Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
11.5.2013 15:17
NiiN-Aina kirjoitti:paljonko ajettu? ettei vaa olis mäntä menossa
vajaa 3tuhatta ajettu mäntä täs on ja voitelut kunnossa et ei luulis siitä johtuvan :O
11.5.2013 16:52
onko miten säädöissään?
11.5.2013 20:11
NiiN-Aina kirjoitti:onko miten säädöissään?
vituillaan kuvaa hyvin, mut oon kokeillu kaikkee mahollista enkä ymmärrä mikä tota riivaa
11.5.2013 20:34
noniin siinä varmaan on sulle vastaus
käy ilmeisesti aika laihalla kerta ei jaksa lähteä vetämään? vai oletko erimieltä? kokeile isompia suuttimia ekaksi
13.5.2013 12:42
migsu96 kirjoitti:NiiN-Aina kirjoitti:onko miten säädöissään?
vituillaan kuvaa hyvin, mut oon kokeillu kaikkee mahollista enkä ymmärrä mikä tota riivaa
Puristuspainemittaria ostoon ja testaus kaasu pohjassa startti pyörien.
14.5.2013 21:11
Aprilia simahti tänään ajossa ihan yhtäkkiä, yritin käynnistää samantien uudestaan niin kuului outoa ääntä, sähkö kyllä virtasi mutta ei vaan käynnistynyt (erilainen ääni kuin kylmästä koneesta)... vaihdoin tulpan: ei mitään uutta, tarkastin puristukset mittarilla: ei ole:/ takarengas rullaa, bensaa on, kipinää on, männällä ajettu alle 10tkm... onko nyt tapahtunut jokaisen motoristin painajainen, eli onko se nyt jotenkin leiponut kiinni, mäntä tai sen renkaat vahingoittunut jostakin tms? kertokaa te, kenellä on enemmän sitä bensaa suonissa, thank you! Ja kyseessä tosiaan 2008 vuosimallia oleva täystehoinen vempele
14.5.2013 22:16
mistä johtuu että startatessa (ei meinaa lähtee millää) ku tarpeeks kaua hinuttaa ni putkesta kuuluu semmonen kunnon sihahdus? ihan on ku turbo suhahtais
15.5.2013 11:45
Polttaa putkessa palamatonta seosta. Joskus joku tais sanoo että m-rengas voi olla menny, mutta itellä mopokin välillä suhauttelee ja hyvin toimii
16.5.2013 7:29
tuomotk kirjoitti: tarkastin puristukset mittarilla: ei ole:/
Kyllähän tuo kovasti kuulostaa siltä että vähintään on m-renkaat kilkannu.
Suosittelen operaatiota pytty auki ja tarkistus, sitten mahdollisesti hoonautus ja muut tarvittavat osien viahdot. toki voi olla myös että kannen tiiviste on sanonut itsentä irti jolloin puristukset karkaa sitä kautta, siihen tepsii sama hoitomuoto
16.5.2013 20:12
Juu, tänään nappasin kannen pois ja siellähän on hyvin raapinut männän rengas sylinteriä, ei varmaan o alakerrasta mitään mennyt kun mäntä kyllä pomppii kun viimeistää päivää starttia painaessa?:D
16.5.2013 21:42
No voi siellä olla, mitä se siihen kahtoo jos mäntä liikkuu, että siellä ei mitään ole, aina leipomisen/männänrenkaiden hajoamisen jälkeen pitää putsata se alakerta, että ei pasko sitte uusia osia jos on jotaki sinne jääny
17.5.2013 18:45
kertokaany mikä on vialla kylmällä koneella kytkin pelaa ihan hyvin mut sittekun rupeen vähä vinguttaa niin heti rupee armotta luistaa kytkin.... uudet levyt vaihdettu viimetalvena ja 10% jäykemmät jouset ja itkien yritetty säätää vaijjeria ja laatikko öljyt vaihdettu......
19.5.2013 15:25
mikkä mahtaa olla normaalit puristukset?
19.5.2013 18:09
Aloitusviesti..
21.5.2013 22:46
Kovan kiihdytyksen jälkeen kytkintä laittaessa sammuu (ja ei tahdo käynnistyä hetkeen), tai vaihtoehtoisesti kierrokset jää hetkeksi pörräämään ~4k rpm, kuulostaako teistäkin siltä että tyhjäkäynti ois laihalla? Mistäs muusta vois johtuu jos ei tyhjäkäynnistä?
Tämän lisäksi hieman ennen piikkiä meno pätkii, piikin kumminkin vetää nätisti, oiskinko säätänyt neulan kenties liian rikkaalle?
Tosiaan, joku varmaan muistaa että kirjottelin viime syksynä tänne periaatteessa samoista ongelmista, keväällä kumminkin ajellut melkein 500km ihan normaalisti, mutta nyt pariin kertaan ongelma toistunut.