Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
26.8.2013 22:21
Minkä kokosta rengasta detsin takavanteelle voi laittaa jos haluaa vähän leviämpää ? Entä kun on tuo -91 malli missä on kuristuksena servon olemattomuus, pitäskö toimia kun pistää nuo johdot jotka sieltä löytyi ja on samanväriset kuin servolta tulevat, niin yhteen ja virrat päälle ?
26.8.2013 22:50
Itellä on takana 120/90 ja se on mielestäni aikas hyvä. Kai siihen hieman leveämmän saisi mutta en menis välttämättä laittamaan.
Omassa -91 oli ainakin alkuperäisenä servo paikallaan. Servolla on oma liittimensä, joten varmaan ihan katsomalla voi päätellä miten tulee. Ja tietenkin säädin tarvitsee toimiakseen oikein asennetun akselin, akseliin laipan ja vaijerit laipalta servolle. Kyllähän sen pitäis toimia jos on johot paikallaan. Virrat päälle laittaessa pitäis liikahtaa edestakaisin, eli ensin kiinnipäin myötäpäivään ja sitten takas. Jos ei meinaa inahtaa, kannattaa tarkistaa että akku on kunnossa/siinä on virtaa.
26.8.2013 23:00
Akku on uusi ja sähkö kaaviota katoin haynesin kirjasta niin ei ollut servoa ollenkaan. Näkyi sille menevät johdot mutta servo puuttui. No pitää vielä katella tuo laitos oli kyllä semmonen pommi varmaan joku liitin huonosti.
26.8.2013 23:23
Tuommonen mötikkä sieltä pitäis löytyä tankin alta heti sylinterin yläpuolelta. Tosiaankin toimivan YPVS:n pitäis surista ja liikkua kun laittaa virrat päälle.
27.8.2013 0:21
Joo sinne sen laitoin ja pistin johdot kiinni. No kattelis huomenna että saako siihen eloa.
8.9.2013 10:43
minkä kokonen suutin kannattais olla vanhanmallin detsis ittelläni oli 290 kun ostin pyörän. Pyöräs on kuriton vakioputki viilattu pytty ja pakoaukonsadin toiminnassa. Mikä olis sopiva suutin???
10.9.2013 20:28
Mikä on ku kierrättää konetta niin kone tärisee todella paljon ? Olen tarkastanut koneen kiinnitykset. Ja miten tarkistetaan onko tuo tasapainoakseli pois paikoiltaan?
10.9.2013 22:01
Kytkinkoppa irti ja kahtoo että on rattaissa merkit kohakkain
12.9.2013 11:53
Weger kirjoitti:Mikä on ku kierrättää konetta niin kone tärisee todella paljon ? Olen tarkastanut koneen kiinnitykset. Ja miten tarkistetaan onko tuo tasapainoakseli pois paikoiltaan?
Tai lisäksi jos petilaakerit ovat kuluneet liikaa niin saattaa täristää. Myös ypvs akseli saattaa hiukan "kolista" muttei sen täristä pitäis voimakkaasti.
12.9.2013 21:31
Tarkistin ensimmäiseksi petilaakerin, koska sitä ensiksi epäilin.
14.9.2013 13:43
On kohillaan.
19.9.2013 15:19
Kertokaas ideoita mikä mahtais olla vikana kun itellä alkaa ideat loppumaan. Pyörähän on dt 125 r 1995 ja vikana on se, että ei saa kunnolla säätöihin ja tahtoo booata ja kierrokset leijuu samaan aikaan. Kuulostaa periaatteessa imuvuodolta. Olen vaihtanut imukaulan tiivisteen ja pytyn alapinnan tiivisteen ja kampiakselin stefat.
Kaikkea muutakin pientä kokeiltu mutta mikään ei ole oikein vaikuttanut käyttäytymiseen. Että ideoita vaan kehiin
19.9.2013 15:24
Kannattaa tietenkin katsoa onko imukaulassa murtumia ja sitten suihkuttelee sitä hieman vaikka CRC:llä moottorin käydessä. Jos kierrokset pomppaa -> Imuvuoto -> Uus imukaula tai vanhan paikkaus
Jos ei se tehoa, sitten vois kokeilla kaasarin putsausta, bensansuodattimien putsausta (yks hanassa ja toinen kaasarissa heti bensaletkun liittimen sisällä), ilmansuodattimen puhdistusta, tulpan kunnon tarkistamista ja sitten jos mopedi on TT, suuttimien pitäis olla pää >240 ja tk >25
21.9.2013 14:53
Mikähän detsissä kun ei lähe käyntiin ja paukkuu putkeen ? Bensaa saa ja kipinän antaa ja rempattu 400m sitten. Sytytystä ei oo muutettu mihinkään ja kipinä on ihan kunnollinen. Aikasemmin lähti ja sen jälkeen ei ole tehty muutakuin suuttimia vaiheltu ja nyt on samat millä lähti aikasemminki ja helposti.