Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
30.5.2015 11:56
Noniin kiitos paljon avuista
kaasaria siis aukomaan. Itellä ei tuo hanan rämppäys tullu mieleen, vaan huudatin lähes koko matkan ni imu oli nii voimakas ettei menny maaha ainakaa nii hirveesti
Öljysellä takarenkaalla on kyl aika veikee ajaa
1.6.2015 6:30
kotarijehu kirjoitti:Ei sattuis olee neuvoja kun painaa kovasta vauhdista kytkimen pohjaan ja kaasun ottaa ylös ja pykältää pienemmälle taivaikka ei pykälläkkään niin kierrokset ei laske tyhjäkäynnille vaan ovat kohtuullisen korkeat kunnes vauhti pienenee. Liikkeelle lähtiessä ei kyllä pyri eteenpäin vaikka antaakin kaasua kytkin pohjassa. Kytkin vuotaa hiukan yläpäästä eli kahvaan tulee pieni määrä kytkinnestettä. Milläs/miten tuon ongelman voisi korjata ja voiko liittyä aiemmin kertomaani ongelmaan.
ja vielä tarkennuksena että ei ne kierrokset "huuda" mutta häiritsee risteyksissä ja alamäissä
eikö kellää oo neuvoja kytkinongelmiin
1.6.2015 11:03
Laita sinne kytkinkahvaan uusi mäntä/tiivistesarja, maksaa noin 25 euroa muistaakseni. Varaosakirjasta vaan numero sille männälle jossa ne tiivisterenkaat on ja motokeitaan hakuun. On se vuotaminen kuitenkin sellainen merkki että jossain kohtaa sanoo itsensä irti.
Lisäksi sitä kierrosten leijumista aiheuttaa kaasuttimen väärät säädöt. Jos sulla on ne metässä niin laita ohjekirjan sanomat säädöt. Ei siellä itse kytkimessä mitään vikaa ole jos toimii liikkeellelähtiessä ja vedättäessä.
1.6.2015 19:11
Rupesin tossa vähän unissani vaihtaa kaasuvaijeria ja kun rupesin luistimesta irroittamaan ruuvia joka pitää vaijerin/neulan paikoillaan lähti siitä ruuvista jengat
Pienet jengat vielä löytyy mutta ei tunnu lähtevän irti normaalisti avaamalla. Mitäs kotikonsteja tässä vois koittaa että sais sen ruuvin pois ja tilais uuden tilalle
Hitsivehkeitä ei löydy
2.6.2015 20:03
Mistä saa kotkan orkkis TT-putkia?
2.6.2015 22:34
Varmaan mistä tahansa KTM-jälleenmyyjältä. Esim motokeitaalta.
3.6.2015 12:42
Wetmuffin kirjoitti:Rupesin tossa vähän unissani vaihtaa kaasuvaijeria ja kun rupesin luistimesta irroittamaan ruuvia joka pitää vaijerin/neulan paikoillaan lähti siitä ruuvista jengat
Pienet jengat vielä löytyy mutta ei tunnu lähtevän irti normaalisti avaamalla. Mitäs kotikonsteja tässä vois koittaa että sais sen ruuvin pois ja tilais uuden tilalle
Hitsivehkeitä ei löydy
Jos tarkoitat sitä pulttia mikä pitää sen härpäkkeen neulan päällä ja johon vaijeri laitetaan niin kannattaa vaan lyödä siihen kokoa pienempi hylsyavain ja aukaista. Eikös se ollut 6 koon avaimelle joten vaikkapa 5.5 tai 5. Itsellä oli sama ongelma ja noin ratkesi. Varo vain ettei mene luisti paskaksi
3.6.2015 14:36
kotarijehu kirjoitti:Wetmuffin kirjoitti:Rupesin tossa vähän unissani vaihtaa kaasuvaijeria ja kun rupesin luistimesta irroittamaan ruuvia joka pitää vaijerin/neulan paikoillaan lähti siitä ruuvista jengat
Pienet jengat vielä löytyy mutta ei tunnu lähtevän irti normaalisti avaamalla. Mitäs kotikonsteja tässä vois koittaa että sais sen ruuvin pois ja tilais uuden tilalle
Hitsivehkeitä ei löydy
Jos tarkoitat sitä pulttia mikä pitää sen härpäkkeen neulan päällä ja johon vaijeri laitetaan niin kannattaa vaan lyödä siihen kokoa pienempi hylsyavain ja aukaista. Eikös se ollut 6 koon avaimelle joten vaikkapa 5.5 tai 5. Itsellä oli sama ongelma ja noin ratkesi. Varo vain ettei mene luisti paskaksi
Joo kiitti vinkistä
Voisin vielä kokeilla jos laitan jesaria pultin/hylsyn reunoille jos sillä lähtis
3.6.2015 17:26
Mulla on supermoto vanteet varmaankin ebaysta (oranssi keskiö+musta kehä) ja täytyis takarenkaan laakerit vaihtaa. Niin käykö ktm alkuperäinen laakerisarja
(joka sisältää myös holkit ja stefat) kyseiselle vanteelle?
3.6.2015 18:26
JL- kirjoitti:Varmaan mistä tahansa KTM-jälleenmyyjältä. Esim motokeitaalta.
Eikös orkkis putki ole huomattavasti halvempi kuin FMF yms. Tuolta kun katsoi putken varaosanumeron niin näyttää hinnaksi 296e
3.6.2015 19:01
Mikäköhän on ku kierrättää koneen ihan lopuun niin alkaa kuulua jotain rohinaa ?
3.6.2015 19:31
170 euroa oli, kun ite tilasin orkkis putken keitaalta. Fmf putkella hintaa on se vajaa 300 euroa, mutta sillä saahaan hivenen enempi tehoa irti. Hiovat putken sisäosan saumatkin aivan sileiksi virtausta ajatellen.
Kellään myydä hyväkuntosta änkkää?
3.6.2015 21:20
Yaaffe kirjoitti:170 euroa oli, kun ite tilasin orkkis putken keitaalta. Fmf putkella hintaa on se vajaa 300 euroa, mutta sillä saahaan hivenen enempi tehoa irti. Hiovat putken sisäosan saumatkin aivan sileiksi virtausta ajatellen.
Kellään myydä hyväkuntosta änkkää?
Viitsitkö laittaa varaosanumeron?
4.6.2015 13:11
Koitin tossa googla että mitä 2t öljyä ja vaihteisto öljyä kannattais kotarissa käyttää enkä saanu järkeviä vastauksia. Niinpä kysyn teiltä mitä 2t öljyä kannattaa käyttää ja mitä vaihteistö öljyä käytätte? ite ostin viime vkolla jonkun castrol racing 2t öljyn motonetisä n.18€.
4.6.2015 14:25
myrtsinbeta kirjoitti:Koitin tossa googla että mitä 2t öljyä ja vaihteisto öljyä kannattais kotarissa käyttää enkä saanu järkeviä vastauksia. Niinpä kysyn teiltä mitä 2t öljyä kannattaa käyttää ja mitä vaihteistö öljyä käytätte? ite ostin viime vkolla jonkun castrol racing 2t öljyn motonetisä n.18€.
Castrolli 2t power 1 käytän bensan seassaa ja sit lootaöljynä motorexin 10w-50 4t. Castrollit oon tottunu tilaa saksasta ku litrahinnaks tulee 8-9e.