Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
22.9.2013 1:30
mistäköhä saa dt 125r -92 jännitteen säätimen vai käykö
http://www.motot.net/talli/osat/id47575/ tämä tuoho
24.9.2013 21:33
Itse ostin mikumin 34mm kaasarin.
Siinä ei ollut suutinta.
Mistä koosta lähtisi sopivaa etsimään?
25.9.2013 16:48
300-> Vakiokaasuttimella pääsuutin teharin kanssa se 270-280 vakioputsarilla. Jos sulla on pipercross nii joku 320 suutin saattaa osua aika hyvin.
25.9.2013 17:17
Kävin ostamassa 300 pääsuutimen. (kaasari oli mikumin 34mm)
Tässä video:
http://www.youtube.com/watch?v=5K5cw7BB ... e=youtu.beEikö pitäisi vielä isompi kun ei tunnu jaksavan kiertää??
Pitääkö suutimen alla olla prikka? Avasin vakio mikumin niin siinä oli sellainen.?
Ja kuten tarkasilmäiset huomasivat pöyrä ei ole DT vaan TZR, mutta samat koneet ovat
Viimeksi muokannut jussijunlaa päivämäärä 25.9.2013 17:37, muokattu yhteensä 1 kerran
25.9.2013 17:24
Ei tuo paikallaa kierrättely kerro mitää. Lähe ajamaan kunnolla lämpimällä koneella ja katso sitten miten toimii. Wikissä pitäis olla ohjeet säätöön.
Sitäpaitsi tarviiko edes kiertää 12 tonnia? Huipputehot on ainakin omassa DT:ssä DEPin kanssa siellä 9 tonnin tienoilla.
15.10.2013 1:01
Moikka minulla detsissä luisti kytkin, vaihdoin kytkinlevyt, ja huomasin että vanhat levyt olivat vetäneet sen missä on vika levy kiinni, eli se missä kytkin levyt ovat,se joka on kruunussa kiinni, ja painelevyn joka oli säädetty isomalle mitä oli, kasasin ja kytkin luisti edelleen ja pahemmin, mutta ottaa ja pitää, eli periaattessa olen kasannut oikein? öljyt vaihdoin ei ollut siitä kiinni, voiko olla että se säätö joka on painelevyssä, pitäisi nollata, vai mitä tehdä?, avaan sen huomenna tarkistan vielä että kuulalaakeri on tallessa ja että kaikki on kunnossa ja kasaan räjäytysohjeiden mukaisesti, mutta pieniä neuvoja mitä olisin voinut unohtaa/en ole tajunnut, en ole osaanut, mitä pitäisi tietää! Kiitos jo etukäteen!
3.2.2014 2:01
Minkälaisia ja mistä sais seuraavat osat Pinnapultti, ohjauslaakerin ylempi laakeri vaihdettu yz usd keula, sähkösarja, sylkän kansi jos jollai löytyy nii yv voin vaihtaa rahaan tai yz/dt/ktm/husse osaan ja pyöräni on 91 dt r 125
10.2.2014 19:27
onks näissä vanhanmallin detseissä oikeasti niin huonot jarrut, kuin väitetään?
pystyyks niille tekemään mitään 'väliaikaista', ennen kuin alkaa päivittelemään alustaa?
jos ovat niin paskat, kuin sanotaan.meinaan, ei olis vielä ainakaan muutamaan kuukauteen varaa päivittää jarruja, eikä pahemmin haluais yli 100mm jarrutusmatkaa 100km/h vauhdeista.
nykyisellä mopollakin saan pysäytettyä sen 100km/h vauhdeista alle 60-70 metriin (nastoilla). ja mitä luulette, et mahtuuko vakio '02 detsiin 3,5" ja 5,0" leveät supermotovanteet (peräisin suzuki dr-z:sta)? ainakin holkit ja akselit pitää sorvata ja tehdä adapterit jarrulevyille / asentaa drz:n jarrulevyt..
11.2.2014 0:30
Huolla ne satulat, eli puhdista kauttaaltaan sisuskaluja myöten, uusi palat ja letkut sekä ilmaa ne huolella. Samoin keula kannattaa huoltaa niin se ei ime sitä jarrutustehoa niin paljoa. Sopivat holkit jousten päälle esijännitystä parantamaan ja sitten ohjearvojen mukaisesti öljyä (ja sitten kokeilee fiiliksen mukaan lisäillä/vähentää). Sitten vielä rengaspaineet kohdilleen niin alkaa tuntumaan jo ihan eri pyörältä.
Multa saattaa löytyä vanhan yz:n 2-mäntäinen etujarrusatula joka sopii detsiin hyvin pienellä vaivalla. Laittele yv, jos kiinnostaa
11.2.2014 19:22
Se pelkkien jarrunesteiden vaihtokin tekee ihmeitä jarruille. Nesteiden ja letkujen vaihdon suositus on muistaakseni kolmen vuoden välein, moniko moisen homman on tehnyt?
14.2.2014 17:46
Moro!
Mitä muuten mahtais olla
mahdollisesti vikana dt:ssä joka on seissy about 2 vuotta käyttämättömänä ja ajettu 50000?
14.2.2014 18:20
Kaasari ainakin vaatii puhdistuksen ennen käyttöönottoa. Muutenkin kannattaa huoltaa hyvin.
Vioista en osaa sanoa, siinä joko on vikaa tai ei ole.
14.2.2014 18:49
Pesu, tuoreet bensat, ilmanputsarin tarkistus / vaihto, jäähdytysnesteiden tarkistus / vaihto, uudet öljyt tuorevoiteluun ja vaihteistoon, akun lataus / vaihto ja ketjujen rasvaus. Noilla pitäis päästä alkuun.
7.3.2014 19:59
Terve kaikille Yamaha tietäjille!
Elikkäs ilmeni seuraavanlainen probleema tuossa DT:ssä että staattorin piuhat oli kaikki katki tuolta käämien puolelta, nii sattuisko joku tietämään mihin käämiin mikäkin johto menee? jos kuva löytyy omasta staattorista mistä näkee piuhojen paikat voi laittaa tähän
Jepa_Jere@Hotmail.com, kiitän jo etukäteen jos joku osaisi auttaa.
Ei tartte ton topikin turhaa seistä Edit: Pyörä on siis DT R vm.91