Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

20.9.2009 15:33

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 11:08, muokattu yhteensä 1 kerran

21.9.2009 19:14

Aika kattavan artikkelin olet kasannut, ei paljon parempi voisi enään olla :)
Tuli päivitettyä oma galleria uusilla kuvilla. Ei mitään erikoisia, tuli vain tarve uudistaa kuvat ;)
samalla tuli otettua videokuvaa Varjosta kaiken kansan iloksi ---> http://www.youtube.com/watch?v=MvJgY2MlAjY

21.9.2009 22:30

Mitähän tuo varjo temppuili tänään. Tulin aamulla stop-risteykseen jonon perälle, niin varjo sammu itestään :O. Sama tapahtu sitten iltapäivällä kun pysähdyin pysäkille kattomaan kännykkää ja sammu taas. Edellisenä päivänä ei mitään tuommosta ongelmaa, enkä ole koskenut tyhjäkäynti ruuviin.

Mistä ootte muuten tilaillu ilmansuodattimen? Ei taho löytyä ja eiköhän tuo ois aika uusia.

22.9.2009 11:54

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 11:09, muokattu yhteensä 1 kerran

22.9.2009 17:01

mustavi kirjoitti:
[Jussi] kirjoitti:Mistä ootte muuten tilaillu ilmansuodattimen? Ei taho löytyä...


Tosiaan, ei Allwrong eikä Duellkaan listannu tarvikesuodatinta. Muita en enää katsonu, hain ilmafilsun Brandtilta kun piti hakea myös magneettoposken alumiininappi (edellinen jengattu apinan raivolla kii edellisessä huollossa vaik momentti on vain 15Nm).

Koneen sammuilemisesta on vaikee sanoo mitään. Olisko ryyppy jääny päälle, tai tyhjäkäyntiä vois vähä nostaa, tai bensajärjestelmä kaipailis spriitujausta (tuntuis olevan vähä taipumusta kerätä vettä kaasareihin - kondenssivettä ehkä näin syksyisin - ja nikotteluun MASINOL tmv. auttaa usein).

Veikkasin itsekkin tuota vesi hommaa. Kun joutuu pitämään ulkosalla tuota pyörää :(

22.9.2009 17:20

[Jussi] kirjoitti:Veikkasin itsekkin tuota vesi hommaa. Kun joutuu pitämään ulkosalla tuota pyörää :(


Kannattaa jotain pressua vähintäänkin pitää siinä pyörän päällä.

22.9.2009 19:07

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 11:10, muokattu yhteensä 1 kerran

26.9.2009 18:14

Uusi Shadowsti on saapunut, hello evribadi! Alottelijakysymyksiä osa 1: kuuluuko pyörän tökkiä ykkösellä kaasun ja moottorijarrutuksen välillä, eli kaasu pois --> töks, kaasu päälle --> töks? Juuri uusitut ketjut ja rattaat, liian löysällä? Heiluu mittauskohdasta sen 2.5cm. Aiempi kokemus hankittu mopoista, ne ei tökkiny tälleen... :D

26.9.2009 22:40

Hilaignibio kirjoitti:Uusi Shadowsti on saapunut, hello evribadi! Alottelijakysymyksiä osa 1: kuuluuko pyörän tökkiä ykkösellä kaasun ja moottorijarrutuksen välillä, eli kaasu pois --> töks, kaasu päälle --> töks? Juuri uusitut ketjut ja rattaat, liian löysällä? Heiluu mittauskohdasta sen 2.5cm. Aiempi kokemus hankittu mopoista, ne ei tökkiny tälleen... :D

2.5cm kun istut päällä vai?

27.9.2009 7:29

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 11:11, muokattu yhteensä 2 kertaa

27.9.2009 12:12

Juu näkyis olevan ihan vaan uusita ketjuista johtuva klappi, nyt kohta 100km ajettu niillä, vähentynyt huomattavasti ( tai sitten siihen tottuu :) ) Pitää katsoa nuo edellä mainitut asiat, ei tosin oo ajettu kun 26000km mutta tosiaan kaupungissa...

29.9.2009 22:07

[Jussi] kirjoitti:Mitähän tuo varjo temppuili tänään. Tulin aamulla stop-risteykseen jonon perälle, niin varjo sammu itestään :O. Sama tapahtu sitten iltapäivällä kun pysähdyin pysäkille kattomaan kännykkää ja sammu taas. Edellisenä päivänä ei mitään tuommosta ongelmaa, enkä ole koskenut tyhjäkäynti ruuviin.

Mistä ootte muuten tilaillu ilmansuodattimen? Ei taho löytyä ja eiköhän tuo ois aika uusia.

Mulla ei ainakaan oikein suostu käymään tyhjäkäyntiä jos valot on päällä, kun akku on toi päässyt tyhjäksi...

30.9.2009 15:10

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 11:11, muokattu yhteensä 1 kerran

6.10.2009 21:25

mustavi kirjoitti:
Siltanen kirjoitti:Mulla ei ainakaan oikein suostu käymään tyhjäkäyntiä jos valot on päällä, kun akku on toi päässyt tyhjäksi...


Tyhjäkäyntikierroksia voi säätää ryyppyvivun alla olevasta muovisesta säätöpyörästä (ellet tienny), ja ohjetyhjäkäyntihän on 1.500/min +/- 100. Akunkin vois yrittää ladata vielä (0,6A virralla ~10h siten, että akun elektrolyytin lämpö pysyy alle 45 asteen) ja kokeilla putsata hapettumat pois akkukengistä, jos se vaik tekohengittämällä jaksais vielä kauden loppuun. Toihan ei ole hyvä kun laturi huutaa koko ajan täysillä.

Akku oli yön lautauksessa ja eipä sinne ollu virtaa menny edes sen verttaa et oli käyntiin saanu, uus akku sit jossai vaihees :|

6.10.2009 21:48

Siltanen kirjoitti:
mustavi kirjoitti:
Siltanen kirjoitti:Mulla ei ainakaan oikein suostu käymään tyhjäkäyntiä jos valot on päällä, kun akku on toi päässyt tyhjäksi...


Tyhjäkäyntikierroksia voi säätää ryyppyvivun alla olevasta muovisesta säätöpyörästä (ellet tienny), ja ohjetyhjäkäyntihän on 1.500/min +/- 100. Akunkin vois yrittää ladata vielä (0,6A virralla ~10h siten, että akun elektrolyytin lämpö pysyy alle 45 asteen) ja kokeilla putsata hapettumat pois akkukengistä, jos se vaik tekohengittämällä jaksais vielä kauden loppuun. Toihan ei ole hyvä kun laturi huutaa koko ajan täysillä.

Akku oli yön lautauksessa ja eipä sinne ollu virtaa menny edes sen verttaa et oli käyntiin saanu, uus akku sit jossai vaihees :|

Biltemasta vaan geeliakkua hakemaan. Itse hankin 5Ah, 12V niin makso jonkun 30e. Alkuperäinen akku olis maksanut 80e ja vastaava lähes 40e kun kyselin liikkeistä. Muutenkin, tuntuu että nuo bilteman geeliakut on kyllä hinta-laatu suhdeltaan mitä parhaimpia sekä turvallisia.