Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

10.9.2013 15:08

Mulla on ilmaruuvi 2 kierrosta auki ku muute menee nii tukkoo ku jos on vähäki tyhjäkäynnillä. Ei mulla kierrokset jää leijumaan tai mitään mutta siis käy päivällä ainaki todella rikkaalla. Röpöttää sen vertta paljo... Ja pääsuutinki vaikuttas olevan liianki iso, esimerkiksi nykii ku lähtee täyskaasulla kiihdyttämän 1-3 vaihteilla. Ja siis toi tulppa oli aluks ku sain noi säädöt laitettua iha karstasta musta, sit annoin sille kenkää yks päivä nii se sai maitokahvin väriä. Mutta tämän jälkee menny tommoseks. :|
edit: Mutta vois kokeilla suihkuttaa starttispraytä sinne mangeeton alle, nii eikös silloin kierrokset nouse jos se vuotaa sieltä ?

Re: KTM EXC 125

10.9.2013 18:10

Joo no, kyllähän tuo 182ps aika isolta kuulostaa, kun itellä täydelliset säädöt löyty aina 172ps kanssa :D ( maitokahvi tulppa jne.. ) Kaikki säädöt oli aina ohjekirjan alimmalta riviltä itellä ja pelas kyllä hyvin..

Joo, kannattaahan sitä kokeilla suihkutella, tosin jos se tosissaan vuotaa niinkun itellä nii kopan alune ihan bensaseosta täynnä et kyllä sen näkee :D

E: ihan mielenkiinnosta, kokeileppas br9eg tulppaa.. ettei vaan lopu tuo pätkiminen niinkun itellä ja parilla muullakin. En usko että pääsutin tuota aiheuttaa, vaikka hiton iso 182 on..

Re: KTM EXC 125

10.9.2013 20:08

ja minkäs kokosta kaasaria? kun mulla ainakin tuo 38mm ohjekirja näyttäs 185ps.

Re: KTM EXC 125

10.9.2013 21:08

36 pwk niinkun kaikissa uudemmissa..

Re: KTM EXC 125

10.9.2013 23:53

Hmm, hetken kaasuttelujen jälkeen pihassa tulppa muuttui maitokahvin värikseksi. Mut ei vuotanu stefa omasta mielestä mitä kattelin ja suihkuttelin. Onko teillä muka menny hyvin säätöihin noiden ohjekirjan säätöjen mukaan ? Ku mitä mä oon niitä kokeillu nii tulppa iha valkonen aina.. noi tulpat kyllä värjääntyy todella oudosti ainaki mulla. Onko normaalia muuten, että jos antaa esimerksi kenkää, pommittaa täyskaasulla jonku matkaan sitten ajan lyhyen matkan kotiin ja katson tulpan niin se on just tommonen ku tossa mun aikasemmin laittamassa kuvassa. Ois kiva saada tää säätöihi :lol:

Re: KTM EXC 125

11.9.2013 17:39

Mikähän voi kotaris olla kun ajaa tasakaasulla niin se ei mee tasaasesti vaan ne niinku nykii tai että sillä ei voi ajaa tasakaasulla ollenkaan, se ei niinku pätki mutta vähä sen tyylistä se on. vähä vaikia selittää mutta yksinkertaisesti ei voi ajaa tasakaasulla. mikähän olis? pyärässä on kiinni fmf:än putkisto, v-forcen läpät,180suutin

Olis kiva saada jonkinlaasta vastausta, olisiko että pa säädin ei toimi kunnolla että on kokoajan auki? kun ei mielestäni ole alahalla kovin hyvin vääntöä ja jos siitä kytkinkopasta säätää sitä pa säädintä niin oliko se että täydet kiinni ja puolirinkiä auki? vai että kattoo pyörän vasemmalta puolelta pytyssä olevasta luukusta että viivat on kohdillaan tai taempi vähän matalemmalla?

Auttakaa! :D

Re: KTM EXC 125

11.9.2013 18:24

Miten on mahdollista, että mulla käy rikkaammalla NOZF 5lovessa (alimmassa) ku NOZE 5 lovessa. Katsoin kyllä neulan merkin kahdesti, että kyllä siellä se NOZF on. Nyt on NOZF 4lovessa ja käy vieläkin huonommin kuin NOZE alimmassa lovessa. Neuvokaas nyt ku oon iha neuvoton... :s

Re: KTM EXC 125

11.9.2013 21:14

putsipa kirjoitti:Hmm, hetken kaasuttelujen jälkeen pihassa tulppa muuttui maitokahvin värikseksi. Mut ei vuotanu stefa omasta mielestä mitä kattelin ja suihkuttelin. Onko teillä muka menny hyvin säätöihin noiden ohjekirjan säätöjen mukaan ? Ku mitä mä oon niitä kokeillu nii tulppa iha valkonen aina.. noi tulpat kyllä värjääntyy todella oudosti ainaki mulla. Onko normaalia muuten, että jos antaa esimerksi kenkää, pommittaa täyskaasulla jonku matkaan sitten ajan lyhyen matkan kotiin ja katson tulpan niin se on just tommonen ku tossa mun aikasemmin laittamassa kuvassa. Ois kiva saada tää säätöihi :lol:

eikö ps vaikuta juuri täysikaasulla? eli kun pommitat menemään täyskaasulla vähän aikaa ja katsot tulpan heti tämän jälkeen, näkee onko ps tarpeeksi iso. Koska jos mennä röpöttelee pikku kierroksilla niin mulla ainakin on tulppa semmonen musta mutta kun veteli vähän rankemmin niin olikin tulpan kärki tuommoinen vaalea.

Re: KTM EXC 125

12.9.2013 0:47

Hauskaa kyllä toi kaasarin purkaminen joka päivä :) No ohjekirjan mukaan 175 ps ois hyvä näille lämpötiloille ja mulla on tällä hetkellä 182, talvella mulla oli 190. Nyt on NOZE 4 lovessa, mutta viimeks ku oli tässä asennossa nii tulpan kärki suli tai katkesi.. Mut katotaan mitä tällä kertaa käy. :roll:

Re: KTM EXC 125

12.9.2013 11:44

putsipa kirjoitti:Hauskaa kyllä toi kaasarin purkaminen joka päivä :) No ohjekirjan mukaan 175 ps ois hyvä näille lämpötiloille ja mulla on tällä hetkellä 182, talvella mulla oli 190. Nyt on NOZE 4 lovessa, mutta viimeks ku oli tässä asennossa nii tulpan kärki suli tai katkesi.. Mut katotaan mitä tällä kertaa käy. :roll:


:eek: :eek:

Re: KTM EXC 125

12.9.2013 14:17

Millanes homma keulan stefojen homma on..? Itselläni ei oo mittää käryä niitten vaihdosta joten joku vois ohjeistaa vähäsen? :) rupes vuotaa oikeen puolinmainen stefa ja pitäs vaihtaa :D

Re: KTM EXC 125

12.9.2013 16:02

http://aijaa.com/OYo57K mitä sanoo amatimiehet tulpan perusteella säädöistä?
jaah eipä tuo kuvan lisäys toiminutkaan noin.. noh kuva linkin takana.

Re: KTM EXC 125

12.9.2013 17:11

mik4el kirjoitti:Mikähän voi kotaris olla kun ajaa tasakaasulla niin se ei mee tasaasesti vaan ne niinku nykii tai että sillä ei voi ajaa tasakaasulla ollenkaan, se ei niinku pätki mutta vähä sen tyylistä se on. vähä vaikia selittää mutta yksinkertaisesti ei voi ajaa tasakaasulla. mikähän olis? pyärässä on kiinni fmf:än putkisto, v-forcen läpät,180suutin

Olis kiva saada jonkinlaasta vastausta, olisiko että pa säädin ei toimi kunnolla että on kokoajan auki? kun ei mielestäni ole alahalla kovin hyvin vääntöä ja jos siitä kytkinkopasta säätää sitä pa säädintä niin oliko se että täydet kiinni ja puolirinkiä auki? vai että kattoo pyörän vasemmalta puolelta pytyssä olevasta luukusta että viivat on kohdillaan tai taempi vähän matalemmalla?

Auttakaa! :D

br9eg kiinni nii kyllä jyllää :) ja pari kokoa pienempi pääsuutin

Re: KTM EXC 125

12.9.2013 18:33

motosladi kirjoitti:
mik4el kirjoitti:Mikähän voi kotaris olla kun ajaa tasakaasulla niin se ei mee tasaasesti vaan ne niinku nykii tai että sillä ei voi ajaa tasakaasulla ollenkaan, se ei niinku pätki mutta vähä sen tyylistä se on. vähä vaikia selittää mutta yksinkertaisesti ei voi ajaa tasakaasulla. mikähän olis? pyärässä on kiinni fmf:än putkisto, v-forcen läpät,180suutin

Olis kiva saada jonkinlaasta vastausta, olisiko että pa säädin ei toimi kunnolla että on kokoajan auki? kun ei mielestäni ole alahalla kovin hyvin vääntöä ja jos siitä kytkinkopasta säätää sitä pa säädintä niin oliko se että täydet kiinni ja puolirinkiä auki? vai että kattoo pyörän vasemmalta puolelta pytyssä olevasta luukusta että viivat on kohdillaan tai taempi vähän matalemmalla?

Auttakaa! :D

br9eg kiinni nii kyllä jyllää :) ja pari kokoa pienempi pääsuutin



meinaakko että saa laittaa viälä pienemmän suuttimen? ja mistä mä muuten tiärän tai saan varmistuksen että onko mulla 36 vai 38 kaasari ku on 06 kotari eli eikö se pitääsi silloon olla se 36? ku kyljes ei lue että minkä kokoinen se on..

Re: KTM EXC 125

12.9.2013 18:38

Miksei kotari ota piikkiä? Just vaihdettu mäntä, 150sx kanki eli mäntä tulee noin 1mm yli pytyn, putkena kokeiltu pro circuit ja tt, tulppia kokeiltu. Eli ei pääse edes piikille?