Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

27.10.2012 15:52

Elikkäs no irrotin sen kaasarin ja katoin ettei oo koho jumissa. Putsailin samalla kaasarin jne, mutta vieläkin tulvii vaa!! :itku: Mistä voisi johtua ?
Edit: nyt valuttaa kokoaja bensaa ylivuotoletkusta.. ajaessakin siis! nyt tarttis nopeesti neuvoja !
Edit2: Katottu uusiks neulaventtiili ja koho, kumpikaan ei ole jumissa, vieläkin valuttaa bensaa pihalle. :(
Edit3: Loppu ideat keske, nii käytin Team Örthenil. Nostivat neulaventtiiliä ylöspäi nii nyt ainaki näyttäs toimivan. 8)
Viimeksi muokannut putsipa päivämäärä 30.10.2012 0:04, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: KTM EXC 125

27.10.2012 17:34

Mulle iski nyt tämmönen pyöränvaihtokuume kun mennyt hussella ties kuinka monta vuotta ja nyt ajattelin täältä KTM-jätkien ja -tyttöjen puolelta kysäistä, että olisiko joku halukas vaihtamaan kottaraistaan (mielellään smotot) mun hussen WR:ään? http://www.nettimoto.com/husqvarna/wr/1412252 Anteeksi mainostus :nolo:

Re: KTM EXC 125

30.10.2012 17:10

Joo eli olis tarkotus tehä koneremontti talven aikana, hieman mietityttää että miten onnistuu. Ihmisten tekemiähän ne nämäki on, joten pakko ainakin kokeilla.

Mitä kaikkia erikoistyökaluja tarvii? Riittääkö yks ulosvetäjä vai pitääkö niitäki olla montaa eri sorttia? :roll: Ja miten sitte, kun laittaa kampiakselia paikalleen, nii millä sen saa menemään paikalleen kunnolla, ettei jää lohkot irvistämään kun laittaa kiinni ? :lol:

Paljonko tullu muilla maksamaan kun vaihtaa:
kampuran ja kiertokangen
runkolaakerit
vaihelaatikon laakerit
tiivisteet ja stefat?

Kiitos! :)

Re: KTM EXC 125

30.10.2012 17:27

jonipe kirjoitti:Joo eli olis tarkotus tehä koneremontti talven aikana, hieman mietityttää että miten onnistuu. Ihmisten tekemiähän ne nämäki on, joten pakko ainakin kokeilla.

Mitä kaikkia erikoistyökaluja tarvii? Riittääkö yks ulosvetäjä vai pitääkö niitäki olla montaa eri sorttia? :roll: Ja miten sitte, kun laittaa kampiakselia paikalleen, nii millä sen saa menemään paikalleen kunnolla, ettei jää lohkot irvistämään kun laittaa kiinni ? :lol:

Paljonko tullu muilla maksamaan kun vaihtaa:
kampuran ja kiertokangen
runkolaakerit
vaihelaatikon laakerit
tiivisteet ja stefat?

Kiitos! :)


Kaikki laakerit, stefat, tiivisteet ja uusi kanki on tonni paukku.

Re: KTM EXC 125

30.10.2012 18:07

Ei oo ihan niin kallis kyllä. 800e max menee.

Re: KTM EXC 125

30.10.2012 18:23

Noniin hyvä, ku itelläki pyöriny mielessä että 800e vois olla aika likellä! Miten on ensikertalaiset konerempan teossa onnistunu? : DD

Re: KTM EXC 125

30.10.2012 19:18

jonipe kirjoitti:Noniin hyvä, ku itelläki pyöriny mielessä että 800e vois olla aika likellä! Miten on ensikertalaiset konerempan teossa onnistunu? : DD


Osaava kaveri viereen ja hyvät työkalut ni onnistuu.
Ei 2t kone mitään rakettitiedettä ole.

Re: KTM EXC 125

30.10.2012 22:52

Kaverin YZ konetta ku avattiin, ei oltu koskaan ennen moottoria käytetty kokonaan auki. Kuvia räpsittiin purkuvaiheessa paljonkkin varmuuden vuoksi, mutta olihan se niin helppo kasata että ei tarttenu kuvia katella. Tuskin näissä peleissä paljoa on eroa YZ moottoriin.

Re: KTM EXC 125

30.10.2012 23:15

Kiilat heti alkuun talteen, koska hukkuu helvetin helposti.. Riippuu tosin missä tekee.
Vauhtipyörän magneetteihin menee kivasti jemmaan.

Ja sittenku tohinassa yläkertaa kasaa niin muistaa laittaa sen pakoaukonsäätimen tapin sinne haarukkaan kohalleen :D Vituttaa sitte laittaa sitä takasi sinne.. Kokemusta on :D
Laakereihin on hyvä laittaa aina vähän vaseliinia ennenku laittaa nippuun. Samoin stefoihin ettei kuivana lähe pyörimään. Kiertokankeen ja mäntään/pyttyyn tippakannulla 2t öljyä. Ei haittaa jos menee vähän ylimäärästäkin.
Niinku maikka koulussa sano: "Vanhanliiton sanonta kuuluukin, eihän sitä kukaan kuivana vedä;D"

Tälläset seikat tuli nyt mieleen..

Re: KTM EXC 125

31.10.2012 15:58

Pitäis nyt säätää toi kotka rikkaammalle ku tulppa vieläki iha valkone. Mitä NOZ neulaa toi N84I vastaa ? :D

Re: KTM EXC 125

31.10.2012 17:25

jos nyt en ihan väärin muista nii toi N84l on A1 neula eli nopeeta vaihtoon.

Re: KTM EXC 125

31.10.2012 19:03

EI vielä ajankohtaista, mutta paljos kannattaa noihi jääpiikkeihi painetta laittaa jos tielläki ajelis? Oon kuullu jostaa et 0,5 bar?

Re: KTM EXC 125

31.10.2012 20:02

0,7 Bar pitää kaveri, joka ajaa kilpaa, mut se ajaa metäs, ni en tiiä pitäiskö olla enemmän painetta kadulla.

Re: KTM EXC 125

31.10.2012 20:13

Anteeksi tuplaviesti..
Viimeksi muokannut weeto269 päivämäärä 31.10.2012 20:14, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: KTM EXC 125

31.10.2012 20:13

0,8 eteen ja 0,6 taakse. Näitä suurin osa käyttäneen. Jotkut edessä enemmän, koska nii pieni ilmatila ja saa helposti vanteen metässä mutkale.

Otin putke pois ja hoksasin pakoaukon säätime ympärillä valkoisen öljystä tahnaa. Mistähän mahtaa johtua? Neste pinta samassa ku aina ennenki?
pari yötä pääs seisomaan kylmässä pakettiautossa niin mahtaskoha olla kondensio vettä? :roll: