Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
17.4.2017 10:35
Löytyy hyvin osia. Ainaki milkolehmukselta jotkut osat ja kaikki osat löytyy enduropurolta. Hinnat ei oo kovin pahat, mutta enduropurolta maksaa toimitus 20-30e.
1.5.2017 15:01
Mites noihi vanhempii gg:isii saa varaosii esim kiertokankee jne? vm 04+
3.5.2017 20:35
Mistä vois johtua, että gasgas 125 ec 04 pätkii/röpeltää piikillä 1,2 ja 3 vaihteella, mutta 4,5 ja 6 vaihteella vetää hyvin. Suutinta on kokeiltu vaihtaa 188-205 ja neulaa säädetty. Tulppia meni 4kpl 100km sisään kun oli 198 suutin kiinni ja 190 suuttimella yhdellä tulpalla pääsi lähemmäs 200km eri tulppian kokeiltu BR9EG, BR8EG sekä BR9EG:n vastaavaa denson tulppaa. Ei vaikuttais mitenkä erikoisen rikkaalla pyörän käyvän kun putkestakaa ei valuta öljyä yhtään + pyörä tuntuu käyvän melkein samallailla 188 kuin 200 suuttimella. Kannattaisko kokeilla vain pienempää suutinta?
27.5.2017 12:10
Vähän myöhässä tulee vastaus mutta uutena gassun omistajana aattelin itsekkin keskusteluun liittyä. Gassun vakiosuutin on 185, ja siitä kannattaa lähteä kokeilemaan. Vakiosäädöt ja säätöohjeet löytyy gas gasin nettisivuilta melkoisen helposti.
29.5.2017 22:08
Ja vaikka tuppaa topicci olemaan melkeen kuollut sellane kyssäri et onko muilla ollu takarenkaan akseli niin jumissa ettei tule millään ulos?
26.7.2017 10:04
Onko scalvinin putki minkälainen näissä gg?
2.8.2017 3:54
Tietääkö kukaan mikä virka on pakoaukonsäätimen kannen keskellä olevan ruuvin/pultin tarkoitus?
Kiitos jo etukäteen
Gas gas vm.04
29.8.2017 13:27
Scalvini vetää korkeelta ja kovaa. messico/doma/scalvini ollu omassa pyörässä ja ite diggasin enite siit scalvinist, ei pelkästään ulkonäön takia vaa mite se pyörä käyttäyty:)
kyllä jonneilla sun muilla mummoilla päät käänty ku pikkusenki erehty kaasukättä kutittamaa:)
10.5.2018 10:39
Oisko kellään tipsei heittää mistä kannattas lähtee liikkeelle kun on gassun kytkimen kanssa ollu pitemmän aikaa nyt ongelmia ensimmäisen kerran jälkeen kun meni kytkin levyt aivan uutee uskoo mutta vaihettiin koko setti yläkerta rempan yhteydessä mutta nyt on ainakin neljästi kesken ajon pettäny kytkin ja tunto hävinny. Syyksi paljastunu joka kerta ettei kytkimen tiiviste rengas ole kestäny nesteitä ja vuotanu alakertaan sitte. Jos jollai on tietoa kyseisestä hommasta niin saa auttaa niin saisin pyörän pitkästä aikaa tienpäälle ja myöhemmin isomman pyörän alta pois!!
Kyseessä siis Gas Gas ec125 vm-04
13.6.2018 14:12
Minkä hintaisia teillä on ollut vakuutukset näissä gas gasseissa kun yritettii tos kattella yhtee pyörää minkä hintasii olis ni ei näyttäny mitää ja sano et on liia harvinainen pyörä ja ku soitettii sinne ni sano et hinta ois joku 2000€ Et miten vitus
13.6.2018 18:24
Mäkis kirjoitti:Oisko kellään tipsei heittää mistä kannattas lähtee liikkeelle kun on gassun kytkimen kanssa ollu pitemmän aikaa nyt ongelmia ensimmäisen kerran jälkeen kun meni kytkin levyt aivan uutee uskoo mutta vaihettiin koko setti yläkerta rempan yhteydessä mutta nyt on ainakin neljästi kesken ajon pettäny kytkin ja tunto hävinny. Syyksi paljastunu joka kerta ettei kytkimen tiiviste rengas ole kestäny nesteitä ja vuotanu alakertaan sitte. Jos jollai on tietoa kyseisestä hommasta niin saa auttaa niin saisin pyörän pitkästä aikaa tienpäälle ja myöhemmin isomman pyörän alta pois!!
Kyseessä siis Gas Gas ec125 vm-04
Muistaakseni 09vm ec 125 kytkimen työsylinterin onnistuin korjaamaa sopivan kokoisella o-renkaalla joka löytyi o-rengaslajitelmasta.
Käytännössä normaali o-rengas ei toimi siinä..mut saa sellasellakin toimimaan kun on sopivan tiukka sovite ettei o-rengas pääse luistamaan välistä kun järjestelmässä on painetta.
En vaan enää muista sen o-renkaan kokoa...
Vaihtoehdot kyllä voin antaa parin viikon päästä (lajitelman kannessa mitat o-renkaista ja sen kun nään ni sinne päin osuu ainakin).
Se on kyllä todella ongelmallinen ollut se nestekytkin.
Muistaakseni ainakin 2 kertaa pettänyt se työsylkän o-rengas ja kerran pääsylinteri (-> vaihtoon koko sylkkä. Oisko jonku ktm sylkkä tullu tilalle mihin kuului kans laittas hydrauliikkaöljyä tms).
Edit: ja jos siis samanlainen työsylkkä..
1.7.2019 20:51
.Juho kirjoitti:Mäkis kirjoitti:Oisko kellään tipsei heittää mistä kannattas lähtee liikkeelle kun on gassun kytkimen kanssa ollu pitemmän aikaa nyt ongelmia ensimmäisen kerran jälkeen kun meni kytkin levyt aivan uutee uskoo mutta vaihettiin koko setti yläkerta rempan yhteydessä mutta nyt on ainakin neljästi kesken ajon pettäny kytkin ja tunto hävinny. Syyksi paljastunu joka kerta ettei kytkimen tiiviste rengas ole kestäny nesteitä ja vuotanu alakertaan sitte. Jos jollai on tietoa kyseisestä hommasta niin saa auttaa niin saisin pyörän pitkästä aikaa tienpäälle ja myöhemmin isomman pyörän alta pois!!
Kyseessä siis Gas Gas ec125 vm-04
Muistaakseni 09vm ec 125 kytkimen työsylinterin onnistuin korjaamaa sopivan kokoisella o-renkaalla joka löytyi o-rengaslajitelmasta.
Käytännössä normaali o-rengas ei toimi siinä..mut saa sellasellakin toimimaan kun on sopivan tiukka sovite ettei o-rengas pääse luistamaan välistä kun järjestelmässä on painetta.
En vaan enää muista sen o-renkaan kokoa...
Vaihtoehdot kyllä voin antaa parin viikon päästä (lajitelman kannessa mitat o-renkaista ja sen kun nään ni sinne päin osuu ainakin).
Se on kyllä todella ongelmallinen ollut se nestekytkin.
Muistaakseni ainakin 2 kertaa pettänyt se työsylkän o-rengas ja kerran pääsylinteri (-> vaihtoon koko sylkkä. Oisko jonku ktm sylkkä tullu tilalle mihin kuului kans laittas hydrauliikkaöljyä tms).
Edit: ja jos siis samanlainen työsylkkä..
Joo! Tällähetkellä ainoostaan hukassa o renkaan mitat että vois käydä teettämässä hydraalinesteitä kestävän renkaan. Pitää olla kumminki 10 osa millin tarkkuudella nii jos vaa kellää sattuu kyseine tieto olemaan?
7.9.2020 11:29
Onkos jollain tietoa mitkä smotot menee vuosimalliin 2003 ec 125seen.
20.5.2022 12:12
Mikäs vois olla vikana kun paukahtaa putkeen vähän väliä eikä lähe käyntiin?
3.6.2022 13:23
Ylpeägassunomistaja kirjoitti:Mikäs vois olla vikana kun paukahtaa putkeen vähän väliä eikä lähe käyntiin?
Moinen aivastelu viittaa laihalla käymiseen / ei saa bensaa.
Kaasarissa 99% varmuudella jotain, jos sieltä ei löydy mitään niin sitten avaa sen vielä toiseen kertaan
Tai niin varmista nyt vielä että sieltä tankista tosiaan se bensa valuu kunnolla sinne kaasarille