Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
25.3.2012 1:07
kermakoira kirjoitti:Joo sen tiesin mutta kannattaisko letkut tukkia vai repiä ne irti ja tukkia se pieni putken pilli vai mitä kantsis tehä ku tuskin sitä letkua saa kiinni johonki perus vaahtoputsarii. Vai voiko sen vaa jättää roikkumaa ja ottamaa ilmaa suoraan ilmasta?
Sen putken pillin vaan lyöt tukkoon, jos jätät vaan roikkumaa pitää melkosen härskin metelin.
25.3.2012 15:43
auttakaas joku, pitäisi saada moottori pöydälle, mutta se kannake mikä menee takahaarukkaan nii sieltä se tappi ei tuu millää pois. jotta kuinka sen saisi lähtemään?
25.3.2012 16:10
Crc:tä ruiskuttelet sinne ja annat hetken olla sen. Sitten piheillä, lenkillä tms. pyörittelet sitä pois ja vaikka painat sieltä toisesta päästä tai koputtelet jollain tangolla sitä toista päästä. Tiukka se saattaa hyvinkin olla, kun takahaarukan laakerit on varmaan paskonu, kun niitä ei ole suojattu yhtään millään, mutta kyllä se pois tulee. Pakko avautua! On muuten ihan perseestä tässä vehkeessä, kun pyöränlaakereita ei ole suojattu stefoilla, eikä myöskään takahaarukan laakereita, muutenkin noita aivan ihmeellisiä räpellyksiä tehty näihin.
25.3.2012 21:48
Mitenkä tämmöseen sais huiput jonnekki 160kmh hujakoille?
E: Siis suht halvalla.
25.3.2012 22:51
Tehari, 32mm kaasari, sylinterin korotuspala ja lasku yläpuolelta, piperi ja välitykset. Noilla pitäisi jo päästä tuota 160km/h vauhtia.
26.3.2012 22:21
Terve, hiukan tässä nyt ratsastan aiheella mutta en muualtakaan löytänyt tietoa joten...
jos joku teistä jolla tämmösiä laitteita on ja joku jolla sattuis olemaan tuo punanen nude malli tai muuten tietää mikä sen värikoodi on tai värin nimi, olisin erittäin kiitollinen. itsellä on tuo 600cc hornetti joka on maalattu pari vuotta sitten tuolla värillä mutta ei hajuakaan mikä se on ja tarvis käydä hakemassa maalaamosta pari desiä...
Kiitos jo etukäteen
26.3.2012 22:36
Maalikaupoissa on värikartat mistä löytyy, siellä ne sekottaa sulle maalia sen verran kun tarvit ja purkittaa, paikasta riippuen normi 400ml spraypurkki maksaa 10-20€, ruiskumaalista en osaa sanoa..
26.3.2012 22:39
joo, sen tiedän kun oon ollu töissäkin moisessa firmassa
mutta derbilläkin taitaa olla aika monta eri punasta niin pääsisi vaan helpolla jos joku sattuisi tietämään omastaan värin nimen..
28.3.2012 14:28
Hei, mistäs sais tähän pyörään varaosia ja etenkin takajarru levyä, stormilta löysin 110e mutta liian hinnakas mulle toi.
28.3.2012 16:03
_rieska_ kirjoitti:Crc:tä ruiskuttelet sinne ja annat hetken olla sen. Sitten piheillä, lenkillä tms. pyörittelet sitä pois ja vaikka painat sieltä toisesta päästä tai koputtelet jollain tangolla sitä toista päästä. Tiukka se saattaa hyvinkin olla, kun takahaarukan laakerit on varmaan paskonu, kun niitä ei ole suojattu yhtään millään, mutta kyllä se pois tulee.
lähteekö se kumpaankin suuntaan irti?
29.3.2012 8:42
onko kellään ylimäärästä loksuu eteen? jos löytyy ni laittakaaha yv ni sovitaa hinta kohillee;)
29.3.2012 14:07
Eisseri kirjoitti:Hei, mistäs sais tähän pyörään varaosia ja etenkin takajarru levyä, stormilta löysin 110e mutta liian hinnakas mulle toi.
Eli nyt on tarkoitus ostaa perus "yleismallia" oleva 180mm takajarru levy, mutta onko kellään kuvaa millaset on Gpr takajarrulevyn kiinnitykset vai onko kaikissa about sama?
29.3.2012 14:54
Eisseri kirjoitti:Hei, mistäs sais tähän pyörään varaosia ja etenkin takajarru levyä, stormilta löysin 110e mutta liian hinnakas mulle toi.
Stormiltahan tuo levy maksaa 79e?
http://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/derbi/gpr-125-nude/2005/ebc-hprs-kiintea-jarrulevy-23/
29.3.2012 15:00
no mitähän mä sitte oon menny kattelemaan.. huoh.
noh silti on suolainen hinta, eli mikäs ton levyn koot on ?
180mm ulkohalkasija
4mm paksu (???)
4 pultilla kiinni
ja sitten pulttien halk. ?
Esim kataforista
Jarrulevy Derbi Senda R/Sm Taka '98->
-Derbi Senda R,SM vm. 1998-00 taakse
-Ulko halkaisija 180mm sisä 62mm, vahvuus 4mm
olisko mitään mahdollisuuksia saada tota kiinni on meinaan puolet rumempi mutta myös halvempi puolet.
29.3.2012 15:27
Jos jaksaa nähdä vaivaa jarrulevyn muokkauksen kanssa, niin ihan mikä tahansa levy siihen käy. Ite laittasin vaan sen gpr:n tarkoitetun version, ei se 80e nyt niin paha ole yhdestä jarrulevystä.