Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
19.8.2016 20:09
Iltaa! Probleemana tosiaan on kun ajan piikillä ja sitten antaa välikaasua niin booa. Tämä tuskin on normaalia? Korjatkaa jos olen aivan väärässä.
Suuttimet laitettu pari numeroa yläkanttiin viellä. Tyhjäkäynti 48 ja pääsuutin 178, neula on N1E G ja kolmas ylhäältä. Myös imupuoli tutkittu mahdollisilta imuvuodoilta.
20.8.2016 16:54
Mikä tekniikka?
Neula kuulostaa todella oudolle
, ikinä en ole tuollaisesta kuullut. Kokeileppa NOZF tai NOZG neulalla
20.8.2016 17:13
Miksi suuttimet on pari pykälää yläkanttiin? Jos seokset on rikkaalla niin ei tarvii ihmetellä miksi ei toimi.
22.8.2016 12:44
ma$$i kirjoitti:Mikä tekniikka?
Neula kuulostaa todella oudolle
, ikinä en ole tuollaisesta kuullut. Kokeileppa NOZF tai NOZG neulalla
Uudet neulat on N1E merkinnällä eikä NOZ, N1EG on sama kuin NOZG.
Ite laittaisin ainaki neula NOZF 3 väli ja lähtee siitä liikkeelle.
22.8.2016 18:01
edit. alko toimimaan!
Viimeksi muokannut Happeeprkl päivämäärä 22.8.2016 20:11, muokattu yhteensä 1 kerran
22.8.2016 18:59
Johdossa arvelisin vian olevan, itekin tuli talvella samaa ihmeteltyä niin perkeleesti. Se kohta kuluu/ pätkeää kaikkein herkimmin johdosta, joka tulee tangolle ja kääntyy tango luona mittaristolle. Jää tangon ja muiden värkkien hinkkaukseen.
Patterin ei pitäisi vaikuttaa millään tapaa, koska mittarihan saa virtansa pyörän käydessä patterin "ohi". Itsellä patteri aivan finaalissa ja mittarista ei näe mitään jos pyörä sammuksissa. Käyntiin laittaessa mittari kirkastuu täysin.
Herääkö mittarisi kun pyörä käy ja painat modea? Onko normaalin kirkas?
Johdon ja magneetin tsekkauksella kannattaa aloittaa ja katsoa että anturi ja mittaristo kytketty oikein. Noiden jälkeen menee vaikeammaksi
Ja kACE-FIN :lle kiitokset kun selvensi noita neulajuttuja!
En ollutkaan noista uusista nimistä tietoinen
22.8.2016 19:38
edit. alko toimimaan!
24.8.2016 22:42
Elikkäs tossaa päivällä joku narkkari päätti lähteä testaamaan kotaria ja hajoitti rattilukon samalla. Osaisko kukaan kertoa ohjeita rattilukon vaihtamiseen? Ja pitääkö keula avata, että saa sen katkenneen palan pois emäputken sisältä?
25.8.2016 6:11
Onko kuvaa millanen ratti sulla siinä Kotarissa on?
Hyvällä tuurilla ei tarvii purkaa keulaa, voi olla että saat risat rojut pois ohjauslukon reiästä. Lukitusniitti lähtee yleensä irti kun laittaa puukon tai terävän taltan niitin ja rungon väliin ja naputtaa vasaralla puukkoa syvemmälle, niitti kiertyy sen verran ulos että se saa lukkopihdit siihen kiinni.
Huonolla tuurilla lukkopesä on hajonnut rungosta ja sen korjaaminen onkin sitten vähän niin ja näin. Siinä tapauksessa ohjauslukon saa unohtaa ja käyttää levylukkoa tms hyväksytyyä lukitusta.
Jos lukkoa ei saa kuntoon niin reikä kannattaa täyttää silikonilla ettei sitä kautta mene vedet emäputken sisään ruostuttamaan ohjauslaakereita.
25.8.2016 8:39
Sitä rattilukkoa omasta mielestä turha korjailla on nimittäin niin hepponen et ite rikoin entisestä kotaristani sen vahingossa. Levylukko aina kiinni, eimee paljoa kauemmin kuin rattilukossa.
Ja se rattilukonkohta niin jollain töhnäl tiiviiks.
28.8.2016 10:17
Mikäköhän tossa kotarin vaihteistossa tahtoo olla, kun ykkönen ei meinaa mennä kunnolla päälle? Jos se ei mee kunnolla päälle, niin pystyy ajamaan, mutta vaihde pomppaa takasin vapaalle. Öljyjä on kokeiltu erinlaisia.
28.8.2016 12:14
Siirtäjä tai ratas hajalla. Ei muutaku alakerta auki.
TAAI sitten sulla on säädetty poljin liian alas että ottaa runkoon ykköselle painaessa --> ottaa runkoon jolloin poljin ei liiku tarpeellista matkaa että ykköne menis pesään
28.8.2016 20:45
Joo pitää se poljin kattoa kyllä ekana.
31.8.2016 22:04
mikä on kotarin vilkuissa kun laittaa päälle kumpaan suuntaanvaan niin kaikki rupeaa vilkkumaan kuin hätävilkut kotarin alkuperäset vilkut on kiinni johot tarkistettu sähkösarja on uusi
31.8.2016 22:13
Ettei vilkun katkasijassa oo vikaa?