Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Derbi GPR 125

19.3.2012 21:27

Millä tiivistää vuotava pakoputki paisarin ja loppupillin liitoksesta?

Alkup. tiiviste siis palanut puhki ja vuotaa kaasut keskeltä pyörää.. Silikoniletku kävi mielessä mutta liitoskohdat ovat eri kokoisia joten letkua ei saa vedettyä putken päälle.

Re: Derbi GPR 125

20.3.2012 0:25

Ite hitsasin sen kiinni kun meni hermot tohon tappeluun tiivistyksen kanssa, eipähän vuoda enää. Ainoa "miinus" on se että svingi pitää irrottaa jos putken haluaa ottaa irti, ei oo itteäni haitannut kun menee max. vartti enemmän aikaa.

Ja olis sitten Gpr osina myynnissä, konetta ja kaasaria ei enää oo!

Re: Derbi GPR 125

20.3.2012 12:07

Jos jotain kiinnostaa niin voin lähettää gpr katteet postimaksuja vastaan. Kato ilmotukset

Re: Derbi GPR 125

20.3.2012 21:25

elikkäs osaisko joku sanoo kauppaa mistä sais derbiin uudet peilit?

Re: Derbi GPR 125

20.3.2012 21:35

-villeee kirjoitti:elikkäs osaisko joku sanoo kauppaa mistä sais derbiin uudet peilit?


Valtuutetut Derbi jälleenmyyjät tai vaikkapa easyparts.nl

Re: Derbi GPR 125

20.3.2012 21:46

Sillointällöin purkuosat.net löytyy, vähän kiven alla tuntuu olevan.

Re: Derbi GPR 125

21.3.2012 22:19

Voisiko joku linkata jonkun kestävän ja hyvän akun, hintahaarukka jotaki 20-35e

Re: Derbi GPR 125

22.3.2012 18:30

voi saatana :D pitäis tänä viikonloppuna suutin vaihtaa ku tehariki tuli ;) olisko kenelläkää minkää näkösii neuvoja toho hommaa ku kattelin tos derbin manuaalii ni näytti aika hirveelt hommalt :eek:

Re: Derbi GPR 125

24.3.2012 15:04

Onkos männänvaihto mahdollista tehdä ilman koneen irroitusta jos purkaa tavaraa pois yläpuolelta? Ja mitäs kaikkea silloin joutuu irroittamaan? Jos ei mahdollista niin onko koneen irroitus kuinka massiivinen operaatio, hirveästi kun ei tekniikasta ole kokemusta. Olisihan se mukava mäntä vaihtaa itse, säästäisi pitkän pennin siinäkin :) Onko täällä kellään sellaista onglemaa, että etujarru vinkuu todella äänekkäästi kun jarruvivusta vetää, mitä kovempaa, sitä kovempi ääni. Palat vaihdettu siinä ei siis vika ole.

Re: Derbi GPR 125

24.3.2012 16:13

Derbistinä uskallan vastata noiden jarrujen puolesta. Kokeile putsata levyt, jos ei auta ja vinkuna jatkuu niin syynä ovat palat. Omassa pyörässä jarrut ovat aina vinkuneet ja asiaa ei ole auttanut edes levyn vaihto (levy tosin vaihdettiin, koska vanha oli kiero -> nypytti jarrutaessa). Kokeile ostaa uudet, eri valmistajan, palat. Itse ajattelin seuraavassa huollossa pyytää, että asentaisivat jotkin muut palat kuin nämä orkkis SBS:t.

Re: Derbi GPR 125

24.3.2012 18:49

Haluan eroon vakio ilmanputsarista jotta kaasariin pääsee käsiksi helpommin (nyt ja myös tulevaisuudessa). Mitä tuolle ilmanputsarin ja alkukäyrän väliselle putkelle ja letkuille kannattaa tehä? Meneekö katsastuksesta läpi sen jälkeen? Avk:lta pyörä eikä ole vielä rekisteröity.

Re: Derbi GPR 125

24.3.2012 20:19

se letku ilmanputsarista putkeen on ainoastaan että menny päästömittauksista läpi kun syöttää puhdasta ilmaa pakokaasun sekaan, mitään käytännön virkaa sillä ei ainakaan ole. Uudethan on 4t juurikin koska eivät enää läpäisseet eu:n päästörajoituksia

Re: Derbi GPR 125

24.3.2012 21:24

Joo sen tiesin mutta kannattaisko letkut tukkia vai repiä ne irti ja tukkia se pieni putken pilli vai mitä kantsis tehä ku tuskin sitä letkua saa kiinni johonki perus vaahtoputsarii. Vai voiko sen vaa jättää roikkumaa ja ottamaa ilmaa suoraan ilmasta?

Re: Derbi GPR 125

24.3.2012 22:42

eikös tämä mäntä käy tuohon gepardiin? http://www.mc-scatter.com/mantasarja-ya ... 41447.html

Re: Derbi GPR 125

24.3.2012 23:01

joojoo