Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia MX 125

9.7.2012 18:22

Okei :D

9.7.2012 21:07

nonii ehdotuksia miten saan tuon korkin mistä pistetään vaihteistoöljyt niin auki olen kokeillut isoimmalla talttapäällä mitä meillä on eikä aukee

Kuva

tossa kunnossa on nytten

9.7.2012 21:25

nieminennn kirjoitti:nonii ehdotuksia miten saan tuon korkin mistä pistetään vaihteistoöljyt niin auki olen kokeillut isoimmalla talttapäällä mitä meillä on eikä aukee

Kuva

tossa kunnossa on nytten

5 sentin kolikko ja jollai putkareil vääntää auki. osta pjme:lt se kuusiokolo:D todettu paremmaks

9.7.2012 21:29

ei tullu mieleenkää et voi käyttää kolikkoa :lol: mut mistä tuolta löytää tommosen korkin etin mut en vaa löydä :s

9.7.2012 21:40

nieminennn kirjoitti:ei tullu mieleenkää et voi käyttää kolikkoa :lol: mut mistä tuolta löytää tommosen korkin etin mut en vaa löydä :s

rs puolelta ja accessories

9.7.2012 21:59

Ja toinen hyvä avaustyökalu on se kytkimen säätötyökalun väärä pää, se kun on puoliympyrän mallinen ;)

9.7.2012 22:08

täällähän joku tietää miten jännitetä käynnistys poljin :)

9.7.2012 22:10

sain veihdettuu öljyt ja pistin nytten takas ton vanhan mutta en nyt nii saatanan kireelle ;) mutta kun käynnistin nii se sama sirinä kuuluu vieläkin ( videoo edellisellä sivulla ) laipan kiristin, mutta yks kysymys et miten puhdas se laippa pitäis olla ?

9.7.2012 22:12

akulol kirjoitti:
räinis_ kirjoitti:kuinka kovaa teijä mäxät kulkee? :D ja mitä välejä teillä on?

16/45 välit

Kulkee vaan 117 ;____;

sulla ei siinä kovin paljoo viriä oo? :lol:

9.7.2012 22:13

nieminennn kirjoitti:sain veihdettuu öljyt ja pistin nytten takas ton vanhan mutta en nyt nii saatanan kireelle ;) mutta kun käynnistin nii se sama sirinä kuuluu vieläkin ( videoo edellisellä sivulla ) laipan kiristin, mutta yks kysymys et miten puhdas se laippa pitäis olla ?

ihan blingblong

9.7.2012 22:15

no mitäs ootte käyttäny että sen sais iha kiiltäväks ?

E: otin pari kuvaa siitä laipasta ja kertokaa et miks noi reunat on tommoset vai haittaako toi ?

Kuva

Kuva

tää toinen kuva on vähä huonompi ku iphone ei halunnu tarkentaa toho reunaa :(

9.7.2012 22:31

no ekkö oo kuullu vesihiomapaperista? :D hio reunat tasaseksi

9.7.2012 22:34

Suosittelen lämpimästi myös sylinterin raven aukon puhdistamista, hiomista sekä kuparitahnalla voitelemista, aika karut naarmut on tulleet lyhyessä ajassa :eek:

9.7.2012 22:42

no oon kuullu kyllä siitä mutta mistä mä voin tietää että voi hioo ton pois :lol: ja voiko sen aukon vaa puhdistaa paperilla vai pitääkö paremmin ? ja mihis tota kuparitahnaa pistän laippan reunoihin vai mihin ? tää on eka kerta ku teen tän nii yrittäkää kestää mua kyllä tää varmaa menee seuraavalla kerralla ilman että kyselen :D
ja luuletteko että se sirinä tulis siitä että toi laippa on likanen vai jostain muusta ?

E: ja joo n.1000km ajettu laippa tossa kunnos :D
Miten usein te joilla on rave 2 nii putsaatte tän ? mietin et jos alkais vaikka vaihtaa öljyjä 1000km välein nii olisko hyvä että puhdistaisin raven joka kerta vai joka toinen kerta ku vaihan öljyt ??

9.7.2012 22:46

Levitä sitä kuparitahnaa ympäri laippaa jokapuolelle tasanen kerros. Sylinteri olis kyllä helepompi putsata irtaallaan, esimerkiksi kuumailmapuhallin ja kynän ympärille pyöritetty hiomapaperi on hyviä apuvälineitä aukon puhdistuksessa ( kuumailmapuhaltimella ns karstanpoltto) Ja ennen takaisinlaittoa hio ja kiillota tuo laippa "peiliksi" eli tasaiseksi joka puolelta ja viimeistely vaikkapa autosolilla ;)