Tuli tässä itekki höyrähdettyy cb:hen. Viikonloppuna hain talliini -76 vm. B6 mallin cb:n joka on kyllä melko unelma kuntoinen ja vähän ajettu! Hintakin oli niin halpa etten kehtaa edes mainita.
Histiriaa vähän: Pyörä tosiaan on rekisteröity vuonna -76, mutta koska on rekisteröity alkuvuodesta niin epäilen, että on kumminkin jo -75 vuoden mallia. Pyörä oli vuoteen 2003 lähtien samalla omistajalla joka oli poistanut sen vuonna -84 kilvistä jonka jälkeen ei ole ollut rekisterissä. Sitten pyörä siirtyi veljen kaverille jonka eukko kummiskin käski myydä sen tallista tilaa viemästä ja velihän sen sitten mulle yllättäen ostikin(maksan kyllä veljelleni sen)
Tekniikasta: Käyntiin en ole uskaltanut laittaa koska on niin pitkä aika kun tätä on käytetty(toimii kuitenkin, vuonna 2003 testattu vaan että käyntiin lähtee), eikä nyt lähtisikään kun ei akkua ole latingissa. Koneeseen kummiskin aijon uusia ainakin: männät, nokkaketjun-,rattaan ja kiristäjän ja jotn venttiilien kumihattuja(vai mikä onkaan nimeltään) ja mitä nyt tarvii, sen näkee sitten kun kesällä remppaan koneen. Kaikke pientä kulutusosaakin pitää uusia kuten ainakin renkaat vaikka takana onkin uusi, mutta se on joku kiinalainen paska ja edessä kumi on ajan myötä haurastunut.
Aluksi pitää kumminkin heti ostaa ne koneen osat mitä nyt tulee tarviimaan ja muutama uusi vilkun lasi, pelkääjän kahva(tilalla oli joku kauhee tarvike tarakka jonka heitin pois), nopeusmittari koska se on vähän palasina ja sitten ne renkaat.
Talven aikana on tarkoitus saada cb museorekisteriin ja pyörän runko täytyy ehkä maalata ja tankki, mutta ne asiat pitää selvittääkkin ammattilaisen kanssa, että tarviiko maalata.
Pyörän siis käyn kesän ja talven aikana täysin läpi ja kunnostan hyvään kuntoon ensi vuoden ajoja varten.