Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

2.5.2013 14:17

Kuuluuko jäähdytysjärjestelmä ilmata jotenki kun on käyttänyt kaasaria irti ja niistä letkuista vedet valunut pihalle?

E: sain jo selville ettei tarvitse :D
Viimeksi muokannut jenääss päivämäärä 2.5.2013 23:55, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

2.5.2013 23:25

Mul on ruvennu pakoaukonsäädin jotai ihmeellist rohinaa, tai ainaki se kuullostais ypvs:ält joka siin rohisee, ku ei oo ainakaa männänrengas menny ku tehot viel tallella ja ei näyttäis olevan mikään muukaa irti näin päältäpäin nii onkoha kellää mitää ideaa et mikäköhän siinä pitää ääntä. Nyt on se 30tk suutin mut pääsuutin on se 270 ku tuntuis toimivan sil hyvin

Edit: Eipä mitää, sain selville et oli se pa säätimen pultti joka pitää niitä puoliskoja yhdessä nii löystyny jolloin se muovi kiekko täris normaalia enemmän
Viimeksi muokannut Juulmuri päivämäärä 4.5.2013 0:58, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.5.2013 20:53

Mikäköhän mahtas olla vikana 07 vuosimalli dtx:ssä. Kytkin luisti hieman, jonka jälkeen vaihdettin uudet massa-ja välilevyt ja kytkin jouset. Näiden vaihdon jälkeen kytkin rupes luistamaan kuitenkin vielä enemmän, heti kun kierrokset nousee kiihdyttäessä vähänkin korkaemmalle alkaa kone vaa huutamaa eikä vaihti nouse sen enempää. Onkos kellään mitää tietoa tai ideoita mikä olis vikana tai mitä kannattas kokeilla? Kytkin tuntuma vaikuttaa hyvälle ja ihan normaalille.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.5.2013 22:41

mataz kirjoitti:Mikäköhän mahtas olla vikana 07 vuosimalli dtx:ssä. Kytkin luisti hieman, jonka jälkeen vaihdettin uudet massa-ja välilevyt ja kytkin jouset. Näiden vaihdon jälkeen kytkin rupes luistamaan kuitenkin vielä enemmän, heti kun kierrokset nousee kiihdyttäessä vähänkin korkaemmalle alkaa kone vaa huutamaa eikä vaihti nouse sen enempää. Onkos kellään mitää tietoa tai ideoita mikä olis vikana tai mitä kannattas kokeilla? Kytkin tuntuma vaikuttaa hyvälle ja ihan normaalille.


Voi johtua öljyistä. Mitäs öljyä käytät omassa vehkeessäs ? Ite käytän Belrayn gear saver 80W on ainakin toiminut hyvin ja ei luista kytkin.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.5.2013 23:51

Mikähän tolle detsille nyt tuli, koitin tossa vähän jotain keulareenin tapasta vetää ja yhtäkkiä huomasin että paisarin korkki oli lentäny helvettiin ja jäähynesteet sen mukana.. Syylarissakaan ei pahemmin nestettä enää ollut, kun oli vissiin saanut jostain sen verran painetta että oli ampunut sieltäkin suurimman osan ulos. Kannentiiviste? n. 500km sitten vaihettu mäntä ja pytty porattu, sekä yläpään tiivisteet vaihettu. Tiivisteet on stormilta, olikohan merkki joku centauro tmv. Eikös täällä ole ollut jotain juttua, että tarvike kannentiivisteet ei oikeen kestä? En nyt vielä kerennyt avaamaan ja kattomaan tilannetta. Kun laitoin nesteet sisään ja ajoin parin kilsan testilenkin niin oli taas kadonnut vähäsen, eli varmaankin se kannentiiviste vuotaa. Kansi vedetty service-manualin mukaseen, eli 22nm momenttiin niin siitä ei ainakaa pitäisi olla kiinni(paitsi etummainen mutikka vedetty näppituntumalla suunnilleen samaan, kun ei momenttiavain mahtunu väliin..)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

4.5.2013 13:53

soukkadyydd kirjoitti:Ei kellään olis um detsiin sopivaa mustaa tai sinimustaa penkkiä/päällistä ylimääräsenä? :)

Noita jäähdytysnesteen paisuntasäiliöitä ei taida uutena saada?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

4.5.2013 17:06

Jöönas kirjoitti:
mataz kirjoitti:Mikäköhän mahtas olla vikana 07 vuosimalli dtx:ssä. Kytkin luisti hieman, jonka jälkeen vaihdettin uudet massa-ja välilevyt ja kytkin jouset. Näiden vaihdon jälkeen kytkin rupes luistamaan kuitenkin vielä enemmän, heti kun kierrokset nousee kiihdyttäessä vähänkin korkaemmalle alkaa kone vaa huutamaa eikä vaihti nouse sen enempää. Onkos kellään mitää tietoa tai ideoita mikä olis vikana tai mitä kannattas kokeilla? Kytkin tuntuma vaikuttaa hyvälle ja ihan normaalille.


Voi johtua öljyistä. Mitäs öljyä käytät omassa vehkeessäs ? Ite käytän Belrayn gear saver 80W on ainakin toiminut hyvin ja ei luista kytkin.


käytän castroin mtx w10-40, joten en usko että se johtuu siitä. avasin tänää kytkin paketin huomasin että yksi massalevyistä oli hieman muita kaposempi ja katoin vanhoja levyjä niin sielläkin oli yksi kaposempi. onkohan sillä väliä mihin väliin sen laittaa? ku se oli keskellä pakettia ja näki sen viereisistä välilevyistä että kytkin oli luistanut juuri siitä kohasta.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

4.5.2013 19:35

Mistähän sais tilattua uudet ypvs vaijerit kun omat katkes tänää ? Vai pitäskös vaan ite iha tarvike nippeleistä ja vaijereista rakennella ?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

4.5.2013 23:48

NaxHax kirjoitti:Mul on ruvennu pakoaukonsäädin jotai ihmeellist rohinaa, tai ainaki se kuullostais ypvs:ält joka siin rohisee, ku ei oo ainakaa männänrengas menny ku tehot viel tallella ja ei näyttäis olevan mikään muukaa irti näin päältäpäin nii onkoha kellää mitää ideaa et mikäköhän siinä pitää ääntä. Nyt on se 30tk suutin mut pääsuutin on se 270 ku tuntuis toimivan sil hyvin

Edit: Eipä mitää, sain selville et oli se pa säätimen pultti joka pitää niitä puoliskoja yhdessä nii löystyny jolloin se muovi kiekko täris normaalia enemmän



Pitikö se sitä rohinaa ainaku laitto virrat päälle? kiristitkö vaa sen akselin?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.5.2013 9:39

Jöönas kirjoitti:Mistähän sais tilattua uudet ypvs vaijerit kun omat katkes tänää ? Vai pitäskös vaan ite iha tarvike nippeleistä ja vaijereista rakennella ?

Yamaha centteriltä ainakin saa, hinta tosin on alkuperäisosilla taas melkoinen, jotain 50e nurkilla.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.5.2013 12:02

Joo elikkäs mulla kämähti mäntä. Samalla alpään laakerit meni soossiksi. Nyt eilen sitten aloin purkamaan mottia irti ensimmäinen kerta minulle, pääsin tähän vaiheeseen:

KuvaKuva

Kuvat saa klikkaamalla isoksi.
Ongelma: Tuo kampura on jotenkin jumissa tuossa lohkossa. Aikapaljon annoin sille kumivasaraa mutte ei suostunut lähtemään siitä laakerista irti. Mitäkikkoja teillä on ollut noiden irroituksessa, vai ihankovalla voimalla vaan? En haluais alkaa rikkoa mitään.
Jotaan lämmitys kikkaa ehkä?
Ongelma 2: Noissa kuvissa on myöskuvaa tuosta eturattaanakselista, siinä päällä on holkki. Ei lähdemilllään pois (isoja lukkopihtejä, vasaraa jne) kokeiltu. Näytti olevan ruosteessa, pitäisikö tuon holkin lähteä vain vetämällä irti pois?

Arvostan kaikenlaisia vastauksia, moottorista pitäisi olla kampura irti huomisaamun mennessä...

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.5.2013 12:42

tohtorikaasu kirjoitti:Pitikö se sitä rohinaa ainaku laitto virrat päälle? kiristitkö vaa sen akselin?

Piti "rohinaa" kun laitto käyntii ku se täris nii paljon. Kiristin vaa akselin nii ei pitäny ääntä enää

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.5.2013 13:03

Tuleeko mieleen kenelläkään jotain päivän kestävää patenttia tohon hukkaputken tukkimiseen? Kumiletku lensi pois motarilla joten sitä ei voi hyödyntää, ja huomenna illalla vasta pääsen hitsaamaan.

Kuva

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.5.2013 13:56

Joku letkunpätkä+pultti päähän tai jos löytyy suoraan sopiva pultti tohon reikään.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.5.2013 20:03

ei ois kenelläkää myydä mulle starttimoottoria?
tänään avasin startin nii hais ihan tajuttoman pahalle sellanen sähkön haju : D
nyt tartteis suht nopsaa uutta starttia!!
paljonkohan uudesta pulittaa?