Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
20.7.2011 16:52
Ja kyllähän sen jumalauta perseessä tuntee kuinka pyörä lähtee. Itse huomasin ainakin että nappaa paremman piikin kun testasin 2,0%-->2,5% seokseen. Liiallisella öljymäärällä (3,5% sisäänajo) pyörä tahtoo vain käydä vähän laiskemmin ja tupruttaa savua sekä öljyä.
20.7.2011 17:36
Olettekos tienneet sitä että 2-t äänenvaimentajan pään pitää kostua öljystä ajossa, missä otetetaan kaikki irti koneesta. Sittenkun körötellään kylällä niin se öljy rupee pakosti valumaan äänenvaimentimen päästä. Kuinkas moni teistä on purkanut koneen ajon jälkeen heti? Minkäläinen öljy kerros oli kampiakselissa? Kampiakselissa pitää olla selvä öljykerron ajon jälkee. Minkäs mittanen toi sun täysi kiihdytys oli ja kuinka kauan se kesti?
Lexi piikin perusteellako määrittelet mikä määrä öljyä on sopiva. Voin vain kuvitella missä säädöissä sun pyöräs on kerta piikki ratkaisee kaiken.
20.7.2011 17:50
Ricede kirjoitti:Olettekos tienneet sitä että 2-t äänenvaimentajan pään pitää kostua öljystä ajossa, missä otetetaan kaikki irti koneesta. Sittenkun körötellään kylällä niin se öljy rupee pakosti valumaan äänenvaimentimen päästä. Kuinkas moni teistä on purkanut koneen ajon jälkeen heti? Minkäläinen öljy kerros oli kampiakselissa? Kampiakselissa pitää olla selvä öljykerron ajon jälkee. Minkäs mittanen toi sun täysi kiihdytys oli ja kuinka kauan se kesti?
Lexi piikin perusteellako määrittelet mikä määrä öljyä on sopiva. Voin vain kuvitella missä säädöissä sun pyöräs on kerta piikki ratkaisee kaiken.
Tuo änärin päästä öljyn valuminenhan on aikalailla mallikohtasta, täälä näkee kyllä husseja ja jokasessa musta änkän pääty. Jos jonkilaista mottia on tullu purettua, ajon jälkeen ja myöhemminki, ei ole temmiä vain onneksi alakerralta VIELÄ tarvinnu...
öljykerros löytyy varmasti kampuralta ainaki nuilla 3,5% sisäänajoseoksilla, mäntä tuli vaihettua nääs ennenku pääs kunnolla ajamaan... Täyskiihari, eri vaihteilla voi kokeilla, 1 tai 2 riittää ja piikki vähintään 3/4 ellei loppuunki ja motti sammuksiin vauhdista, ettei tyhjäkäynti tai muu kierrosalue sotke tulpan värin hakemista.
20.7.2011 18:03
Koneeseen kertyy piikkisessa todella helposti seosta kampikammioon, tällöin pitää aika pitkään ajaa korkeilla kierroksilla että tulpan oikea väri tulee. Tuo palamaton seos tulee sieltä kammiosta myös mukaan niin senkun saa ajettua kokonaan pois eli kone kuivaksi niin sen jälkeen vasta ruveta tarkastelee tulppan väriä. Tuo tulpan värikin on vähän huono nykyään seurata koska ei ole enää lyijyä bensassa. Tarkempaa tietoa saat kun katsot tarkasti esim. suurennuslasilla tulpan keskielektrodia, (siis sitä joka tulee ulos sieltä posliini-eristeestä)
Keskielektrodin pituudesta 1/3 tulisi olla puhdas karstasta ja noesta. Jos keskielektrodi on kokonaan musta ja nokinen on kone rikkaalla ja jos enemmän kuin 1/2 keskielektrodin näkyvästä pituudesta on puhdas noesta on kone jo aika laihalla..
20.7.2011 18:20
mainittit juuri sen toisen tavan mikä on olemassa, mutta lähinnä nopeampi on tuo minkä ite kirjotin... en ainakkaan ite ole niin tarkkana nuitten vehkeitten kanssa että suurennuslasia kaivan esille tai hajen venäjältä lyijybensaa
. Kuhan motti pysyy kasassa ja ei ole tuommosia rööttäyksiä sun muita tuluppa ongelmia, ei se täällä lapissa ole niin justiin, koko kesä tullee ooteltua talavea kuitenki että pääsee kelekkoja rassailemaan 30 pakkasessa
20.7.2011 23:07
Cepeppi kirjoitti:ainaki nuilla 3,5% sisäänajoseoksilla
Pakko kysyä, että ajaako joku kisapelin sisään ja vielä tuommosilla seoksilla.
Ok, sisäänajoa voi ajaa sen tankillisen verran (ei kuitenkaa mitään luumuilua), niin pysyy omat pilvilinnat kasassa, mutta tuo öljynmäärä bensan seassa saattaa tehä koneelle hallaa.
20.7.2011 23:17
Ricede kirjoitti:theaaltonen kirjoitti:Jeps turhan paljon sulla öljyä bensan seassa (3,5%). Ite testaillu kanssa mikä paras öljymäärä ja parhaiten mulla ainakin pelaa 2,5% seoksilla kunnon öljyjen kanssa.
Nämäkin on tosin pyöräkohtasia juttuja.
Kerroppas mulle miten olet testaillut eri prosentteja?
No tossa on tullu noita esimerkkejä. Kyllä se persetuntumalla on vaan paras tuo 2,5% öljyä bensan seassa, toimii vaan yksinkertaisesti parhaiten.
21.7.2011 12:51
huss_ kirjoitti:Cepeppi kirjoitti:ainaki nuilla 3,5% sisäänajoseoksilla
Pakko kysyä, että ajaako joku kisapelin sisään ja vielä tuommosilla seoksilla.
Ok, sisäänajoa voi ajaa sen tankillisen verran (ei kuitenkaa mitään luumuilua), niin pysyy omat pilvilinnat kasassa, mutta tuo öljynmäärä bensan seassa saattaa tehä koneelle hallaa.
Jotkut ajaa koko ajan tommosilla seoksilla jääradalla käytetään jopa 4% ja ylikin.
21.7.2011 12:55
Ricede kirjoitti:huss_ kirjoitti:Cepeppi kirjoitti:ainaki nuilla 3,5% sisäänajoseoksilla
Pakko kysyä, että ajaako joku kisapelin sisään ja vielä tuommosilla seoksilla.
Ok, sisäänajoa voi ajaa sen tankillisen verran (ei kuitenkaa mitään luumuilua), niin pysyy omat pilvilinnat kasassa, mutta tuo öljynmäärä bensan seassa saattaa tehä koneelle hallaa.
Jotkut ajaa koko ajan tommosilla seoksilla jääradalla käytetään jopa 4% ja ylikin.
Ainakin yleensä jääradalla ajetaan vähän eritavalla ku kadulla
21.7.2011 13:01
'-' kirjoitti:Ricede kirjoitti:huss_ kirjoitti:Cepeppi kirjoitti:ainaki nuilla 3,5% sisäänajoseoksilla
Pakko kysyä, että ajaako joku kisapelin sisään ja vielä tuommosilla seoksilla.
Ok, sisäänajoa voi ajaa sen tankillisen verran (ei kuitenkaa mitään luumuilua), niin pysyy omat pilvilinnat kasassa, mutta tuo öljynmäärä bensan seassa saattaa tehä koneelle hallaa.
Jotkut ajaa koko ajan tommosilla seoksilla jääradalla käytetään jopa 4% ja ylikin.
Ainakin yleensä jääradalla ajetaan vähän eritavalla ku kadulla
Kyllähän siellä kovaa ajetaan, mutta ei se 3% kadullakaan paha ole. Takasin TM-->
21.7.2011 15:58
Niin... ko itehän ajelen aikalailla jokapaikassa, pääosin mettäteitä ja kelekkareittejä/ jänkiä veätän urku auki. Nyt kokeilin 3% seoksia ja vei tulpan 1km ajon jälkeen, laitoin uuen ja ajan sillä jonku aikaa, kattella mitä se nyt sanoopi, ainakaan tuluppa ei ottanu minkäänlaista väriä 6km ajolla 5 vaihteella ko ajo korkeilla kierroksilla, johtukohan just ettei ole tarpeeksi kilsoja tulpassa? Ricedellä ehotuksia?
21.7.2011 16:30
Pitää ajaa jonkun verran että tulppaan saadan väri, kerta uuden laitoit.
21.7.2011 19:39
Justiinsa juu, nyt puotin neulan sokan asentoa pykälän alemmas ja vaihoin 42 tyhjäkäyntisuuttimen, täytyy vain ajaa ja seurata minkälaiseksi se värjääpi sen tulpan
25.7.2011 21:11
Kellekkää ois käyttöö mun temmille, lähtis nyt enskapyörän alta!! ; )
25.7.2011 23:08
jos jotain kiinnostais vaihtaa temmiinsä mun kotariin ni yv:tä saa laittaa