Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
17.5.2013 19:33
joo-o... tuli tuossa näsärillä ekoja kunnon kiihytyksiä otettua, eli vitosen loppuun vingutin kunnes olin jo sen verran lähellä autoa että hiljensin. sitten lähes pysähdyksissä kävin ja kiihdytin uudestaan, ja ilmeisesti lämpöleikkasi? eli sammui siihen paikkaan. lähti käyntiin vähän ajan päästä, kotona katoin tulpan, ei ollut valkea vaan ihan maitokahvi, ja sitten katoin nesteet, ei silmin nähtävää määrää ollut jäljellä...
eli ongelma meenaa nyt siis olla, että hävittää nesteitä, ei ole tuota ylimäärä nestesäilöä kiinni mikä on kiinni myös tuorevoitulassa, johtuuko tästä? että hävittäisi avonaisen letkun kautta koko ajan vähän nestettä?
nooh, nyt patentoin limppari pullosta sellasen säiliön mihin letku menee.. saa nähdä sitten hävittääkö enää... mitä mieltä ootte tästä "oneglmasta"
E: pätkimis ongelma löytyi. puolalta johto irti, ihan hävettää myöntää. mutta nyt enää tuo veden hävitys juttu, nyt oli pulloon jo vähän höytyä tullut.. saa nähdä meneekö sitä tippaakaan takaisin?
21.5.2013 20:56
moro, mikä vikanan nsrrässä , ajoin kaasupohjassa vartin ja kierrosmittari alkoi heittelemään joka suuntaan, sen jälkeen aina piikin jälkeen rupesi nykimään ja pätkimään. lopuksi en saanut yli 100 ajettua ku rajotti niin paljon. vikaa ennen olin ajanut 170 km matkaa ongelmitta. ?? pätkiminen tapahtui kutakuinkin samassa tahdissa kuin kierrosmittari heilu ku hullu. Missä sijaitsee pyörässä cdi ja missä pa säätimen aivot?
Just tuli 900 € remontista ni ei viittis pyörää polttaakkaan vielä.
22.5.2013 14:34
cdi löytyy penkin alta takavalojen takana, mut kannattaa ne muutkin sähköt samalla kahtoo, ilmanputsarin takana/alla on muut poksit.
22.5.2013 17:26
Joku johto irtoamaisillaan jostain, kannattaa tosiaan katella kaikki läpi.
22.5.2013 17:38
Mites onko porukoilla tässä jollymotoa kiinni? Jos hommaisin sellasen niin mites tuorevoitelun kanssa onko luotettava enää juurikaan? Ja onko järkeä hommata onko minkään moista eroa jos vakio kaasari kiinni? vaiko suosiolla pitää vaan tt-putki?
22.5.2013 18:02
Joo Täytyy kattoa sähköt läpi, mites joku pa säädin, ku pätkii vaan 7 t kierrosten jälkeen. ihanku löis rajotinta välillä päälle. ja lopuks ei kulkenu ku 95 km/h. kierrosmittari temppuilee kylläkin 3 t kierrosten jälkeen.
22.5.2013 21:31
Jontuss kirjoitti:Mites onko porukoilla tässä jollymotoa kiinni? Jos hommaisin sellasen niin mites tuorevoitelun kanssa onko luotettava enää juurikaan? Ja onko järkeä hommata onko minkään moista eroa jos vakio kaasari kiinni? vaiko suosiolla pitää vaan tt-putki?
Mulla on, kuvia löytyy galleriasta. On luotettava tuorevoitelulla, ei vaikuta niin paljoa. Jos ainoastaan tehoa etsit niin ei kannata maksaa jollymotosta tai mistään muustakaan putkesta +300€, vaan ite ostaisin 180cc malossin. Omat huomiot -> piikki siirtyy muutama sata rpm ylöspäin, terävempi/repivämpi piikki, kiertää nopeammin ja kevyemmin, ehkä vähän enemmän tehoa ainakin yläkierroksille, vähän huonompi alavääntö ja valoista kun lähtee kierrokset 11t rpm kiihdyttää niin keula nousee vähäsen
Hienohan toi on ja itse ostin pääasiassa juurikin ulkonäön ja parempien äänien toivossa. Ihan kivat äänethän tosta lähtee kun on vielä pipercross. Ilmottele tänne jos haluat äänistä videota. Jos innostus vaikka jonkun pienen ajovideon tehä
Jostain syystä itellä tippunu kulutus nyt vähän
. Viime miitissä 100km kulutus 3,66l. Normaali ajossa 4,5l-8l. Johtunee varmaan siitä että tulee ajeltua kaupungissa aika isoilla vaihteilla, koska äänet ja vaikka vääntöä kadonnut, niin jaksaa hyvin silti vetää kapungissa (vaihde 5 tai 6, kierrokset 4-5 trpm).
22.5.2013 21:53
isopasi kirjoitti:Joo Täytyy kattoa sähköt läpi, mites joku pa säädin, ku pätkii vaan 7 t kierrosten jälkeen. ihanku löis rajotinta välillä päälle. ja lopuks ei kulkenu ku 95 km/h. kierrosmittari temppuilee kylläkin 3 t kierrosten jälkeen.
Mulla oli pa-säädin jumahtanut alas (boorit katos akselista, pyöri siis mutta käpälät ei nousseet) ja oli just sellasta että ei millään kierrokset yli 7k. Mutta kannattaahan se vilkasta kuitenkin. Sähköissähän sulla jotain vikaa kuitenkin on, kun kierrosmittari temppuaa.
23.5.2013 9:13
Joo ajattelin käytettynä ostaa. Täälä mototissa on jollymoto myynnissä aika kohtuu hintaan
Pääsuutin vain isompaan ja pipecrossia.. Äänet tuntuisi olevan aika kermaiset
Laita vaan videota tänne jos haluat.
Mitäs muuten meinaatte mikähän mahtaa olla vikana kun aamulla tossa käynnistelin pyörää niin kaasua kun antaa niin BOOAA vaan? pitää antaa olla pari minuuttia tyhjäkäynnillä ryyppy päällä että alkaa ottamaan kierroksia, ilman ryyppyä ei pysy käynnissä. Sitte alkaa taas toimia normaalisti. Tekee melkein joka kerta niin ku käynnistää ekaa kertaa päivässä. Ei kaasari ny tukossa pitäisi olla jos kerta pystyy ajamaan normaalisti, tulpan ja tulpanhatun vaihdosta ei ollut ainakaan hyötyä.
Mikki_32 kirjoitti:Jontuss kirjoitti:Mites onko porukoilla tässä jollymotoa kiinni? Jos hommaisin sellasen niin mites tuorevoitelun kanssa onko luotettava enää juurikaan? Ja onko järkeä hommata onko minkään moista eroa jos vakio kaasari kiinni? vaiko suosiolla pitää vaan tt-putki?
Mulla on, kuvia löytyy galleriasta. On luotettava tuorevoitelulla, ei vaikuta niin paljoa. Jos ainoastaan tehoa etsit niin ei kannata maksaa jollymotosta tai mistään muustakaan putkesta +300€, vaan ite ostaisin 180cc malossin. Omat huomiot -> piikki siirtyy muutama sata rpm ylöspäin, terävempi/repivämpi piikki, kiertää nopeammin ja kevyemmin, ehkä vähän enemmän tehoa ainakin yläkierroksille, vähän huonompi alavääntö ja valoista kun lähtee kierrokset 11t rpm kiihdyttää niin keula nousee vähäsen
Hienohan toi on ja itse ostin pääasiassa juurikin ulkonäön ja parempien äänien toivossa. Ihan kivat äänethän tosta lähtee kun on vielä pipercross. Ilmottele tänne jos haluat äänistä videota. Jos innostus vaikka jonkun pienen ajovideon tehä
Jostain syystä itellä tippunu kulutus nyt vähän
. Viime miitissä 100km kulutus 3,66l. Normaali ajossa 4,5l-8l. Johtunee varmaan siitä että tulee ajeltua kaupungissa aika isoilla vaihteilla, koska äänet ja vaikka vääntöä kadonnut, niin jaksaa hyvin silti vetää kapungissa (vaihde 5 tai 6, kierrokset 4-5 trpm).
23.5.2013 13:41
Itellä sellanen ongelma että ei meinaa lähteä käyntiin, nyt kun on satanut/sataa. Akussa sen verran virtaa että jaksaa startata ~20s ja sitten työntöhommiksi. Aamulla lähti ekalla työnnöllä, mutta koulun jälkeen sai työntää 4 kertaa
Oon ihan varma että johtuu tästä säästä. Mulla on säädöt jonnekkin +15-20C ja nyt sataa kaatamalla vettä ja on +9C. Mut ajossa tuntuu toimivan normaalisti lämmettyään, että tuskin mikään tekninen vika!?
E: Tällänen video tuli nyt taas tehtyä noista Jollyn äänistä:
http://www.youtube.com/watch?v=K0Xz_7oJRd8Laittakaa 720p, kun on muutenkin huonolaatu (kiitos iphone)!
25.5.2013 11:06
Mitäs mieltä olette tästä nsr:stä kun saan moponi vaihdettuu tälläseen 25000 ajettuun yksilöön, eli millä kilometrilukemallla suunilleen tulisi isoja koneremppoja? Onko tässä pyörässä paljon tyyppivikoja ,ja löytyykö tähän enään varaosia?
25.5.2013 11:27
Mäntää 15tkm välein. Alakerta ~50tkm kohdilla jos vielä sillonkaan. Hyväksi todettua Hondan kaksitahtitekniikkaa.
Yksi kestävimpiä 2-t koneita jollei kestävin. Kaksitahtiseksi pieni kulutus 4-7l riippuen kaasukädestä. Tyyppivikoja on ainakin vuotavat keulan stefat jotka on tosin helppo vaihtaa.
Oikein pätevä kevari kaiken kaikkiaan. Näsärissä hinta-laatu suhde on kohdillaan.
26.5.2013 13:55
Varaosapuoli yks parhaimmista mitä oon itse todennut, kaikennäköstä pyörää on ollut kuitenkin pihassa. Moottorin osat käy 89-03 ja kaikkia osia löytyy purkaamoilta ja uutenakaan osien hinnat ei oo mitään kovin pahoja.
27.5.2013 15:44
Kertokaas että mikä putki on parhain 125cc pytylle täystehosena siis. Tällä hetkellä on giannelli kiinni mutta se on aivan paska, joten aattelin hankkia jollymoton, sen paremman version, mutta kertokaa te joilla on kokemuksia eri tehareista että mikä on ollut parhain.
27.5.2013 21:18
tonsa69 kirjoitti:Kertokaas että mikä putki on parhain 125cc pytylle täystehosena siis. Tällä hetkellä on giannelli kiinni mutta se on aivan paska, joten aattelin hankkia jollymoton, sen paremman version, mutta kertokaa te joilla on kokemuksia eri tehareista että mikä on ollut parhain.
Sanoisin et käytä vakioputkea, tehoputket eivät oikein toimi NSR:ssä ilman 180cc pyttyä ja kunnon säätöjä. Vakioputki antaa tasaisen väännön ja suunniteltu 125cc pytylle.