Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Cagiva Mito

5.7.2012 20:03

Juu mulla kans iskän nimissä ja kaikki muut vakuutukset Fennialla!

Re: Cagiva Mito

9.7.2012 16:32

2006 mitoon (onko se nyt sitten sp525) sähkökaavio hakusessa, pikainen googlaus ei tuottanut tulosta.

Re: Cagiva Mito

9.7.2012 18:34

No enkös mä sulle jo yhen sähkökaavion evokakkosesta laittanut????? Eihä -06 mikään sp525 ole.

Re: Cagiva Mito

9.7.2012 18:54

Eikö? Nojaa, olen sitten sekasin. Laitoit kyllä, mutta se oli joku mk2. Onko se sitten suomessa Sp2? Ei meinaan ainaskaan CTS johtojen värit täsmää. Taino se mystinen keltanen johto kummastuttaa edelleen...

Re: Cagiva Mito

9.7.2012 19:20

-06 on evo2 ducatin sähköillä. Sp525 tuli 2008.

Re: Cagiva Mito

9.7.2012 20:02

Kiitän. Sitten kysyisin sellasta seikkaa että kannattaako ottaa koko takajarrusysteemin nesteet pois jos laitan uudet? Ostin DOT 5.1 nesteitä enkä tiedä mitä vanhat on, niitä joitainhan ei saa sekotella keskenään?

Re: Cagiva Mito

9.7.2012 21:02

lisää vaan ei se haittaa vaikka on eri merkkiä.

Re: Cagiva Mito

10.7.2012 16:25

Onkimato kirjoitti:Kiitän. Sitten kysyisin sellasta seikkaa että kannattaako ottaa koko takajarrusysteemin nesteet pois jos laitan uudet? Ostin DOT 5.1 nesteitä enkä tiedä mitä vanhat on, niitä joitainhan ei saa sekotella keskenään?


hei !

vaihda kaikki nesteet yhteen ja samaan, tyhjää pois koko vanha neste koko järjestelmästä, ei kannata sekoittaa ja pelleillä Miton jarrujen kanssa, koska niissä on omat tarkat jipponsa ja seuraamukset sen mukaiset....

Ole tarkkana ilmauksen kanssa, koska takajarrun eli letkun menokulmat ja satulan asento ja työsylinterinasento ja korkeuserot ovat sellaiset, että aina jää kuplia järjestelmään, jotka ei kaikki lähde pois edes ajan kanssa eikä jarruttamalla eikä perus ilmaus tempuilla, eikä edes "Reverse Bleeding" auta edes 1dl ruiskulla ja eri paineilla.

paras ja ainoa oikea tapa on käyttää Kompressoriin liitettävää alipainekannua. jarrutehossa huomaa huiman eron kun tekee hommat kunnolla ja oikein. eikä ole vaaraa ilmalukosta jne laahausongelmista jne. Mito ja SuperCity mallien takajarrut ei ole helppoja, jos ne haukkaavat ilmaa tai huonoa nestettä, niin ilmaus on yhtä painajaista karvalakki perus halpa menetelmillä.

Jos jarrujärjestelmässä on ilmaa edes hiukan, ei se paranna mäntien palautukseen tarvittavaa painetta eli tiivisteiden Twistausta. Moni ei huomaa sitä eroa, mutta huomaa että jarrut hiukka laahaa, koska ne eivät palauta eli tiivisteet eivät Twistaa tarpeeksi....

esimerkkikuva työkalusta (suomen edullisin hinta taitaa olla 50e. bilteman on kalliimpi)
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... en-191271/


Pärjäsin itse ilman kompurakannua yli 15v mutta sitten kun ostin kompurakannun, en sen jälkeen enään ikinä laita mitään jarruja ilman mainittua kannua.

Oli kaikki mahdolliset ongelmat Miton ja SC takajarrun ja SC etujarrun kanssa ennen kannua, vaikka käytin kaikki mahdolliset temput.

T.m

Re: Cagiva Mito

11.7.2012 1:41

Kiitokset taas loistavasta vastauksesta, kenties minunkohdalla helpoimmaksi tulisi viedä liikkeeseen ilmattavaksi? En itse viitseisi sijoittaa tollaseen 50-100euroa kun liikkeessä varmaan laittaisivat 20-40eurolla.

Re: Cagiva Mito

11.7.2012 8:33

Liikkeet tuppaavat olemaan sellasia, että aika monessa tehdään työ vähän niin ja näin. Ja voi kestää kauankin :|

Re: Cagiva Mito

11.7.2012 15:54

hei !

kannu on siitä hyvä että sillä kattaa kaikki ajoneuvot, kuten mopot, mp't atv't, henkilöautot, kuormautot jne.

kannu toimii muistaakseni mopo ja mp hommissa täydellisesti jo 2~3bar paineella, mutta 20litran 1,2~2hp 8bar hetkellinen kompura on täydellisen passeli.

Vacuumi pistooliin (kuten esim Bilteman) ero on juuri käyttökohteiden rajoittuminen.

Molemmilla ilmaa sekä jarrut että kytkimet, joten ihan Must have perustyökalu se on.

Mp liikkeet oikoo liian usein huolloissa, eikä rahalle saa läheskään aina vastinetta. kunhan valitset paikan hyvin ja kerrot että tarkalleen kaikki neste uusittava ja Vacuumi kannua käytettävä.

huonosti ilmatut jarrut pilaa ensin ne jarrupalat ja siinä samassa levyn ajankanssa. ensin jarrupalat lasittuu ja jarruteho vain huononee siitä entisestään.

Ne jotka osaa mielessään kuvitella miten ne Tiivisteet Twistaa ja miten paine siihen prosessiin vaikuttaa, ymmärtää miten tärkeää se on.


Vacuumi kannun periaate:
http://www.youtube.com/watch?v=sSENRS3_I-A

Vaikka kompurassa olisi sisällä täydet 8Bar, ei kannu liipaisin pohjassa päästä ilmaa virtaamaan läpi kuin rajoitetusti kokoajan pienellä tasaisella paineella, eli jarruneste imeytyy hissukseen. esim 1dl imeytyy noin 20sekunnissa suurpiirtein sinneppäin.

ja jos pääsee lipsahtamaan jarrunestesäiliö tyhjäksi, ei se haittaa, uutta nestettä säiliöön ja kannulla uudelleen imu, ja ilmaus on suoritettu alle 30sekunnissa täydellisesti esim Cagivoissa.

T.m

Seuraavaksi hankin MityVac version, niin ei tarvitse edes kompuraa
http://www.youtube.com/watch?v=6VLpnqQCZUM

siinä onkin kunnon työkalu, parhaista parhain.

Re: Cagiva Mito

11.7.2012 16:01

Okei, mainitsit että toimii autoihinkin. Onko autokorjaamoilla yleensä tollasia kannuja? Meinaan kaverilla kotona autokorjaamo ja sieltä joskus muutamia työkaluja lainaillut ja hitsaillut jotakin. Voisi kysäistä jos heillä olisi tollanen kannu tai sitten ostaa oma.

Edit: Tässähän tollanen mityvac olisi halvemmalla kuin bilteman systeemi: http://www.ebay.com/itm/Mityvac-MV8020- ... d9&vxp=mtr

tai sitten: http://www.ebay.com/itm/MityVac-8000-Au ... 17&vxp=mtr

Re: Cagiva Mito

11.7.2012 16:36

hei !

kannu luulisi olevan jokaisen korjaamon Vakiotyökalu, kuten ilmakompurakin.

Vaikkakin olen ollut töissä mp-mekaanikkona paikassa jossa työkalut sai tuoda omasta kotoa, kun ei ollut töissä oikeita :(

auto korjaamoilla hommat on yleensä paremmin, siksi mp liikkeet ovatkin vaihtelevia paikkoja esim juuri työkalujen ja taitojen suhteen.

Nuo ovat halpoja MityVac malleja, en ole aimemmin tuolla hinnalla löytänyt, sikäli hyvä. Ne saattavat olla Piraatti Klooneja kuvien perusteella, mutta ei se haittaa jos ovat silti hyvä laatuisia. Tiivisteistä se on kiinni. Aito MityVac on purettava huollettava ja siihen saa mäntiä ja tiivisteitä jne alkuper osana.


Biltema'n vastine, jota löytyy ebaysta myös:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... ja-151392/

T.m

Re: Cagiva Mito

17.7.2012 21:14

Mitkä olis hyvät säädöt suurinpiirtein alottaa edes kokeilemaan 34mm dellortolla ja jollymoton sp putkella kun hakee säätöjä, tarvis kaverin veljelle laittaa tommoset palikat kii ja säätöihin. KIIREKIIREKIIRE!! :lol: :lol:

Re: Cagiva Mito

18.7.2012 14:36

Onko kellään muulla temppuillu magneeton vauhtipyörän kiila? Nyt toista kertaa lähteny irti pyörällä ajettu 16.5tkm tällä kertaa pistetään liimalla kiinni ilmeisesti aiaksempi omistaja oli laittanu vääränlaisen kiilan pyörää.... Meinaa se ura on siittä pikkasen pilalla ja 20km pääsin sen jälkee ku se oli korjattu. Perkule ku täytyy ostaa alakäämit samalla jos haluaa uuden magneeton vauhtipyörän ja maksaa 500e :<