Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
19.7.2012 0:44
Se pytyn jälkeinen tehon putoaminen voi olla myös siitä kiinni että squishbandi on mennyt keturalleen jos yksilökohtaista heittoa on ollut paljonkin.
Toisaalta taas jos vakiona squishi on ollut tavallinen 1.2-1.4mm mutta säädät sen 0,8mm pytyn vaihdon yhteydessä, riittää tuon muutoksen tuoma lisäpotku tekemään pyörästä tehokkaamman kuin se oli alunperin.
Niin pienistä eroista noiden kahen pytyn välillä siis puhutaan. Olen kyllä ajanut molemmilla pannuilla ja vaikka millä säädöillä.
19.7.2012 12:56
Onko kukaan poistanu ruostetta Mitonsa tankista? Lähinnä kokemuksia ja ohjeita haluaisin kuulla tähän projektiin. Googlettamalla löysin jonkun verran juttua asiasta ja osa suosittelee sitruunahappoa ja osa sitten taas fosforihappoa. Pitäskö toi bensahanakin irroittaa vai irtooko se edes kokonaan tosta tankista?
19.7.2012 13:00
Pasikiainen kirjoitti:Bensahanassa ja kaasarissa on aina, se letkun välis oleva on turha.
Nyt kyllä lainaan pitkältä, kun piti lukea tosta bensahanan sisällä olevasta suodattimesta, mutta mitä tarkoitat kaasarissa olevalla bensansuodattimella?
19.7.2012 14:51
Hoseer kirjoitti:Onko kellään muulla temppuillu magneeton vauhtipyörän kiila? Nyt toista kertaa lähteny irti pyörällä ajettu 16.5tkm ...
hei !
yritä Googlettaa alkuper informatiivisempi kirjoitukseni seuraavasta:
'04 evo2 malleissa oli Vauhtipyörän mutterin tyyppivikaa.... Jos sinulla on esim '04 moottori tai samaisia osia (Vauhtip. mutteri) Voi vika olla siinä hyvinkin.
Vaikka mutteri olisi vaihdettu parempaan malliin, ei siitä olisi enään kunnolla apua, jos kerta on kiilaurat kuluneet...
Tai sitten joku on joskus laittanut esim "Puch50" mopo kiilan, joka ei kestä Keskipakovoiman massaa Cagivoissa.
T.m
19.7.2012 18:57
Riejutherocket kirjoitti:Onko kukaan poistanu ruostetta Mitonsa tankista? Lähinnä kokemuksia ja ohjeita haluaisin kuulla tähän projektiin. Googlettamalla löysin jonkun verran juttua asiasta ja osa suosittelee sitruunahappoa ja osa sitten taas fosforihappoa. Pitäskö toi bensahanakin irroittaa vai irtooko se edes kokonaan tosta tankista?
Itse suosin sitruunahappoa lähinnä sentakia että täältä ei kait fosforihappoa edes saisi mistään. Ostat sitruunahappojauhetta apteekista, teet veteen 5-15% seoksen, kaadat ne tankkiin (sekoita lämpimään veteen niin tehoaa paremmin). Jätä tankki likoamaan ja seuraavana päivänä kaada litku vaikka pulloon. Sitten tutki lähtikö kaikki. Jos ei lähtenyt niin suodata ruosteet pois sitruunahaposta ja kaada suodatettu happo tankkiin.
19.7.2012 19:34
Oma cagiva päätti leipoa, ja siinä meni pilalle kaikki yläkerrasta..
Joten tilaukseen meni:
Gilardoni#1 66650E + tiivisteet
Prox 1renkainen tasapäämäntä
200H kansi
34mm Dellorto + imukaula
Vielä pitäisi putki hankkia. Mitä putkea suosittelisitte? Lukemani perusteella jollymoton std putki olisi paras tälläiselle setille, mutta ajattelin vielä kysyä täältä.
Niin ja vielä, että parantaako v-force 3 paljon suorituskykyä?
19.7.2012 21:05
En osaa sanoa muutakuin että kaverilla melkein samat setit ja jollymoton putki ainankin ihan hyvin toiminut sen kanssa.
Itse taas kysyisin vähän kaasarista. Vaihdoin imukaulan niin samassahan tuon kaasarin sitten putsaa ja katsoo suuttimet. Tällaisia lukemia löytyi:
http://i1.aijaa.com/b/00571/10558227.jpgKuulostaako minkään suuttimen koko huolestuttavalta kun pyörä on tt ja jollymoton putki? Läpät näyttivät hiilikuituisilta, onko ne vakionakin sellaiset?
Entäs läpät?
http://i10.aijaa.com/b/00911/10558282.jpg Onko jokin hullusti vai onko ok? Huomaa etten ole paljoa nykyaikaisia 2t pelejä laitellut
19.7.2012 21:57
Aarooo kirjoitti:Niin ja vielä, että parantaako v-force 3 paljon suorituskykyä?
Ei sitä ole tehty huipputehoja silmällä pitäen. Alunperinhän nuo V-forcet on tehty crossipyöriin, joissa tärkeää on kova vääntö koko kierrosalueella. Miton V-forcekin on tietääkseni oikeasti Husqvarnan crosseihin tarkoitettu.
20.7.2012 13:04
Eikös tosta tankista tartte ottaa pois toi bensahana ja se bensansuodatin? Luulis niiden kärsivän siinä.
Ja paljonkos tonne Mitoon kuuluisi laittaa jäähdytysnesteitä? Vai laitetaanko niin paljon kun säiliöön vaan menee?
20.7.2012 22:35
Viittiskö joku sen verran noostaa mitonsa tankkia ja ottaa pari kuvaa että miten toi cts servo siellä on? Auttais projun saamisessa käyntikuntoseks hirveesti!
21.7.2012 11:03
Pistin projektitopicciisi ohjeet!
23.7.2012 0:06
Mistä ton brembon etujarrusatulan jarruletkun kierteen tietää/näkee? Onko se tolla m10 x 1 kierteellä?
23.7.2012 0:53
Rupesi tossa pari viikkoo sitten kiinnostaa nää kyykkypyörät. Tällä hetkellä löytyy katulaiska husse.. Ajattelin vaihtaa hussen/ostaa miton. Minkälaisia vehkeitä nää oikeen on? Tollasta -10 vuoden sp525 oon katellu. Mitä yleisiä vikoja näissä on? Onko varmatoiminen tuorevoitelu? Onko kestäviä muuten?
23.7.2012 3:28
Kuka/mikä/missä se olikaan kun myi Cagiva ja ilmeisesti myös Husqvarna osia halvemmalla kuin esim. Mp-racing? Oliko sil joku sivu mototis?
23.7.2012 21:16
Mulla on nyt ihan perus tt mito ja pitäs lisäpotkua saada. Mikä olis ''helpoin'' tapa, uutta putkea olen ajatellut, ja myöskin kaasaria. Mites noiden putkien tehoalueet menee verrattuna tyhjään vakiputkeen: Arrow,Athena ja Jollymoto.
Mikä ottaa repäsivämmän piikin ja lähtee parhaiten yms yms. Mitä kaasaria suosittelette Tollasten tehareiden kanssa (mielellään sellanen kaasari mikä ei maltaita maksa, käytettynä ajattelin ostaa).
Nouseeko kulutus paljon kaasarin ja putken vaihdon jälkeen?
Ja mites noiden äänien laita, kun tuntuu että nyt on niin hiljaiset, koveneeko äänet minkä verran, jos vertaa esim. Smotoihin ja enskoihin.