Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

14.8.2006 17:09

Krisu1 kirjoitti:Ei perkele kun alkaa menemään hermot:/ Kiristin kaikki oikeen kahteenkertaan kunnolla kiinni,olen tyhjäkäyntiä säätänyt ja sit edelleenkin vaijerista,gamma käy nyt hyvin tyhjäkäyntiä muttakun sitä kaasua vääntää oikein kunnolla pari kertaa mopotin sammuu :/ Voiskos tähän "tukehtumiseen" olla vikana vaikka se etten ole varma onko neula oikeassa prikan kolossaan?:S


nyt on hyvin pitkälti vikaa kaasarin bensan saannissa eli parilla kahvan käännöllä kohokammio tyhjenee ja siks ilmeisesti sammuu,ellei sit sammuminen ole semmonen reipas "BOOOO!!" sillon kyseessä voisi olla tukehtuminen.

14.8.2006 17:29

katos muuten ettei ole letkut puristuksissa..

15.8.2006 21:24

doddiin poijjaat,nyt heitän teille kymysyksiä ja vastauksia toivoisin...

elikkäs:
-paljonko on Gamman kulutus???
-onko paljon vikoja Gammoissa???
-paljonko kannattaa maksaa vm -85 perus gammasta joka myyjän mukaan toimii,mutta pikkuvikoja on mutta ei ajoa haittaavia?? (aika hölmö kysymys)
-kannattaako ylipäätään gamman osto jos ajattelee että haluaa halvan pyörän??
-yleisiä vikoja/juttuja mitkä kannattaa katsoa gammaa ostaessa???
-ja lopuksi oikea mopo poikien kysymys että nosteleeko gamman hyvin etusta osaavissa käsissä??

16.8.2006 7:37

Henu-89 kirjoitti:doddiin poijjaat,nyt heitän teille kymysyksiä ja vastauksia toivoisin...

elikkäs:
-paljonko on Gamman kulutus???
-onko paljon vikoja Gammoissa???
-paljonko kannattaa maksaa vm -85 perus gammasta joka myyjän mukaan toimii,mutta pikkuvikoja on mutta ei ajoa haittaavia?? (aika hölmö kysymys)
-kannattaako ylipäätään gamman osto jos ajattelee että haluaa halvan pyörän??
-yleisiä vikoja/juttuja mitkä kannattaa katsoa gammaa ostaessa???
-ja lopuksi oikea mopo poikien kysymys että nosteleeko gamman hyvin etusta osaavissa käsissä??

-en mitannut ole kunnolla mutta jtn 4-6l /100km?
-omalle kohalle ei ainakaan osunnut
-aika pitkälti ulkokuoresta riippuu ja paljonko ajettu. sadoista puhutaan kumminkin
-ja oma nostaa keulaa perin helposti ;)

17.8.2006 13:49

Minkä kokonen suutin pitäisi olla näillä: Täystehonen, malossin powerfiltteri, nyt on 180 kokoo suutin.

17.8.2006 14:35

Eikö siis rg kuluta kuin jotain, 4-6l 100km, onko tämä iha nsekalaista ajoa, kun eikö joidenkin kulutus hio jo kymmentä litraa, eikai se sen.5l kuitenkaan ihan hirvittäviä ole. Onko niin että vanhoissa pyörissä on samanhintaiset vakuutukset kuin uusissa? Paljon teillä on vakuutukset?

17.8.2006 15:14

kulutuksesta ei mtn varmuutta noin lonkalta heitin..

17.8.2006 15:35

Niin onko RG:ssä yleensä ottean paljon vikoja vai riittääkö öljynvaihdot jne.? yleensä?

17.8.2006 16:48

omalle kohdalle ei mtn ainakaan osunut..

18.8.2006 20:48

mulle on sattunu kaikki mahdolliset viat, voiskin joku ostaa pois tuon kun vielä kone pyörii

24.8.2006 18:39

eikös rg ja rg gamma oo sama asia? ku aattelin vaa ku olen tässä piikiä katellu ja oon tollasia rg:eitäkin katsellut. eli tuolta mc-scatterilta käypi varmaan ne rg gamman osat rg:seen? ja tiedättekös te rg:een omistajat mistä muualta saisi osia esim. uuden männän ja muita osia? kiitos jo etu käteen..

24.8.2006 20:40

rg=gamma joo mutta rg125f/rgf o eri. nakkilasta mäntää ja muita ainakin, stormistakin löytyy

25.8.2006 22:14

Noooh.. Juu nyt se Gamma leikkas sit eilen tos päivällä kiinni.
Aloin ihmettelemään kun vauhti hiipui ja hiipui aattelin et se johtuis kovasta tuulesta ja kaverista joka oli kyydissä joten pienmpää silmään et saatais kiihdytettyä.

Nooh..pyörä ei sit ottanu ewnään kierroksia ja sit alkos kuulumaan sirinää aattelin et putki vuotais mut ei sit se sammus ja löi renkaan lukkoon.
Työntämällä ei lähteny käyntiin.
Ja sit kiksi on jäykkä ku mikä (Kicksin pääl voi jopa seisoa ilman et menee alas:/) Et mitäs nyt sit ?Uus mäntä jne? mistä paljonko hintaa,mahdollisesti uutta sylinteriä (Isompaa)? Jos joku ystävällinen jaksaisi vaikka YV:llä mulle kirjotella mitäs kaikkea joudun purkamaan et moottorin saan kunnolla irti ja sylinterin:S

26.8.2006 4:51

No enpä osaa neuvoa juurikaan mutta sen sanon että ota helvetissä koko kone irti rungosta ennen ku alat sylinteriä purkamaan. On meinaan niin ahtaat paikat. Katteet ainaki joudut eestä repimään auki ja tankin ottaan pois näin alkuun. Kattelemalla selviää.

26.8.2006 8:13

ei tarvi ottaa konetta irti... riittää kun ottaa katteet ympäriltä,tankin,kaasarin ja jäähdyttimen...
kun on pytyn kiinnitys pultit/mutterit irti niin sen saa pois siitä jäähdyttimen kohdalta siitä edestä (siis sen pytyn)....