Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.5.2013 21:00

Kattelimpa tossa toissapäivänä yamaha wr 125x mallin vanteita ja huomasin siin et meneeköhän wr:än takaratas ja takajarru levy detsiin kanssa? ku näyttäisivät ainaki iha samalaisilta :|

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.5.2013 22:34

Sama takaratas ainakin on, just tänää vertasin allright.eu sivulta. Eturattaasta en osaa sanoa. Vanteet on luultavasti samat, ainakin menee suoraan kiinni ja keulakin taitaa olla sama.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.5.2013 21:10

Ongelma: Sain kaikkimuuta laakerit lohkoista irti paitsi tasapainotus akselin, ja vaihrepakan akselin-kytkin vivun neulalaakerin.
Molemmat ovat päättyvissä tunneleissa, tässä kuva:
Kuva Klikkaamalla isoksi!

Onko tähän joku erikoistyökalu, ja koska on niin millainen ja mistä niitä vios ehkä löytää?

Ootteko ite onnistunut rakentamaan tuohon ulosvetäjän, ja jos olette niin miten?

Tästä tulee olemaan moottorin kasaaminen kiinni, joten apua tarvitaan.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.5.2013 22:44

Mataz, ne levyt menee sillain et massalevy-välilevy-ohkasempi massalevy- se metallinen ns jousihäkkyrä-välilevy-massalevy jne. Voin huomena tarkistaa miten ne tarkalleen menee, mutta muistaakseni nuin ne meni. Jos siis vielä apua tarttet :D

Rajis, suosittelen suoristaan kannen + pytyn tiivistepinnan paikallisella koneistamolla jos alkanu syömään kansipahveja, nimittäin itellä palo pahvi 4krt putkeen koska en huomannut että pytyn tiivistepinta vinossa! Suoristutin koneistamolla, laitoin kiinni ihan centauron tarviketiivisteen + kuparitahnaa ja on muute kestäny semmosta rääkkiä ja raiskausta että huhhuh, joten suosittelen!

Kymefighter, itse otin isännän kans kyseiset laakerit semmoisella suurentuvalla tapilla jossa päässä pultti. Eli kun pulttia ruuvaat kiinnippäin, alapuoli laajenee ja lukittuu laakeriin kiinni tukien sen pohjaa. Sitten perus ulosvedin kierteisiin kiinni ja väänsin pikkuhiljaa laakerin ulos. Vähän vaikia oli selittää, voin huomenna ottaa vaikka pari kuvaa ks.systeemistä sittekun koulusta kotia ehdin, ellrt oo sillon jo ehtiny saaha laakereita irti :D.

ps. Viestien lainaus eikä kuvienkaa linkkaus tosiaa vielä onnistu koska tää puhelin ei oikee anna käyttää kaikkia mototin ominaisuuksia D:.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.5.2013 22:46

ymmärrän mitä tarkoitat! Kiitokset vinkistä ;)
Oks noita suurenevia ihan jossakin perus pulttikaupassa? Jossa motonetissäkin? :lol: :lol:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.5.2013 22:49

En mee vannomaan, mutta luulis löytyvän ja ikh jos löytyy läheltä ni sieltä saa melkeempä 100% varmuudella mutta siellä voipi olla aika hinnakasta, nimittäin tuoki kukko merkkine ulosvedin oli muistaakseni +50e, jos nyt siis oikein muistan s:.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.5.2013 22:57

Joo oli kannen vetässy ihan snadisti kieroon, joten hioin suoraks ja löin orkkis tiivisteen, niin nyt on taas rokannu ;)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.5.2013 23:01

Noniin, hyvä että nyt toimii ;D.

Kymefighter, hetken selailulla ainakin biltemasta löyty 9 osanen ulosvedinsarja juurikin tuonlaisille laakereille, mutta silläkin on tosiaa hintaa "vain" 89e... Mutta tuosta löytyy sopivat koot vaikka mille :D. Löytyy hakusanalla "laakerinulosvedin" bilteman sivuilta. Mototista en löytänyt tuohon tarkotukseen sopivia :(.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

7.5.2013 10:04

morjesta , kertoisitteko tuon keulan stefojen koodin millä sen saa pyydettyy motonetistä ja mitäs öljyä sinne keulaan pistän ? ja btw paljon on sylinterin vakio koko ?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

7.5.2013 10:09

Sylkän vakio koko on 56mm

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

7.5.2013 12:17

Paljos on ens ylikoonmäntä ? jos en väärin muista tellä oli 56.4 tuo koko , onko paha :D? vedot hyvin talles ja mäntä ei huonos kunnos kerran aikasemmin vaihettu.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

7.5.2013 12:22

Koot on ainakin proxilla 0,25mm välein 58mm asti.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

7.5.2013 17:10

Ei kukaan tietäis minkäkokosella suuttimella kannattas alkaa hakemaan säätöjä, kun viriä löytyy: pyttykoro, kantta laskettu (squish 1.1mm), 32mm mikuni vm ja putsarina pipercross. Ihtellä ei oo hajuakaan mistä kannattais alkaa säätöjä hakemaan eikä viihti summassakaan ostella kun maksaa kuitenkin suht paljo kappaleelta eikä suutinsarjoja saa nui isoissa kooissa :(. Tällä hetkellä kiinni 40tk ja 290ps joka aivan liian pieni, kun 28mikuni, vakioputsari ei avarrettuna ja arrow niin toimi hyvin 280ps ja 25tk. Ideoita? :D

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

7.5.2013 21:07

Mikähän hemmetti on kun pakoaukonsäädin toimii välillä täydellisesti, sitten yhtäkkiä saattaa sanoa sopimuksen irti joksikin aikaa?? Joskus säätyy normisti kun laittaa virrat päälle ja joskus ei tapahdu mitään, kesken ajon jumittui laippa ylös eilen ja nyt on helvetillistä ajaa :roll: servo mennyt?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

7.5.2013 21:30

Suosittelen ensimmäisenä purkamaan ypvs ja puhdistaan kunnolla karstasta ja semmosesta. Sitten kanttii rasvata vaijerit, tarkistaa ettei vaijerit oo liian kireällä ja katsoa kaikki liittimet läpi ettei vaa ota kosketushäiriöö mistään!