Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia MX 125

5.7.2012 0:25

Ite oon ajanu sellaset 7tkm rave ykkösellä ilman ongelmia :D, vois kyl tuon laipan puhdistella tässä lähiaikoina ettei hajoa koht :).
Viimeksi muokannut Smotoz päivämäärä 5.7.2012 13:43, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Aprilia MX 125

5.7.2012 0:30

Rajis- kirjoitti:Räsätopikin alotusviestistä löytyy.

Kiitos! Eli eikö tuo tee jotain reilu 8bar? Siellä siis on että 120psi.

Re: Aprilia MX 125

5.7.2012 14:45

nyt kun on alettu näistäkin puhumaan niin miten pneuma-rave eroaa rave-1 ?

Re: Aprilia MX 125

6.7.2012 14:02

2 toimii paineella, 1 sähköllä.

Re: Aprilia MX 125

6.7.2012 16:05

http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... oa#R.A.V.E

Re: Aprilia MX 125

6.7.2012 16:45

Omassa TT-mäxässä (-04) on kiinni DellOrto PHBH 28 RD ja seuraavat säädöt:

Pääsuutin 122
Tyhjäkäyntisuutin 70
Neula laihimmalla
Suutinputki AV(?)268
Muista osista en tiedä, mutta toimi niillä virheettömästi A1-tehoisena.

Pyörä röpöttää älyttömästi kaikilla kierroksilla ja pääsuutinta pienentämällä booaa kaasua painaessa. Pelkkiä suuttimia vaihtelemalla en saanut käymään paremmin eikä myöskään säätöruuvejen kääntely auttanut. En siis ota mitään selkoa ja kävin paikallisella pyörähuollolla, jossa huoltopäällikkö Pasi sanoi että tarvitsisi Aprilian oman TT-säätöpaketin 125 euroa, johon ilmeisesti kuuluu hyvin pitkälti kaikki kaasuttimen vaihdettavat osat (suuttimet, neula, luisti...). Pasi myös sanoi etten voi laittaa kiinni yhtään pienempää suutinta kun sanoin että 122 on kiinni.

Viitsisikö joku valaista tyhmempää, saanko säätöihin tällä kaasarilla halvemmallakin? Ja millä suuttimien arvoilla/osilla? 125-130 pää ja 70 tk ei ole lähelläkään, joten luulen että jotain muutakin pitäisi vaihtaa?

Voin mahdollisesti pistää 5 euroa tilille, jos joku laittaa ripeästi asiallisen vastauksen (pelkkä "Ei." ei riitä). EN PYSTY VASTAAMAAN YV, JÄTÄ VIESTIISI PUH / EMAIL.

JOS joltain löytyy hyväkuntoinen DellOrto PHBH 28 RD, joka on TT-säädöissä, niin voin vaihtaa päittäin Dell'Orto VHSB 34 kaasariin, kunhan maksat molempien postikulut. EN PYSTY VASTAAMAAN YV, JÄTÄ VIESTIISI PUH / EMAIL.

Re: Aprilia MX 125

6.7.2012 17:25

Tuo sun suutinputki on aivan väärä, eli TT-ohjearvo on bn 266 mutta vakio bn 264:sellakin toimii. Mulla oli itellä sama ongelma omassa Mäxässä kun menin vahingossa tilaamaan as 266 suutinputken joka oli aivan liian rikas :lol: Eli vaihdas tuo suutinputki ja laita vaikka tilaukseen 125 ja 130 pääsuuttimet ja laita ensin se 130 kiinni ja neulansokka toisiksi alimpaan ja siitä sitten säätämään ;)

Re: Aprilia MX 125

6.7.2012 17:44

Löytyy myös alunperin ollut BN264, mutta yllättäen sain toimimaan paremmin AV268:lla kuin BN264:lla? Toimi muuten samoin, mutta kaasua painaessa booasi BN264:lla ja 122 (A1 tehoisena kiinni oli juurikin BN264 / 122 / 70 / neula toisiksi ylimmässä (?)).

Myös 130 pääsuutin löytyy enkä saanut toimimaan sillä yhtään paremmin. Neula on alimmassa asennossa jos oikein muistan, se on jommassa kummassa päässä, pitäisi olla laihimmalla. En tiedä sitten miksi Pasi sanoi että tarvitsisi neulat ja luistit sun muut, kun vaikuttaa ihan rennolta kaverilta... Yrittää rahastaa? Epäilen että luisti ja neula pitäisi vaihtaa jostain syystä, en tiedä ovatko ne alkuperäiset, mutta A1-tehoisena toimi niillä.

Mutta taidanpa hankkia tuon BN266 ja kokeilla uusiksi sillä, 130 pääsuuttimella ja neulan asennon vaihtamisella, kiitos avusta.

Re: Aprilia MX 125

6.7.2012 18:02

Taisipa tämä pasi sekoittaa sx 125 malliin mihin tarttee noi tt-osat. Mutta tähän ei mitään tommosta "kittiä" tartte ;)

Re: Aprilia MX 125

6.7.2012 20:40

Mulla oli loppujenlopuksi bn264 suutinputki, 70tk, 130ps ja x25 neula ja tyhjäkäyntisuuttimen alta otin emulsiosuuttimen pois kun sen tilalle olisi pitänyt vaihtaa isompi. Kokeiles vaikka noita niin pääset alkuun, pääsuutin voi olla liian iso mutta parempia aloittaa rikkaasta kuin laihasta ;)

Re: Aprilia MX 125

7.7.2012 13:52

Katselin tuossa Nakkilan Pyörästä ja Moposta ja löytyi seuraavia osia:

LUISTI 45 PHBH28 (11KW-SF) [Gas valve]
&
LUISTI 50 PHBH28 (22KW-MP) [Gas valve]

LUISTIN NEULA 25/3A RS125 [Conical pin]
&
LUISTIN NEULA X2/2 [Conical pin]

Varmistan nyt vielä ettei noiden osien vaihtamista tarvitse? Vituttaisi jos myöhemmin selviäisi että nuokin osat tarvitsisi.

Olen nyt kokeilemassa seuraavaa kokoonpanoa:

Pääsuutin: 130
Tyhjäkäyntisuutin: 70
Suutinputki: BN266
Luisti: 45 (ilmeisesti, koska A1?)
Neula: Alkuperäinen A1, X2/2?

Voiko mennä paljon pieleen?

Re: Aprilia MX 125

7.7.2012 20:00

nonii te viisaamat kertomaa mulle mistä toi ääni tulee ?
Ajoin 120km kavereiden kanssa ja tuo ääni tuli

Viimeksi muokannut nieminennn päivämäärä 7.7.2012 23:25, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Aprilia MX 125

7.7.2012 20:08

nieminennn kirjoitti:nonii te viisaamat kertomaa mulle mistä toi ääni tulee ?
Ajoin 120km kavereiden kanssa ja tuo ääni tuli

http://www.youtube.com/watch?v=4Bg4LcJ6 ... e=youtu.be

Ja miten saa ton et video olis tässä viestissä ?

raven laippa heiluu?

Re: Aprilia MX 125

7.7.2012 21:13

Huomenna vaihan öljyt ja putsan raven et eiköhän sitä syytä löydy jos on raven laippa :D

Re: Aprilia MX 125

7.7.2012 21:54

Eihän vaan pompannu se raven mäntä (muovinen yläosa) kalvosta irti? Itelle kävi noin kerran ja piti tollasta ääntä ;)