Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
15.10.2012 11:38
Ensimmäisenä nyt tulee mieleen puola.
15.10.2012 16:57
Jos se sytytyspoxi on rikki , niin sit se onkin jo kalliimpi juttu , varsinkin jos uutena ostaa
15.10.2012 17:28
Mikä helvetti tossa mun dt:ssä voi olla vikana, eli siis kun painaa starttia niin ei tule kipinää mutta kun sen päästää niin tulee pari. Ainakaan puolassa ei ole vika, sillä koitin jo kaverin puolalla.. Tämähän ilmaantui sen jälkeen kun olin antanut dt:lle vähän kyytiä tuolla hiekkapoluilla.. Mittasin myöskin tuon workshop manuaalin mukaan staattorin ja pickupin ja kaverin pyörän kanssa arvot olivat melkeen samat. Voiko cdi:n jotenkin testata? Ja onko noihin cdi:n liittimiin joku kikkakutonen kun ei millään meinaa saada niitä irti
15.10.2012 17:42
Rajis- kirjoitti:Mikä helvetti tossa mun dt:ssä voi olla vikana, eli siis kun painaa starttia niin ei tule kipinää mutta kun sen päästää niin tulee pari. Ainakaan puolassa ei ole vika, sillä koitin jo kaverin puolalla.. Tämähän ilmaantui sen jälkeen kun olin antanut dt:lle vähän kyytiä tuolla hiekkapoluilla.. Mittasin myöskin tuon workshop manuaalin mukaan staattorin ja pickupin ja kaverin pyörän kanssa arvot olivat melkeen samat. Voiko cdi:n jotenkin testata? Ja onko noihin cdi:n liittimiin joku kikkakutonen kun ei millään meinaa saada niitä irti
Vaiha ensimmäiseks tulppa ja sen hattu, sen jälkee katot voisko vika olla katkasijassa koska kuulostas että ei irrota kunnolla, eli otat sen auki ja mittailet sieltä mitä sinne tulee ja kato muutenki mitenkä se toimii vai toimiiko ollenkaan
15.10.2012 18:41
Siis tulppa ja hattu tietenkin on jo vaihettu ja mitä katkasijaa meinaat? Kokeilen äsken myös kaverin staattoria ja cdi:tä mutta ei mitään vaikutusta.. Ja jos startin katkasijaa meinasit niin kyllä se konetta ainakin pyörittää normisti. Voiko jännitteensäädin vaikuttaa tollaseen?
15.10.2012 18:54
Testaa myös sammutusnappula ja startin hiilet on hyvä tarkistaa , ettei ois niissä vikaa kun yrittää käynnistää , oletko koittanut työntää käyntiin ?
15.10.2012 19:05
On koitettu työntääkkiin saatta herätä sekunniksi tai pariksi ja sitten taas sammuu.. Mutta eihän startin hiilet vaikuta, jos työntämälläkään ei lähe? Saako tapponapin jotenkin ohitettua siitä liittimestä, ettei tarvi koko härveliä repiä kaverin pyörästä irti? Kun jos sen liittimen vaan nyppää irti niin sehä ei sillon tietenkää edes pyöritä konetta.
E: onko tossa rungossa jossain muualla maadotuspaikkoja, kuin siinä kytkinkopassa mihin tulee akun miinukselta johto? Ja molemmat sulakkeet myös katoin ja vaihtoin tänää(ei olleet rikki kylläkään)
15.10.2012 20:13
Rajis- kirjoitti:Siis tulppa ja hattu tietenkin on jo vaihettu ja mitä katkasijaa meinaat? Kokeilen äsken myös kaverin staattoria ja cdi:tä mutta ei mitään vaikutusta.. Ja jos startin katkasijaa meinasit niin kyllä se konetta ainakin pyörittää normisti. Voiko jännitteensäädin vaikuttaa tollaseen?
se mikä oikealla puolella, mistä painat käyntii pärrän
että se toimii normisti itellä oli jotain pientä häikkää kerran siinä ja oireili jotenki samalla tavalla
15.10.2012 21:03
Rajis- kirjoitti:On koitettu työntääkkiin saatta herätä sekunniksi tai pariksi ja sitten taas sammuu.. Mutta eihän startin hiilet vaikuta, jos työntämälläkään ei lähe? Saako tapponapin jotenkin ohitettua siitä liittimestä, ettei tarvi koko härveliä repiä kaverin pyörästä irti? Kun jos sen liittimen vaan nyppää irti niin sehä ei sillon tietenkää edes pyöritä konetta.
E: onko tossa rungossa jossain muualla maadotuspaikkoja, kuin siinä kytkinkopassa mihin tulee akun miinukselta johto? Ja molemmat sulakkeet myös katoin ja vaihtoin tänää(ei olleet rikki kylläkään)
ei oo hiilissä vika jos ei työntämälläkään lähe..otat tappokatkasian johon irti ,,siel pitäs olla liitin lampun takana , seuraat johtoa tappokatkasialta sinne..
15.10.2012 21:21
Nonii ku talvi tulee ja alkaa ajokelit loppumaan ni on tullu semmoi juttu mielee et jos laittaisi hussen usd keulan toho detsiin, osaisko joku vähä kertoo et mitä kaikkee siihe tarvii vaihtaa t-palojen lisäks ja paljo tulis kustantamaa teettäminen sun muu ?
15.10.2012 23:00
suskags1100efe kirjoitti:Rajis- kirjoitti:On koitettu työntääkkiin saatta herätä sekunniksi tai pariksi ja sitten taas sammuu.. Mutta eihän startin hiilet vaikuta, jos työntämälläkään ei lähe? Saako tapponapin jotenkin ohitettua siitä liittimestä, ettei tarvi koko härveliä repiä kaverin pyörästä irti? Kun jos sen liittimen vaan nyppää irti niin sehä ei sillon tietenkää edes pyöritä konetta.
E: onko tossa rungossa jossain muualla maadotuspaikkoja, kuin siinä kytkinkopassa mihin tulee akun miinukselta johto? Ja molemmat sulakkeet myös katoin ja vaihtoin tänää(ei olleet rikki kylläkään)
ei oo hiilissä vika jos ei työntämälläkään lähe..otat tappokatkasian johon irti ,,siel pitäs olla liitin lampun takana , seuraat johtoa tappokatkasialta sinne..
Jos tappokatkasijan johot nyppää kokonaan irti niin ei se sillon lähe käyntiin, sama asia kun se olis off asennossa. Ja siis mitä sieltä starttinapista pitäs putsata ja eikai sen pitäs vaikuttaa jos ei lähe työntämälläkää?
15.10.2012 23:07
Ei vaikuta jossei työntämälläkään lähde.
16.10.2012 14:44
Nyt alkaa keinot loppua tuon kanssa, eli kaverin pyörästä koitettu seuraavat osat: virtalukko, starttinappi/tapponappi hässäkkä, staattori, cdi, puola, jännitteensäädin ja ne kolme relettä mitkä on siinä jännitteensäätimen vieressä. Lisäksi koitettu ottaa sivujalan katkasija irti, vaihettu sulakkeet(vanhatkin oli ehjiä) ja vaihettu tietty tulppa ja hattu. Oliskos jollain vielä ideoita mitä vois kattoa? Ja myös kaverin osilla siis antaa kipinää niin, että kun starttia painaa tulee aluksi yks(ei aina) ja kun napin päästää niin pari..
16.10.2012 15:14
Onko puristukset kunnossa?