Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
19.7.2011 14:04
Käytätkö myös halvinta sahaöljyä kunnon 2t-öljyn sijaan?
Jos öljy maksaa 30e 5L tonkka, ja sillä määrällä vaihtaa öljyt sellaisen kuutisen kertaa, niin ei voi kovin kalliista investoinnista puhua... Kun öljyt vaihtaa niin mahdollinen metallipöly ja muu paska tulee ulos, eikä ole koneessa tuhojaan tekemässä.
Tarvitseeko esimerkiksi mäntä vaihtaa vasta, kun se kilkkaa, ketjut ja rattaat vasta kun enää ei ketju pysy rattailla, tai jarrupalat vaihtaa vasta, kun ne ovat kuluneet jo kokonaan teräkselle+jyrsineet jarrulevyn pilalle?
19.7.2011 14:13
-vainio- kirjoitti:Tarvitseeko esimerkiksi mäntä vaihtaa vasta, kun se kilkkaa, ketjut ja rattaat vasta kun enää ei ketju pysy rattailla, tai jarrupalat vaihtaa vasta, kun ne ovat kuluneet jo kokonaan teräkselle+jyrsineet jarrulevyn pilalle?
Kimmo69 kirjoitti: vähän ennenkuin ne menee huonoiksi
Hmm hmm ???
19.7.2011 14:27
Eikös ne öljyt ole jo menneet huonoiksi, jos kytkin ei irroita enää kunnolla?
Ainakin itse ajan mieluiten pyörällä, joka toimii kunnolla kokoajan.
19.7.2011 14:32
Samoin. Mutta kun joku ystävällisesti foorumilla kertoo millon ne menee pilalle, niin vaihtaa ennen sitä, niinkuin juuri sanoin, eikä turhaan vaihda 5-10h välein.
19.7.2011 15:47
The TM 125cc Bikes are classified in the following way, based upon their usage: Change it twice per year (ATF Oil) (BelRay – Trans Oil 80W) 550 ml.
Noin ne tehtaalla sanoo, mutta omalla ajolla tulee vaihettua vähän usiammin, joku 250-400km välein, ko ei tuntimittaria ole pyörässä...
19.7.2011 17:09
Ite just kans vaihan tiheeseen koska huomaa selvästi eron ku ei pelaa kytkin hyvin, just passeli max 10h ajaa öljyillä..
20.7.2011 0:32
Ossaako porukka sanoa miksi tullee pakoaukon säätimen ylivuoto letkusta öljyä? Sitten toinen on että ei voi ajaa juuri ollenkaan kylillä ilman revittelyä, mutten se öljyää tulpan aivan mustaksi, pääsuutin 175, neulan sokka toiseksi ylimmässä asennossa, 45 tyhjäkäyntisuutin, 3 - 3,5% seokset bensassa, täyskaasukiiharin jälkeen tulppa on maitokahvin värinen, eli paras mahdollinen?
20.7.2011 0:56
Käyppäs huudattamassa jotain pitkää matkaa, siis yrität matkia radalla ajamista. eli koko ajan tuppi nurin ja kunnon kiihdytyksiä ja katso tulppa uudestaan.
20.7.2011 2:09
3-3,5% taitaa olla kyllä vähän turhan paljon. 2,5-3% riittää kevyesti. Eikö 3,5% sotke jo koko pyörän?
20.7.2011 11:35
2% riittää ihan hyvin.
20.7.2011 13:59
Jeps turhan paljon sulla öljyä bensan seassa (3,5%). Ite testaillu kanssa mikä paras öljymäärä ja parhaiten mulla ainakin pelaa 2,5% seoksilla kunnon öljyjen kanssa.
Nämäkin on tosin pyöräkohtasia juttuja.
20.7.2011 14:42
Uskaltaako tommosta Mobil1 5w-50 täyssynteettistä moottoriöljyä laittaa temmin laatikkoon?
20.7.2011 16:25
Jooh, kiitokset pojat vastauksista, täytyypi kokeilla ja katsella sitten mitä tekee
20.7.2011 16:29
theaaltonen kirjoitti:Jeps turhan paljon sulla öljyä bensan seassa (3,5%). Ite testaillu kanssa mikä paras öljymäärä ja parhaiten mulla ainakin pelaa 2,5% seoksilla kunnon öljyjen kanssa.
Nämäkin on tosin pyöräkohtasia juttuja.
Kerroppas mulle miten olet testaillut eri prosentteja?
20.7.2011 16:37
Ricede kirjoitti:theaaltonen kirjoitti:Jeps turhan paljon sulla öljyä bensan seassa (3,5%). Ite testaillu kanssa mikä paras öljymäärä ja parhaiten mulla ainakin pelaa 2,5% seoksilla kunnon öljyjen kanssa.
Nämäkin on tosin pyöräkohtasia juttuja.
Kerroppas mulle miten olet testaillut eri prosentteja?
Voisin melkein vastata tähän, ainaki suurpiirteinen merkki sopivasta on tuo ettei pukkaa öljyä äänenvaimentajan päästä tai pa säätimen ylivuotoletkusta, ajaessa voidaan kuunnella moottorin käyttäytymistä nopealla kaasun avauksella ja hitaalla, piikin alta lähtemisellä, tulpan väri kertoo myös paljon täyskaasukiiharin jälkeen kuin myös hitaassa ajossa ja pakoputken suuaukon karstaisuus pitemmän matkan jälkeen.