Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

20.9.2006 16:41

Hmm..Kaikki muu on helposti toteutettavissa mutta toi TEHARI? Niitä kun ei Gammaan enään niin helposti löydäkkään. Paitsi ehkä käytettynä mutta jos lähtökohtana on hankkia uusi.

Itse olen mm. Mopo-Sportille,Nakkilan Pyörä&Mopo,Storm-Motor ja Mc-Scatterille soittanut ja kysynyt tehoputkea Gammaan.Mutta yleisin vastaus oli etteä ei ole (Mm.Micronin valmistus lopetuttu 10v. sitten).

Tosin mielessä kävi 93-> Yamaha TZR:rän gianell merkkinen tehoputki mielessä jos simmosen ostaisin,mutta tarttis tietää Yamahan isku jne. et sopiikos:)

Ja vielä viilailuista, Gammassahan on pakoaukko suhteellisen suuri mutta taas imuaukkoaikasta pieni en saa pikkurilliäni edes ko. kanavaan,imuaukkoa on huono mennä suurentelemaan ku on kaksosanen ja "oudon" mallinen.

Ja suuremmalle kaasarillehan tarttisi tuota imuaukkoa jo suurentaa ja mm. imukaula joko vaihtaa tai suurentaa isommaksi.

Itse suunittelen 32mm kaasuttimen laittoa ja teholäppien paikalleensa änkemistä. Myöskin käytetty tehoputki olisi poikaa..

22.9.2006 22:32

Myyn oman gamman pois kokonaisena tai osina jos kiinnostaa yhteyttä s-postiin tai yv....
Jos ajoon haluais laittoa on mutta paperit kunnossa pytty pitäis porata ja mäntä hommaa... vois toimia pelkällä uudella männäläkin... koko gamma plus vähä koneenosia ja jotaa muuta hinta 200 euroa noudettuna...

Anteeksi Oftopiikki ei herneitä kiitos....

24.9.2006 23:37

Tässä tuli viikonloppuna ihan oikeasti huomattua kuinka pienet renkaat todellakin Gammassa on takana 110/80 vai oiskos ollut 90,kaverin X-race:sä on takana 130 kumi:D Ja vieläpä vakiona.Eli kysymys kuuöuukin kuinka ison takarenkaan gammaan saa? 130:ppisestä isompaa ei kannata edes haaveilla?:S

25.9.2006 0:22

90 vakio.. ja ohuet ne on.. mutta jo 110/90 on paljon paremman näkönen.. isommista kiinni menevistä en tiedä :S

25.9.2006 21:58

se vähän riippuu sun renkaan korkeudesta. mulla on 110/90 ja on parin kolmen millin päässä ettei ota haarukkaan kiinni. mutta 120 vois mennä jos korkeus olisi jotain 60 tai jotain sinne päin..

25.9.2006 22:12

muistuttaisin että laittamalla siihen muun renkaan kuin siihen kuuluvan vaikutat ajo-ominaisuuksiin helposti erittäin radikaalillakin tavalla joka saattaa sitten kostautua siinä mutkassa mistä ennen pystyit ajamaan 50km/h. En suosittele.

26.9.2006 14:36

tuo on totta.. ajettavuus muuttuu todella paljon. mulla on 110 levee ja 90 korkea ja huomaa kyllä että on aika huono ajaa... ja lyö helpolla sateella kaarteessa nakin alta.

26.9.2006 23:41

Itseäni alkoi ihmetyttämään mikä kumman tulppa mulla oikein on? kyljessä lukee Denso W16EPR-U. Huoltooppaan mukaan tulisi käyttää W24ESR-> "Vakiotulpan tullessa mustaksi öljystä ja kastuessa."

W27ESR-> vakiotulppa.

Että mikä kumman tulppa mulla sitten on?Kiinnileikkaamisen ja sylinterin irroituksen ja vaurioiden yhteydessä katsastin myös tulpan,tulpasta puttui elektroni höskät ym..

jJa taas toinen että minkä kokoista suutinta tahi välitystä?Gamma tuppaa kulkemaan paremmin 5.vaihteella kuin 6.:lla. Ja vakionahan suutin on 180,kurittomasta pyörästä kun on puhe niin tulisiko 200 suutin kyseeseen?Wisecon aattelin ostaa hyvän hinta/laatusuhteen takia (106¤)Samalla myös voisi vakiokokoista sylinteriä porauttaa 0.5mm ylikokoon.kaipa se tehoakin tuo ja laakerit ei kulu niin nopeaan:D

27.9.2006 7:39

se 180 on hyvä kurittomankin kanssa.. ja voipi olla et toi leikkaaminen johtu väärästä tulpasta. jos nyt oikein ymmärsin sun selostukset :D

27.9.2006 16:23

Tää vie bensaa n.5l satasella, vai? vm -88

27.9.2006 17:11

jotain sellast... vähän enemmän jos oikeen kenkii

28.9.2006 15:36

Kauhean taloudellisia ainakin jollain nää Gammat mulla vie bensaa n.10 litraa sadalla kilometrillä, sekalaista ajelua välillä kengittämistä ja sit taas ihan pikkunopeuksia.

Mutta tosin asiaan voi vaikuttaa vanha ja kulunut ilmanpuhdistin sekä n.2 kertaa maapallon ympäri ajettu moottori.:D (n.76tkm).Mutta kai kunhan rahaa lisää saan ostan "uuden" käytetyn koneen sekä koneeseen uudet laakerit ja yläpäähän Wisecon 54.5mm männän.

Kuinka moni on ottanut tuorevoitelun kokonaan pois käytöstä ja sotkee litkunsa itse?:) itse ainakin sen otan pois käytöstä ja alan tekemään seokset itse.Mut riittääkö että irroitan öljypumpun vaijerin koneesta vai pitääkö öljypumpulle tehdä jotain muutakin?Poistaa jtn osia?

28.9.2006 17:08

irroita öljypumppu kokonaan ettei pyöri ilman voitelua.

28.9.2006 20:46

Tekeekö koneelle pahaa jos se on ilman öljyjä reilu vuoden, onko kytkimen vaihto vaikea homma, eikö uusi kytkin maksa jtn 50¤?
Onko takarenkaat laakeri vaikea vaihtaa, onko uuet laakerit kalliit, mistä niitä saa?

28.9.2006 21:14

uudet laakeri jtn 20? (arvaus) ja laakeri liikkeest.. orkkikset varmaan 20e kpl ^_^ hinnasta ei tietoa paljon kytkin maksaa mutta koko kruunu vaihtoon vai levyt vai vai?