Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
31.7.2012 18:04
Onko kellään tietoa että onko putken alkukäyrässä mitää kuristusta ??
31.7.2012 20:48
Ei ole, tässä Piaggion koneellisessa on ihan suora putki. Änkkä kuten aina sitten ahdistaa menoa enemmän.
2.8.2012 13:05
Onko kukaan kokeillut miten kulkee 52* takarattaalla ?
Itellä 54 menee mittariin 100 mutta kone huutaa leipää.
2.8.2012 18:37
Ei ole tällä hetkellä ainakaan tiedossa olevaa Derbiin menevää 52-piikkistä(jota itsekin suosittelen jos löytää).
Ja kyllä mulla ainakin menee reilusti yli sata ellei ole armotonta myrskytuulta niinkuin nyt lähipäivinä ollu täällä espoossa. Huiput tolla rattaalla ja Remuksella muistaakseni ~120km/h suoralla ja pystyasennossa mittariin mutta ei tainnut olla vastatuulta ollenkaan silloin.
2.8.2012 20:16
Evoluxione kirjoitti:Ei ole tällä hetkellä ainakaan tiedossa olevaa Derbiin menevää 52-piikkistä(jota itsekin suosittelen jos löytää).
Ja kyllä mulla ainakin menee reilusti yli sata ellei ole armotonta myrskytuulta niinkuin nyt lähipäivinä ollu täällä espoossa. Huiput tolla rattaalla ja Remuksella muistaakseni ~120km/h suoralla ja pystyasennossa mittariin mutta ei tainnut olla vastatuulta ollenkaan silloin.
O_O 54 rattaalla 120km/h, minkä kokoinen olet jos saan urkkia, kun oma ei mene kuinka 100-105km/h silloinkin kone huuta leipää.
Vai onkohan liian pien suutin ??? tällä hetkellä on 105 suutin. Pitänee laittaa 110*
Leo Vincen evo2 äänenvaimennin.
Itselläni on nuo isomma ketjut 420 niin muistaakseni sai rattaita
50, 51, 52, 53, 54+. Jos oikein muistan, otan huomenna selvää etä muistinko oikein.
2.8.2012 22:33
Mitkä isommat ketjut?
Jos tolla 420 meinasit jakoa, niin sulla on mopon ketjut. Niihin saakin sitte 70h asti rattaita.
2.8.2012 22:49
Niinpä ja paskat ketjut kun ei kestä edes kevarin tehoja, kyllä 520 tai 428 kuuluu kevariin, eine crosseissakaan ajaku ihan mineissä alottelija peleissä 420 ketjuilla.
2.8.2012 22:57
IMO kyllä 520 ketjut kuuluis myös nelareihin, ei tarttis kiristellä niin usein..
2.8.2012 22:59
428-ketjut näissä Derbeissä on. Kaveri taisi vaan typottaa, kun koitti kirjoittaa "520-ketju".
Eniten ketjun kuluvuuteen vaikuttaa kuski, omassani nämä samat ketjut ovat yli 9000km jälkeen vielä erittäin hyvässä kunnossa.
2.8.2012 23:00
Ei kyllä tolla on mopoketjut ja rattaat kun 520 ei oo saatavilla derbiin, mutta 420 on.
2.8.2012 23:02
Mahtaakohan tohon saada 420 eturatastaki jostain? Epäilen vahvasti. Ja myönnän kyllä, että ketjut ei mun ajolla ehkä ole kovin hellässä käsittelyssä, mutta kyllä derbin 428 jaon ketjuja sai kiristellä enemmän, kun 2 kertaa tehokkaamaassa 2t pyörässä 520 jakosia.
2.8.2012 23:08
Ei taatusti saa, mutta 420 ketjut ja 428 ratas pelaa huonosti, mutta just ja just sopivat yhteen.
Ja ketjun laadusta ja kiristäjä mekanismeista riippuu kiristystarve + tietysti tehon kestosta eli toki järeemmin mitotettu ketju venyy vähemmän ku just ja just sopiva.
3.8.2012 14:13
siis ketjut olivat Regina 428 ja on etu- ja takaratas.
ei saannu 52, vaan 53+
3.8.2012 16:09
Ota joru95 huomioon että noi mun huiput on aina ollu sillon kun pyörä optimaali säädöissä ja ei oo ollu karmeeta tuulta. Ja en nyt sitten tiedä paljonko toi mittari kusee mutta aina toi on ihan sopivasti kulkenut.
Ja voihan se olla että toi remus vaan sopii niin hyvin tähän pyörään(suunniteltu sendaan alunperin) että toimii sen takia hyvin.
4.8.2012 11:17
Evoluxione kirjoitti:Ota joru95 huomioon että noi mun huiput on aina ollu sillon kun pyörä optimaali säädöissä ja ei oo ollu karmeeta tuulta. Ja en nyt sitten tiedä paljonko toi mittari kusee mutta aina toi on ihan sopivasti kulkenut.
Ja voihan se olla että toi remus vaan sopii niin hyvin tähän pyörään(suunniteltu sendaan alunperin) että toimii sen takia hyvin.
No pitäisi tuo oma pyörä olla säädöissä, ja monta kertaa oon kokeillu mutta n.100-105km/h
Pitää vaihtaa suutin ja kokeilla uudestaan