Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
30.3.2008 22:14
Heti alkuun sanon että tiedän ettei tämä ole tarkoitettu kaupankäyntiin, vaan merkkikohtaiseen keskusteluun, mutta ajattelin että josko joku saattaisi hyötyä oman projektinsa kanssa... Eli lyhyesti sanottuna, pitää myydä honda ja kaikki osat pois, hommasin projektin tarkoituksenani kunnostaa pyörä täydelleen, mutta elämäntilanteen muuttumisen myötä sitä en nyt pysty tekemään ja mitä tuota turhaan makuuttaa varastossa... Käytännössä mitään en ole kerennyt sille tekemään.
Eli, löytyy yksi rekisterissä oleva, ajokuntoinen -76 CB, suurimpana vikana sähköhäiriöt sekä huonokuntoinen tulpankierre vasemmanpuoleisessa sylinterissä(tulppa pysyy paikallaan ekä vuoda välistä, mutta kierre on huono). Etujarru on vaihdettu nestetoimiseksi jostain isommasta pyörästä, mutta alkuperäinen mekaaninenkin ratkaisu löytyy osien joukosta. Erillaisia osia löytyy useampi pakkilaatikollinen, kuten lähes täydellinen osina oleva t-mallin kone, sähköroinaa, vaijereita, kolme ylimääräistä vannetta, yksi täydellinen keula yms. Toisin sanoen yksi ajokuntoinen pyörä plus melkein toinen pyörä osina, runko puuttuu. Yhteydenottoja, kyselyjä ja tarjouksia voi laittaa yv:llä ja periaatteena on että kaikki myydään samassa paketissa, mutta osa nuista osista voidana myydä erikseenkin, kuten keula yms. Eli ei kun rohkeasti kysymään vaan, minulta saattaa löytyä juuri se mitä tarvitset omaan pyörääsi.
31.3.2008 21:04
tuossa cb:ssä on semmonen juttu että jos kaasun vääntää heti pohjan niin se rupee booaamaan.. mikähän siinä on mutta mietin semmostä että kun nuissa kaasareissa ei oo kiihdytyspumppua että voisko se booaaminen johtua siitä??
31.3.2008 21:53
Ainaki liika pienestä suuttimista voi johtua just jos kiskasee kaasun pohjaan..
31.3.2008 23:30
Kyllä se johtuu siitä ettei oo kiihdytyspumppuja, siis jos tyhjäkäynniltä vääntää kaasuun tappiin niin kyllä vehje sammuu...
9.4.2008 21:03
semmonen homma että mistä sais ostettua cb:n takaiskarin semmoseen monojousi malliseen???
10.4.2008 0:10
ripee kirjoitti:semmonen homma että mistä sais ostettua cb:n takaiskarin semmoseen monojousi malliseen???
Jos on iskari paskana niin ei siihen ainakaan vakiota kannata lähteä haeskelemaan, ota mieluummin mitat ylös ja kattele jostain toisesta pyörästä parempi. Vakio on vähän turhan lötkö IMO.
12.4.2008 22:06
Oman rojektin "edistymistä":
Tulpankierre korjattu. Samalla ilmeni myös venttiilien hiontatarvetta ja tiivisteiden pettämistä, korjattu.
Kone pultattu paikalleen ja testattu. No, nyt se ainakin käynnistyy mutta kierrokset ovat vieläkin mitä sattuu. Öljyjä alettu vaihtamaan ja löydetty öljyjen seasta kappale koneistettua metallia. Elikkäs huomenna taasen kone irti ja katsomaan mitä alakerta on syönyt...
20.4.2008 0:00
Mikäköhän kumma b6 CB:ssäni on ku se karstaa tulppia tehokkaasti. Neulaa on laskettu pykälän verra, suutin vaihdettu 90 kokoseen, mutta tulpat karstaantuvat ja hajoavat. Kokeilin ajaa ilman ilmanputsareita niin oikean puolen tulppa oli ruskean värinen eikä hajonnut, mutta vasemman puolen tulppa oli aivan musta ja hajosi noin 10km ajon jälkeen. Voisiko johtua siitä että sylinteriin vuotaisi jostakin välistä öljyä? Ilman putsareiden kanssa molemmat tulpat hajoavat nopeasti.
20.4.2008 18:48
Noniin, vihdoinkin alkoi projekti taas edistyä.
Nyt on uudet putket paikallaan ja se viheliäinen imuvuotokin vihdoin paikallistettu ja korjattu. Nokkaketjunkiristin tuntuu hiukan takkuilevan mutta muuten kone käy jo oikein nätisti. Mitä nyt kuulostaa hiukan kuohitulta noilla vaimentimilla suorien putkien sijaan...
Enää takavilkut kuntoon ja olisi katsastuskunnossa, mikäli vain onnistun löytämään kesätöitä... Muussa tapauksessa taitaa jäädä talliin seisomaan kesäksi
22.4.2008 21:14
vaikka tämä ei mikään tori olekkaan niin silti oisin myymäs cb:N vilkun laseja 4kpl ihan uudet. ottakaa yhteyttä yv:llä
27.4.2008 21:46
Perkele kun nyt kone rupesi käymään venttiili säädön jälkeen niin helkutin epätasaisesti, ei pysy käynnissä tyhjä käynnillä ellei kierroksia ole melkein 3000rpm. Sekä kiihdyttäessä aina 10000 ja 12000rpm:n kohdalla rupeaa röpeltämään ja paukuttaa oikeasta putkesta liekkiä. Kärjet juuri säädetty, eikä sytytyksen säätöllä ole merkittävästi vaikutusta ja tulpatkin vaihdettu 2tkm sitten ja juuri putsattu. Uskon että kyseessä on sähkövika.
Mitäköhän tämän kanssa pitäisi tehdä?
27.4.2008 22:04
Oireet täsmälleen samat kuin mulla tulppien pimetessä. Tarkista vielä tulpat kaiken varalta. Kokeiles vaihtaa tulpat, ei ole nyt järin suuri investointi...
Tarkista myös venttiilivälykset, mulla loppu tulppien pimeneninen tuosta kun hioin venttiilit.
Oma rojekti taas hiukan edennyt, ei mitään mullistavaa...
(Kliks) On jo ajokunnossa vaihteeksi
28.4.2008 17:41
Taidan tehdä itselleni historiaa. Aattelin et cb ei enään tiellä liiku ikinä mutta mutta. Eilen vein mopon talliin ja aloin purkamaan ja kattomaan mitä on jääny kesken, mitä korjata jne jne. Uusia kuvia tulee kansioon sitä mukaan kun kerkiän ottaa. Nytte päällimmäisenä pitäis viedä kansi mestarille joka porttais sen ja sovittelis siihen järkevämmät venttiilit(visio on jo mutta siitä sitten kun se toteutuu) samalla uudet laakerit koneeseen. Alakerta läjäs vielä mutta parintunnin pääsät tilanne varmaan jo toinen. Oliskohan kenelläkään minkään valtakunnan räjäytys kyvia/sähkö kaaviota tohon hondaan? netistä etin tuloksetta. malli ois B6. Voi olla ettei toi laite enään 2 kaasaria näe vaan tilalle tulee toisesta pyörästä ylitte jääny uunituore mikuni. Noh kattoo sitten kun on ajankohtanen.
Niin ja sitä vielä tähän perään: Jos väri vaihtuu niin mihinkä? ideoita tulemaan!(nou hätä orggis tankki ja penkki + lokari löytyy eli niitä en ole raiskannut) En tiiä miten rahojen laitto tohon innostuksen myötä riittää kun itte en varmaan aja tolla kauheesti kun tuo piikki ikä alkaa olemaan jo aikalailla ohitettu mutta pitää se pyörä tehä et jos joku sen vaikka huolis.
28.4.2008 17:52
Tässä olis sähkökaaviota K5 ja B6 mallille..
http://personal.inet.fi/koti/aimo.nuppu ... aavio1.pdf
Meikäläinenki haki varaosapyörän jossa on B6 roippeitä päällä.. Jos joku tarvii jotain vilkkuja ym. niin vosin vaikka myydä.. lokareita en vielä raaski myydä kun pitäis kattoa tarkemmin onko paremmat kuin tuossa toisessa.. ;P
1.5.2008 16:47
Kiitoksia kaaviosta.
Pitää vetää
suosiolla uudet piuhat pyörään.
osien saanti aika hikistä
pitää kokeilla saada noi laakerit ihan
perus laakeriliikkeestä kun ei näytä
ihan puissa niitä kasvavan.
Nokkaa tohon ei tunnu löytyvän eli
vanha nokka lähtee '"sorviin".
Oli venttiilit pikkasen päästäny
läpitte jakokettinki puolella.
ja näköjään venat oli kantanu aika huolella.
Noh ei se mitään uuttaa tilalle, jos löytyy.
Varmaankin viikonloppuna tulee jotain kuvia..