Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

30.10.2009 21:23

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 22.11.2009 8:29, muokattu yhteensä 2 kertaa

10.11.2009 22:08

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 13:25, muokattu yhteensä 1 kerran

12.11.2009 23:01

Kohta pitäisi varmaan laitella Shadow tuonne varaston perälle talvilevolle, ajokausi on aikas lopuillaan (lunta 15cm maassa ;) ) Voisiko ajatella sellaista ratkaisua, että moottorin jättäis sen suuremmalti suojaamatta ja käynnistelis sitten talven läpi n. kerran viikossa ja lämmittäis sen? Onko konerikko varma tällä tekniikalla?

13.11.2009 7:29

Hilaignibio kirjoitti:Kohta pitäisi varmaan laitella Shadow tuonne varaston perälle talvilevolle, ajokausi on aikas lopuillaan (lunta 15cm maassa ;) ) Voisiko ajatella sellaista ratkaisua, että moottorin jättäis sen suuremmalti suojaamatta ja käynnistelis sitten talven läpi n. kerran viikossa ja lämmittäis sen? Onko konerikko varma tällä tekniikalla?


Tuohonhan löytyy monta erilaista koulukuntaa. Toiset käyttää koneita talven aikana ja toiset taas ei. Jos polttoaineen seassa on niinsanottua stabilointiainetta niin ei pitäisi olla ongelma vaikka ei käyttäisikään konetta. Öljyt toki kannattaa vaihtaa. Jotkut sanovat että koneen käyttäminen talvella ei tee hyvää, koska moottori käy niin alilämpöisenä. Tähän on aika vaikea uskoa, itsellänikin on DT ajossa koko talven ja kyllä sen se pitäis kestää. Miksei siis VT:n kone kestäisi kylmässä käynnistämistä ja pientä lämmittelyä?

13.11.2009 21:38

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 22.11.2009 8:29, muokattu yhteensä 2 kertaa

15.11.2009 9:33

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 22.11.2009 8:28, muokattu yhteensä 1 kerran

19.11.2009 17:45

Sopiiko varjoon tämmänen bilteman geeliakku:

MOOTTORIPYÖRÄN GEELIAKKU 12V 6AH, 114 X 69 X 135 MM (YTX7L-BS)?

22.11.2009 12:58

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 8:50, muokattu yhteensä 1 kerran

22.11.2009 18:26

Mustavi, voisitko tehdä palveluksen meille kaikille jotka haluaavat varjoista tietää. Elä poista noita viestejäsi tai niitten sisältöä, niistä on oikeasti todella paljon hyötyä, kun pitää kokemuksia tai muuta saada tietää vt:stä.

23.11.2009 21:58

Prenger kirjoitti:Mustavi, voisitko tehdä palveluksen meille kaikille jotka haluaavat varjoista tietää. Elä poista noita viestejäsi tai niitten sisältöä, niistä on oikeasti todella paljon hyötyä, kun pitää kokemuksia tai muuta saada tietää vt:stä.

Mutta kai se ihan sama on onko ne tossa edellä vai ei ko kuitenki ne sit kysytään heti uudelleen kun ei jaksa lukea viimeisintä sivua pidemmälle ;)

23.11.2009 23:11

Pappis79 kirjoitti:Miksei siis VT:n kone kestäisi kylmässä käynnistämistä ja pientä lämmittelyä?

putkeen muodostuu vettä joka sitten ruostuttaa putkea sisältä, ellei käytä konetta tarpeeksi lämpimäksi

24.11.2009 11:44

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 8:49, muokattu yhteensä 1 kerran

27.11.2009 10:05

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 11.10.2011 12:07, muokattu yhteensä 2 kertaa

Akkuongelmako?

27.11.2009 18:46

Varjo seissyt n.kuukauden ja akku tyhjentynyt .
Latasin akun 10 tuntia pienamppeerisella laturilla (max 0.6A).
Eipä pyörä lähtenyt enää käyntiin ,startti pyöri mut ei edes luvannut.
Akku kaksi kesää käytössä ollut huoltovapaa Yusa!
Tai oisko kaasariin tullut jotain, en muistanut käyttää kaasareita tyhjiksi ennen seisontaa.

27.11.2009 22:03

watevo kirjoitti:Varjo seissyt n.kuukauden ja akku tyhjentynyt .
Latasin akun 10 tuntia pienamppeerisella laturilla (max 0.6A).
Eipä pyörä lähtenyt enää käyntiin ,startti pyöri mut ei edes luvannut.
Akku kaksi kesää käytössä ollut huoltovapaa Yusa!
Tai oisko kaasariin tullut jotain, en muistanut käyttää kaasareita tyhjiksi ennen seisontaa.

tappokytkin?