Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

12.9.2013 18:56

pelle000 kirjoitti:Miksei kotari ota piikkiä? Just vaihdettu mäntä, 150sx kanki eli mäntä tulee noin 1mm yli pytyn, putkena kokeiltu pro circuit ja tt, tulppia kokeiltu. Eli ei pääse edes piikille?

Kai se pakoaukonsäädin on putsattu ja säädetty kohdilleen männänvaihdon yhteydessä ja alakerrasta tuleva tappi on pakoaukonsäätimen haarukassa? ;)

Re: KTM EXC 125

13.9.2013 15:40

mik4el kirjoitti:
motosladi kirjoitti:
mik4el kirjoitti:Mikähän voi kotaris olla kun ajaa tasakaasulla niin se ei mee tasaasesti vaan ne niinku nykii tai että sillä ei voi ajaa tasakaasulla ollenkaan, se ei niinku pätki mutta vähä sen tyylistä se on. vähä vaikia selittää mutta yksinkertaisesti ei voi ajaa tasakaasulla. mikähän olis? pyärässä on kiinni fmf:än putkisto, v-forcen läpät,180suutin

Olis kiva saada jonkinlaasta vastausta, olisiko että pa säädin ei toimi kunnolla että on kokoajan auki? kun ei mielestäni ole alahalla kovin hyvin vääntöä ja jos siitä kytkinkopasta säätää sitä pa säädintä niin oliko se että täydet kiinni ja puolirinkiä auki? vai että kattoo pyörän vasemmalta puolelta pytyssä olevasta luukusta että viivat on kohdillaan tai taempi vähän matalemmalla?

Auttakaa! :D

br9eg kiinni nii kyllä jyllää :) ja pari kokoa pienempi pääsuutin



meinaakko että saa laittaa viälä pienemmän suuttimen? ja mistä mä muuten tiärän tai saan varmistuksen että onko mulla 36 vai 38 kaasari ku on 06 kotari eli eikö se pitääsi silloon olla se 36? ku kyljes ei lue että minkä kokoinen se on..

otat kaasarin irti ja mittaat vaikka

Re: KTM EXC 125

15.9.2013 0:11

Onks normaalia, että ennen piikkiä aukee pakoaukonsäädin (ihan just ennen ku piikki alkaa) ja isoilla vaihteilla vaikeuksia päästä alakierroksilta piikille? Ei itteäni haittaa yhtään, mutta haluaisin silti tietää mites muilla..

Re: KTM EXC 125

15.9.2013 12:24

mahtuuko 14 eturatas pyörimään ongelmitta? ja paljonkohan kulkisi väleillä 14 48? kun olis ketju ratas paketti saatavilla noilla väleillä. ja enska vanteet siis paikallaan

Re: KTM EXC 125

15.9.2013 13:19

No nyt on kaasarissa siis NOZE 4 lovessa, 48tk, 178ps ja tulppa tämän näköinen Kuva Ois kiva saada pian säätöihin kun olisi tarkoitus mennä radalle ajamaan :nolo: Eli neuvoja kiitos :)

Re: KTM EXC 125

15.9.2013 13:58

osteriossi96 kirjoitti:mahtuuko 14 eturatas pyörimään ongelmitta? ja paljonkohan kulkisi väleillä 14 48? kun olis ketju ratas paketti saatavilla noilla väleillä. ja enska vanteet siis paikallaan

Hyvin mahtuu ja nuo on kyllä aika lyhkäsen kuuloset. Itellä enskoilla 13-42 väleillä 120 vauheissa alko etupyörä heittelee senverra et olis voinu viel lyhentääkki välejä kun ei oikeen uskalla vetää hirveen kovaa. :lol:

Re: KTM EXC 125

15.9.2013 17:44

Kytkin menny nyt tosi löysäks ja ilmauksen jälkee löytyy pien tunto mut se häviää muutamas minuutis ajon aikan, kytkintä tutkaillessa huomasin tällästä:
IMG_6294 (1).jpg

Taitaa tuosta ottaa ilmaa kytkimeen jokaisel työnnöllä?
Ni mitenköhä ton kumin sais helposti toho paikallee ku en millää sitä saanu vaik kui pihtejen kanssa tuli touhuttua..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: KTM EXC 125

15.9.2013 17:57

Ei taida kumissa vika vaan stefassa sen takana. Korjatkaa toki jos olen väärässä 8)

Re: KTM EXC 125

15.9.2013 18:53

Tuo kumi pitää vain sellanen suojus joka pitää isommat kurat poissa. Näyttää tosin aika märältä tuo ympäristö tuossa, josta voisi äkkiseltään päätellä että vuotaisi pääsylinterin tiivisteet.

Re: KTM EXC 125

15.9.2013 19:23

Minkäs näköisiä pyttyjä teillä on ollu kun mäntiä ootte vauhellu, että näkyykö teillä hoonaus jäljet? Omassa ei näy hoonaus jälkiä mutta pinta tuntuu liukkaalta ja ei ole naarmuja. Viime talvena kun vaihdoin männän niin ei silloinkaan hoonaus jälkiä näkynyt mutta hyvinhän toi näytti toimivan. Kuinkas pitkään noilla pytyillä ajaa ennen kuin alkaa se pinnoitus olemaan siinä kunnossa että tarvitsisi uusia. Ja hoonaavatko suomessa näitä kotarin pyttyjä?

Re: KTM EXC 125

15.9.2013 21:17

No se hoonasu jälki katoaa jo yleensä toisen männän jälkeen, mutta ei sillä niin mitään väliä ole. Vaikka olisi pientä naarmua nii ei haittaisi. Uutta mäntää vaa sisää hyvässäkunnossa vaikuttas pyttys olee!

Re: KTM EXC 125

15.9.2013 23:05

aika pitkään näillä pinnotepytyillä ajelee kun mäntä kokojakin on D? asti. Eihän se pinnote kovin kovaa vauhtia sieltä kulu kun on sen verran kovaa tavaraa.

Re: KTM EXC 125

16.9.2013 23:29

putsipa kirjoitti:No nyt on kaasarissa siis NOZE 4 lovessa, 48tk, 178ps ja tulppa tämän näköinen Kuva Ois kiva saada pian säätöihin kun olisi tarkoitus mennä radalle ajamaan :nolo: Eli neuvoja kiitos :)

Voisiko kyse olla vain liian kuumasta tai kylmästä tulpasta ? :roll:

Re: KTM EXC 125

17.9.2013 15:38

Oon ostamassa kotaria ja pari kysymystä jäi mietyttää, yritin ettiä foorumeilta, mutta siellä on aina erittäin epäasiallisia vastauksia. :paha:

-Paljonko vakuutus on siihen KTM exc 125 on? Vuodessa?
-Paljonko kulutus on, jos ei välttämättä koko ajan oo nykimässä keulaa, vaa tyyliin koulusta kotiin 4km? :lol:
-Mistä kannattaa ostaa öljyt siihen? :roll: Onko jotain missä tulee paljon kerrallaan ja halvalla?
-Monta kilometriä 1h vastaa? :)
-Onko teidän mielestä paha käyttää kotaria, jos käy töissä ja ei käy joka päivä kikkaleimassa sen kanssa? :seko:

Re: KTM EXC 125

17.9.2013 16:43

Mulla vakuutus jtn 350e luokkaa / vuosi osakaskolla.

mulla tossa vehkeessä missä on 38mm kaasari niin kulutus sinne -7+ puol litraa satkulle jos ajelee nätisti

Laatikkoon öljyt vaikka paikallisesta liikkeestä ja itse tilasin sieltä hollannista ne öljyt (9,5l nettisivu löytyy kun selailee muutaman sivun taakse päin)

ja se 1h on niin monta kilometriä kun kerkeet tunnissa ajelemaan

ja itse ainakin valitsin kottaraisen sen takia, että se vaan jotenkin nappas, ensin katselin jotain separeita/husseja niin mikään ei tahtonut miellyttää mutta kotkotin jotenkin nappas heti. En itsekkään mitn "stunttailua harjoita mutta on se mukava kun pelistä löytyy sen verta potkua, että amatöörikin onnistuu sitä eturengasta nostamaan. :lol: