Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

8.6.2010 23:50

on kokoa NSR eli isompi ku separi. Luotettava värkki. tyyppivikoja ei ole ilmennyt sen kummemmin, jossain -08 malleissa oli öljynkiertohäikkää mut seki oli vaan muutamassa ja ne on korjattu takuussa.
helposti ajaa monta sataa kilsaa ja matkanopeus saa olla ihan liikennesääntöjen mukaan, meinaan tuppinurin ajettu 400km melkeen putkeen ja hyvin kesti! sit vielä sama 400km kovaan vastatuuleen vesisateessa tuppinurin vkl jälkeen takaisinkin! :D
Jos kattelet näitä viestejä niin löydät kyllä vähäsellä etsimisellä tuosta muutama sivu takaperin tarkemmin kaikki noi.

E: joku ehti ensin :(((

Rataspaketti?

9.6.2010 22:44

Mistä ootte tilannu ketjuja ja rattaita quanonii sopivaan hintaan?

9.6.2010 23:07

Ylskii kirjoitti:Mistä ootte tilannu ketjuja ja rattaita quanonii sopivaan hintaan?

Eikö ketjut muistaakseni oo 420.set eli scatterilta esim. nuo saa varmaa suht halvalla. eturatas 16 piikkisenä (Cityfly) löytyy varmaa samasta osotteesta, vakio 15 tilaaamalla maahantuojalta eikä hinta paljoa varmaan muutu (?). Takarattaaseen kun päästään nii siinä menetetään se mitä muussa säästetään, eli itse jouduin tilaamaan alkuperäisen ja hintaa reilu 50 ;) en tiedä onko joku sitten löytänyt jonkun muun pyörän rattaan joka sopisi tuohon, ainakaan itse en löytänyt ku ei jaksanut aikaa kovin paljoa tuhlailla. Suosittelen että etsit kumminki ensin jos sattuis löytymään.

ot. tainnu varmaa brandtilla hylätä mun eturatastilauksen ku eivät tahdo vissii sitte toimittaa sitä eturatasta, alkaa vähä siltä tää homma kuulostaa ku kolmatta kuukautta odottelee :D :D kai se pitää scatterilta tilata.

10.6.2010 22:20

Matsee kirjoitti:Eikö ketjut muistaakseni oo 420.set eli scatterilta esim. nuo saa varmaa suht halvalla. eturatas 16 piikkisenä (Cityfly) löytyy varmaa samasta osotteesta, vakio 15 tilaaamalla maahantuojalta eikä hinta paljoa varmaan muutu (?). Takarattaaseen kun päästään nii siinä menetetään se mitä muussa säästetään, eli itse jouduin tilaamaan alkuperäisen ja hintaa reilu 50 ;) en tiedä onko joku sitten löytänyt jonkun muun pyörän rattaan joka sopisi tuohon, ainakaan itse en löytänyt ku ei jaksanut aikaa kovin paljoa tuhlailla. Suosittelen että etsit kumminki ensin jos sattuis löytymään.

ot. tainnu varmaa brandtilla hylätä mun eturatastilauksen ku eivät tahdo vissii sitte toimittaa sitä eturatasta, alkaa vähä siltä tää homma kuulostaa ku kolmatta kuukautta odottelee :D :D kai se pitää scatterilta tilata.

Kiitos tiedosta. Pitää tässä joku päivä ottaa takarattaan mitat ja ettii jos löytyis samanlaine halvemmalla.

11.6.2010 23:06

Tuli vähän etsittyä putkistoja ja slipareita Quannoniin nii tämmösiä löyty noiden edellisen sivun GPR:ien lisäksi:

http://viewitem.eim.ebay.eu/ESCAPE_TURB ... 09727/item
http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... =WDVW&rd=1

Jos huomenna tarttuu Quannon mukaan niin voi olla että palkkapäivän jälkeen lähtee Turbokit tilaukseen :)

Onko tuo Turbokit muuten kokoputkisto vai pelkkä vaimennin?

12.6.2010 12:30

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/150cc-kit-Kymco-Quannon-KR-Sport-125cc-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem35a9f6aa38QQitemZ230484781624QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Mietippä vielä sitä palkkapäivää ;)

E: ja siihen kylkeen vielä parempi sytkä, tai ainakin tämä väittäisi niin :D

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Race-Coil-Monkey-C50-Skyteam-Honda-CB-CG-Kymco-quannon-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4cefcef4f4QQitemZ330440832244QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

12.6.2010 12:54

Joo nuo kans bongasin, pitää laittaa harkintaan :D Se vaan että voi olla ettei vakiokannella ja -nokalla kovin häävi toi pytty ole. Lisäksi ei kiinnostais konetta ruveta enempää sörkkimään ku peukalo on mulla vähä keskellä kämmentä (viimeks konetta aukonut lähes 2 vuotta sitten).. Kymcon tässä äsken hain, ihan hyvältä peliltä tuntuu, mitä nyt entisen 2-tahdin jälkeen vähä laiska mut tämä kausi enää ja sit isompaa alle. Takajarru vaan vinkuu, mistähän johtuu?

Tosi halvalla kyllä sain tuon :)

Vittuku sais kilven äkkiä ku se on ollu seisonnassa ja nyt on sitte katsastusasemat lakossa.

Minkä kokoiset suuttimet tässä on vakiona ja mitkä tähän käy? En jaksa itse vielä avata ja katsoa :D Oisko mitään ideaa että minkäkokoisista kannattais lähtä liikkeelle tuon teharin ja vapariputsarin kans? Mitä putsareita ootte tähän laittanu?

12.6.2010 16:52

ihan alkuperänen putsari on vaan ja suuttimista ei mitään tietoa mut sellanen +5-+10 se suutin sinne niin pitäis pelittää. otat koko putsarikopan pois sieltä ja laitat jonku pipercrossin (?) tälläne pikkuehdotus.

jos katot pari kolme sivua taaksepäi niin sielä on kerrottu noi mitkä suuttimet sopii, en muista tähän hätään.
onko palat loppu jarrusta? jos ne palat on vaihdettu niin saattanu unohtua sieltä se äänirauta välistä, tai sit levystä pinta menny taitaitai voi olla vaan käytön vähyyttä.

12.6.2010 17:59

Voi tosiaan olla vaikka käytön vähyyttä ku viimeset vuoden pari seissyt.. Pitäis laittaa pikkuhiljaa vähän palikkaa tilaukseen tuohon että sais miellyttämään silmää :) Ihmeen ylävetoinen kone kyllä tuossa, alakierroksilla ei tapahdu mitään mutta punarajan kohdalla rupeaa pyörä liikkumaan :eek:

Sanottiin tosiaan että Dell'Orton suuttimet käy mutta ku niitäkin on monia erilaisia..

12.6.2010 20:15

Palexd kirjoitti:Minkä kokoiset suuttimet tässä on vakiona ja mitkä tähän käy?

106 on vakio pääsuutin ja tilalle 5mm (muistaakseni) kantanen dell'orto ;) itellä tällä hetkellä kiinni 115. Ja tuolla alavääntö parantui ainakin jonkun verran :)

12.6.2010 20:23

Paljonkos muuten teidän Quannonit menee? Itse en ole vielä päässyt huippuja kokeilemaan ku puuttuu se kilpi mutta kolmosella tuntu kelaavan nopeasti jonku 85 mittariin :D

12.6.2010 20:38

nelosella se ottaa sinne 100 paikkeille ja vitonen ei enää juuri kiihdy. 142 meni rikki isommalla eturattaalla jumalattomaan alamäkeen. sellane 115 on aika perus matkanopeus jos ajaa kaasu auki. ei jää jalkoihi mut ei jää kyllä mikään muukaan tämän jalkoihin :D

13.6.2010 0:53

nelonen kyllä tosiaan pitää ottaa melko rajottimelle (ja kone tykkää tästä :D) että vitosen saa vielä kiihtymään. Mutta tosiaan aika perus joku luokkaan 115 ilman kyykyttämistä :) kyykyttämällä tuohon voi lisätä n. 10 kmh nii aika realistinen lukema.

Ainakin kun tässä katteli noita espanjalaasten kanuunakuskien foorumeita nii sieltä näytti olevan ainaki toi turbokitti aika monessa kiinni :) http://wwww.quannonxtreme.com/ Näköjään siellä on ainakin jotkut panostaneet vähän enempiki kymcon laittoon ja tulipa noita tuning-osiota kattellessa ittellekki vähä uusia ideoita :) Vielä kun ymmärtäis tuota kieltäkin niin...

Linkkejä sitten jonku verra mitä löytäny tuolta sivustolta jolta vois vähä kamaa hankkiakki mutta verkkokauppasysteemeitä ny ei heti pistäny silmää :(
http://www.wrrp.com.tw/
http://www.thundercompetition.com/index.php?producte=moto&tipus=&marca=7&marcan=KYMCO%20MOTO%20%20 Thunder Competitionilta ainakin putkia vissiin Quannoniin siis.
http://www.yamazoo.com.tw/web/ray-chi/product.html


http://www.box.net/shared/0l8a0lpek6 http://www.scribd.com/full/18225088?access_key=key-2eur3ypeto8a7ss2flig Ja tuossa vissii jotakin englanninkielistä ohjekirjan tynkää ainakin jonkun asteisia räjäytyskuviaki näkyis olevan mikäli tarvetta tuloo :)

13.6.2010 12:55

Miten jäykkää öljyä käytätte moottorissa? Vittu ku mulla ei oo sitä omistajan opasta..

13.6.2010 14:39

Palexd kirjoitti:Miten jäykkää öljyä käytätte moottorissa? Vittu ku mulla ei oo sitä omistajan opasta..


Itse pistäisin tähän 15W-50 tai 20W-50 viskositeettista, koska on ilmajäähdytteinen.