Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

7.10.2009 19:40

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 11:12, muokattu yhteensä 1 kerran

7.10.2009 21:01

Siltanen kirjoitti:Akku oli yön lautauksessa ja eipä sinne ollu virtaa menny edes sen verttaa et oli käyntiin saanu, uus akku sit jossai vaihees :|

ei kuulu tänne mutta laitoin kuitenkin :D
http://www.youtube.com/watch?v=xZ4-gPR3e44

8.10.2009 13:32

mustavi kirjoitti:Joo eipä akut ole ikuisia. Kuis hyvin Bilteman akku sopi sinne koteloon? DUELL:in halpismerkki Turbo oli Shadown kokoisena muistaakseni jotain vähä alle 60e ja YUASA... ööh, oliko 80e. Allwrongilla Yuasa tais olla hitusen kalliimpi. Ostin omani 8/2007 Hemmopäiviltä alennuksella, ja ihan hyvässä hapessa se (siis Yuasa) vaikuttaa olevan vielä reilu 2 vuotta myöhemmin.

Kyllä se Bilteman akku siihen koteloon menee ihan hyvin. Omassa Shadowissa on 6Ah (ellen ihan väärin muista) akku tällä hetkellä paikassa. Koko ero on lähes olematon. Leveys ja syvyys oli sama mutta tuo Bilteman akku on n. 3mm matalampi kuin alkuperäinen.

8.10.2009 15:18

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 11:13, muokattu yhteensä 1 kerran

8.10.2009 16:46

Tässä tarkemmin kun muistelin niin tuo akun vaihto oli kyl tuossa kesäl vähän outo. Skootterissa oli siis tuo Bilteman geeliakku (5Ah) joka laitettiin Shadowiin (akku oli ennen 4v skootteris kiinni ja toimii vieläkin hyvin!) ja sit skootteriin tuli uus akku (4Ah). Kun vertailin tuota 4Ah akkua (joka tuli siis skootterin) ja Shadowin alkuperäistä niin niiden koko ei ollut kovin iso. Eli siis Biltemasta 4Ah akku, 6Ah voi kans mennä mutta sen kumi lenksun vetäminen voi olla vähän hankala. Kannattaa ottaa varmuudeks vanha akku mukaan kun menee uutta hakemaan, kun noiden akkujen ja paristojen kierrättäminen on niin helppoa nykyään.

Kun tuota akkua uusii niin samalla kannattaa hiota akun johtojen liittimistä ruosteet pois. Itse hion 150 paperil ensiks ruosteen pois (pieniä määriä Bilteman ruosteenpoistajaa apua käyttäen) jonka jälkeen 300 paperil. Oli meinaan miinus (-) johdon pää ihan ruostees kun siinä ei ole mitään suojaa päällä. Plus (+) johdon pää oli suht hyvis kuosis, tosin sekin kaipasi vähän hiemopaperia.

18.10.2009 11:58

Jokos on Shadowisteilla pyörät talvisäilössä vai vieläkö jatkuu ajokausi? Omani on vielä ensi viikon myynnissä ja, jos ei kauppoja synny niin menee talvisäilöön viikonloppuna. Pistin oikein tarjoukseen 2500€ ja siihen hintaan saa mukaan myös ajovarusteet + tankin täyteen. Luulis melko hyvä tarjous olevan ottaen huomioon millainen huippu yksilö on kyseessä. ;) No, mutta, jos ei mene kaupaksi niin saanpahan itse ajella sillä taas keväällä. 8)

18.10.2009 13:37

Itellä meni Shadowi talvisäilöön viime viikolla. Piti tämä viikko vielä ajella mutta kun alko olemaan aamusin niin pirun kylmä oli pakko laittaa säilöön. Viimisillä aamuilla kun päräytin pyörään käymään ja lähin kohti bussi pysäkkiä ajamaan (hieman ennen kello 7 aamulla) niin oli jo aika vilponen. Oli siinä jo muutamina aamuina pakkasta niin oman turvallisuuden takia en enää ajanut pysäkille tuolla. Pitäisi vaan pestä ja vahata pyörä kokonaan mutta ei ole vielä saanut aikaiseksi. Jos ensi viikolla saisi.

20.10.2009 17:09

Oma pyörä lähti myös talvisäilöön. Katsoo nyt, jaksaako laittaa myyntiin ennen kevättä... autokuume painaa päälle :D

21.10.2009 20:09

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 11:13, muokattu yhteensä 1 kerran

21.10.2009 21:22

mustavi kirjoitti:Takanakki piti varmuuden vuoks uusia (olisko jotain 2-2,5mm jäljellä) ennen Itä-Suomen reissua. BS:n tilalle vaihdetusta Pirellistä mul ei löydy enää juuri mitään hyvää sanottavaa, brasilialaisseos ei toimi alle 10 asteessa. En voi suositella.


juu en tiä olisko ollu nyt sellaset 2-3 astetta lämpöstä, mutta ku mutkasta lähtiessä heitin kakkosen sisää, ni eikös shadow ollu kokonaa poikittain. Toisaalta oli ihan siistii heittää perää, mut kyllä viel vähä kädet tärisee ;) Pirelli takana siis ajelen myös. Onhan se Pirelli BS:ää ulkonäöltä komeampi, mutta liekö niissä silti hirveetä eroo? Varmaan tulee ajettua lumitilanteesta riippuen mahdollisimman pitkälle...Kyllä se vaan on mukava peli ajella, ja kulkua ainakin itelleni riittää.!

23.10.2009 14:51

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 11:14, muokattu yhteensä 1 kerran

24.10.2009 21:09

Mullakin on Pirellin MT66 alla, laitettu tänä kesänä ja hyvin toimii kylmälläkin. No pakkasella en ole ajellut, mutta yöpakkasten jälkeen semmosissa +1 tai +2 keleissä on toiminut ainakin ihan normaalisti, ei juurikaan mitään eroa käyttäytymisessä ajaako +2 vai +20 kelillä. Märällä tiellä en ole Pirellillä ajanut, joten siitä en osaa sanoa, mutta muilta kyseisen Pirellin hommanneilta olen kyllä kuullut, että se pitää paremmin satella kuin BS:n G508. :s

25.10.2009 22:33

Niinno, mulla ainakin pirelli luiskauttaa joka kerta, ku vaihtaa kakkoselle...Siis kun lähtee aina tyypittäen liikkeelle:S mutta ei siinä pidon kanssa muuten vikaa ole ollut. :) sopiva kulma teissä ja kylmä tienpinta, nii eihän se ihme ole, jos perä vähän sladissa tuleekin :D en syyttelis niistä renkaista juur mitään. Onhan se route nyt tunnettu customnakki.. :S

27.10.2009 22:57

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 11:15, muokattu yhteensä 1 kerran

30.10.2009 20:24

Kertokaas millä aineilla hoidatte noita kromipintoja, alkaa olla omasta pyörästä peilit aika kulahtaneen näköiset, vois tässä syysiltoja kuluttaa ehostukseen ;) Eli niistä on hävinnyt kiilto (hapettuminen?) Jtn on ABC:n autotarvikehyllyssä, ei mitään hajua mitä se tekee... :D