Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Derbi GPR 125

24.11.2011 22:21

Virtalukko on paskana ja virrat kytketään yhestä pääkatkaisimesta, niin varmaan löyty ongelma? Ite vejettyjen sähköjen syytä? Mutta varaudutaan pahimpaan paljon maksaa uus starttiakseli ja mistä saa?

E: Ja joo kyllä se startti pyörii.

Re: Derbi GPR 125

26.11.2011 20:25

Jos se startti ei ala pyörimään ku starttaat niin pistä vaihe päälle ja vähän runkkaat sitä eestakasi niin toimii, JA: Sähköt ei ollu Gpr:ään itse laitetut. :)

Re: Derbi GPR 125

26.11.2011 22:35

No mie puran ja maalautan tuon pyörän niin sama kattoa kaikki siinä samalla läpi että voi enskesän lepposasti ajella, jos tämmösellä siihen pystyy ;) Muuten tykänny tähän asti mutta perkele ku tuole voi talvela ajaa niin pitää ajan kuluksi purkaa :lol: Vaikka on sillä kyllä tullu luisteltua tuolla raitilla, taian olla harvoja jotka kyykyllä sitä harrastaa? :D

E: Ja tosiaan sillä itevejetyillä sähköillä tarkotin sitä virtalukko patenttia.

Re: Derbi GPR 125

27.11.2011 12:55

Kaverin Gpr:rää laittamas tt:ks..
Onks pakoputkes/äänenvaimentimessa mitään kuristuksia? Löytyyks kaasariin tt-settii myytävänä? Joku sulake pitää laittaa/vaihtaa, ja tarkistaa et pakoaukonsäädin oikein säädetty? Ilmansuodattimes kuristus? Muuta?
Nyt pitäis olla se sulake laitettu, ja otin palasina olleen katalysaattorin "pidikkeineen" pois, ei näkyny alkukäyräs/paisaris mitään varsinaista kuristusta...

Re: Derbi GPR 125

27.11.2011 13:45

Olen tässä nyt kauden aikana moneen kertaan pähkäillyt tuon oman pyörän etulokarin kanssa. Se kun tuppaa olemaan niin lähellä rengasta (takaa), että lokari hakkaa renkaaseen melkein koko ajan. Huomasimpa sitten tässä yhtenä päivänä, että tässä GPR:ssä taitaa olla sama lokari. Voisiko joku ystävällisesti mitata kiinnityskohtien etäisyydet? Saisi selvyyden, että ovatko ihan identtiset.

Niin, ja jos jollakulla sattuisi olemaan ylimääräinen lokari roikkumassa niin pistä YV:tä ihmeessä. Muuten etsiskelen purkuosista.

Re: Derbi GPR 125

27.11.2011 13:59

Reiästä reikään 9,5cm.
Viimeksi muokannut Yrskä_ päivämäärä 27.11.2011 14:02, muokattu yhteensä 3 kertaa

Re: Derbi GPR 125

27.11.2011 13:59

OK, kiitos paljon!

E: Jeps, sama mitta omassa. Nyt vain metsästän sitten itse osaa. Purkuosista löytyi Gilera SC125 (eli GPR Gileran tarroilla) etulokari, mutta punaisena. Katsellaan nyt jos löytyisi vaikka ihan mustana. Pitäisi muuten hioa ja maalata.
Viimeksi muokannut Ihasproblem päivämäärä 27.11.2011 14:03, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbi GPR 125

27.11.2011 14:02

Minkä kokonen se rengas on?

Re: Derbi GPR 125

27.11.2011 14:04

100-80/17, taitaa olla eri kuin tässä. Noh, sitten vain hieman muokkailemaan, vakiota en viitsi silpoa, mutta purkuosia kylläkin.

Re: Derbi GPR 125

27.11.2011 14:09

Itselläni ainaki on 120/60-17, mutta onkohan tuo minun rengas kumminki korkeampi, ku sinun?

E: kyllä tuo sinun rengas näyttää ainaki kuvassa korkeammalta.

Re: Derbi GPR 125

27.11.2011 14:22

Rieju-MRX kirjoitti: JA: Sähköt ei ollu Gpr:ään itse laitetut. :)


AAAAaaa, nyt minä tosiaan tajusin homman jutun, se on se virtalukon pohja. :D

E: Mikä on paras tapa poistaa tuorevoitelu käytöstä?

Re: Derbi GPR 125

27.11.2011 15:08

Mitenkä iso homma kannen tiivisteen vaihto on? Meneekö kansi helposti vinoon jos rannemomentille laittaa mutterit?

Re: Derbi GPR 125

27.11.2011 15:13

Rauhassa kiristelet ristiin ETKÄ vedä yhtä kerralla hampaat irvessä kiinni ja sit seuraavaan niin hyvä tulee.

Re: Derbi GPR 125

27.11.2011 18:59

Etkä vedä yhtäkään missään järjestyksessä hampaat irvessä kiinni.

Re: Derbi GPR 125

6.12.2011 18:27

Noniin tuota osaisko joku kertoa mikä startille tuli ky pyörittelin semmosella 640A 12V akulla sitä, ja toisella käynnistys yrityksellä pyöri vähän aikaa ja kuulu vaimean naks ääni. Nyt kun starttia painaa niin kuuluu vain se naks ääni ja mitään ei tapahdu.