeilla kulkuja. Ja itekki tulee aika harvoin motarille eksyttyä, sillon se vaan on kivaa ku rekan perään pääsee :D

Onko teillä muilla semmosta ongelmaa, että pitää vaihtaa varatankille jo n. 100 km jälkeen? Sinänsä toi ei haittaa, mutta vähän outoo kyl mun mielestä.

Niin, ja sitten mulla kuuluu tuolta keulasta jonkinlainen kilinä. Oon koittanu paikantaa sitä ääntä, tuliskohan se mittarinpyörittäjästä? Toinen vaihtoehto varmaan olis jarrut. Ääni kuuluu vaan ajaessa ja taitaa lisääntyä vauhdin kasvaessa. Toi ääni on kuulunu koko sen ajan ku toi pyörä on mulla ollu, eli ei varmaa mitää sen vakavampaa? :)

E: Tulikin nyt mieleen, että voiskohan se olla se mittarinpyörittäjän ohjari, ku sehän on metallinen. Pitääpä huomenna (tänään) katella.


Siis tarkoitatko ''jo n 100 km jälkeen'' sitä, että voit ajaa täydellä tankilla n. 100 km, kunnes joudut jo vaihtamaan varatankille? Itselläni tuntui olevan kyseistä ongelmaa viimevuoden puolella, mutta sitten loppu-syksystä pystyin ajamaan tankin lähes tyhjäksi vaihtamatta vara-tankille. Erikoista tosiaan.

Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

7.4.2013 13:38

Joo juurikin noin niinkuin sanoit. Ei sen takia kehtaa ikinä ajaa tankkii ihan tyhjäks, ettei vaan lopu bensa kesken :lol: Onkohan sinne hanaan päässy paskaa tai jotain?

Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

7.4.2013 18:33

Andis kirjoitti:Joo juurikin noin niinkuin sanoit. Ei sen takia kehtaa ikinä ajaa tankkii ihan tyhjäks, ettei vaan lopu bensa kesken :lol: Onkohan sinne hanaan päässy paskaa tai jotain?


Samaapa minäkin mietin silloin kun samasta ongelmasta kärsin. Muutenkin tuo derbin hana vaikuttaa todella 'monimutkaiselta', jos vaikkapa verrataan jonhonkin perinteiseen mopon hanaan jossa oikea = on, vasen = off, keskellä = vara.

Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

7.4.2013 20:57

Joo, toi on ihan pirun vaikee vaihtaa suoraan ajossa varatankille, ku pitää puol kiekkaa pyöräyttää, melkee aina täytyy pysähtyä.

Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

8.4.2013 12:33

Andis kirjoitti:Joo, toi on ihan pirun vaikee vaihtaa suoraan ajossa varatankille, ku pitää puol kiekkaa pyöräyttää, melkee aina täytyy pysähtyä.


Jep, se onkin sitten ikävää jos varsinaisesta tankista loppuu bensa ja täytyy pysähtyä vaihtamaan varatankille, kun on paraikaa ajamassa kehätiellä. Nimimerkillä 'Kokemusta on'. :lol:

Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

8.4.2013 14:42

Juup. Itte kyllästyin kans toho varatankki räpläämisee ja tuuppasin koko ajan menee varatankki asennossa. Tietäähän sen miten siinä kävi. Bensa loppu tampereen keskustassa perjantai illassa ja meinaa hävetti