Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

8.3.2008 23:11

echo kirjoitti:
Pösötin kirjoitti:Paljos Shadowilla on painoo?


tarpeeksi
No on varmasti mutta tarvii tietää kiloina.

9.3.2008 4:10

~160?

Ihan vaan hämärän muistikuvan perusteella heitin tommosen lukeman.

9.3.2008 10:57

Katkarapu kirjoitti:~160?

Ihan vaan hämärän muistikuvan perusteella heitin tommosen lukeman.


Kuivapaino on jotain 145kg.

9.3.2008 11:13

zeiou kirjoitti:
Katkarapu kirjoitti:~160?

Ihan vaan hämärän muistikuvan perusteella heitin tommosen lukeman.


Kuivapaino on jotain 145kg.


motokatalogissa on kuivapainona 146kg.
tankki on 14,5 litraa eli siihen menee noin 11,5kg bensiiniä, öljyä ja jäähdytysnestettä menee vielä jonkinverran, niin säiliöt täynnä paino nouseekin lähelle 160kg

joop

11.3.2008 14:13

Latailinpa tuossa Shadowin akkua ja lurautin tankkiin bensaa ja voin sanoa että tuntui upeelta kuulla moottorin sulosointuja pitkästä aikaa :) joutuu kyllä vielä odottelemaan ennen kun pääsee baanalle, eihän nuo lumet ja loskat täältä korvesta ikinä sula... mutta kun se tapahtuu niin saa auto jäädä lojumaan ja menopeliksi vaihtuu VT ;)

Re: joop

11.3.2008 18:28

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:41, muokattu yhteensä 1 kerran

11.3.2008 19:02

tänään tuli sitten ajettua ihan kunnon lenkki varjolla, kyllä huomasi heti selkeän eron tuohon ex-kymcon kustomiin.

shadowin kone on selkästi kierroskone (2 pyttynen kun on) verrattuna siihen 1 pyttyseen kymcoon mikä mulla oli viime kesän. maantiellä kun heitti 75 vauhdista 5:sta pesään niin vauhti pysyi siinä (vastatuuli oli tosin melkoinen). sitten kun heitti nelosta niin johan alkoi heti kiihtymään. kymco sitä vastoin veti täysin puhtaasti 5 vaihteella 65kmh ylöspäin eikä vastatuuliakaan pahemmin noteerannut, tosin kovemmilla kierroksilla tehoa ei ollut sitten yhtä paljoa kun shadowissa, minkä huomasi ihan jo kiihdyttäessä korkeilla kierroksilla.

5 vaihde lienee shadowissa siis hyvissä olosuhteissa tasaisella/alamäissä käytettävä (tasaus) vaihde. sitten kun sen siihen 90kmh kelasi nelosella ja heitti viitosta niin alkoi jaksaa jo vetää. sitten menikin jo 100kmh pintakaasulla kun sai sen siihen kierrosalueelle :D uskon että 120-130kmh mittarinopeudet on ihan mahdollisia hyvissä olosuhteissa (myötätuuli), yläkierroksilla varjo todella herää eloon, ja jos kone pääsee sinne ns."tehopiikille" niin en epäile yhtään etteikö se kulkisi kovaakin :D

alakierroksilla shadowin mylly ei siis tosiaankaan mitenkään järisyttävän tehokas, vaatii hieman totuttelua uskaltaa kierrättää konetta, mutta ei kai varjo niitä kierroksia pelkää... hieno pyörä se on ominaisuuksiltaan, ajomukavuudessa tuskin tälle löytyy voittajaa! vakaa se on kun mikä maantiellä ajaa, ja mutkapätkällä huomasin että sehän taipuu kun ajatus. mielestäni varjossa on erinomainen runko moottorin tehot huomioon ottaen. kokonaisuutena jäi hyvä kuva pyörästä, kyllä sillä ens kesän mielellään ajelee :wink:

11.3.2008 19:34

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 13:00, muokattu yhteensä 1 kerran

11.3.2008 19:49

offtopic: mulla on pohjolassa ympärivuotinen vakuutus, eikä edes kovin paha hinta (282e koko vuosi). kannattaa harkita tuommosta, niin ei tarvitse miettiä sitä, että pitääkö pyörää vakuutuksissa tai ei. mitä nyt itse olen verrannut niin pohjolalla on huomattavasti edullisempi mp-vakuutus (ympärivuotinen) kuin muilla, esim. ifillä (joka käyttää vielä tätä perinteistä seisonta-aikaa). eli siis vaikka olis puolen vuoden seisonta-ajalla esim. ifissä tai tapiolassa niin halvemmaksi tulee pitää ympäri vuoden pohjolassa (ilman seisonta-aikaa).

juu kierroskone mikä kierroskone, mutta antaa twinin laulaa... ei ole muuten hullumat äänet kun kiihdyttää kun mun pyörässä on nuo lazerit kiinni :wink: ja sitten kun päästää moottorijarrulle niin... moottorisahamiehet kokevat sen jälkeen vain kylmiä väristyksiä....

11.3.2008 20:24

Ahistaa lukee näitä juttuja nyt, kun tietää, että ite pääsee vasta aikasintaan huhtikuun puolivälissä ajamaan Varjolla, ja sillonkin harjotusluvilla. :D Inssi sitten toukokuun alussa tai puolivälissä. Autokoulun CBR:llä pääsee varmaan ajamaan jo huhtikuun alussa...

11.3.2008 20:29

Jo_Hu kirjoitti:Ahistaa lukee näitä juttuja nyt, kun tietää, että ite pääsee vasta aikasintaan huhtikuun puolivälissä ajamaan Varjolla, ja sillonkin harjotusluvilla. :D Inssi sitten toukokuun alussa tai puolivälissä. Autokoulun CBR:llä pääsee varmaan ajamaan jo huhtikuun alussa...


Itse uskon ajokauteni alkavan joskus siinä huhtikuun puolessa välissä.

11.3.2008 20:34

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:42, muokattu yhteensä 1 kerran

12.3.2008 14:47

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 13:00, muokattu yhteensä 1 kerran

12.3.2008 16:59

oi oi nyt menee varjo myyntiin ei ole varaa pitää kolmea pyörää enää samaa aikaa ja kun tollasella dt jammulla on körötellyt talven niin ajattelin että ajan kesänkin kun on syksyllä helpompi myydä ennen autoa :( vaikka tehoa onkin deeteessä tuplasti enemmän niin kyllä varjo vie kokonais pisteissä 6-0 :)

13.3.2008 19:33

Onkos kukaan suunnitellu Varjo-miittiä ens kesäks? Olisko tulijoita? Ehdotelkaa kokoontumispaikkoja ja -aikoja. Ite olisin tulossa, jos paikka ei olis liian kaukana. Mulle passais parhaiten ehkä heinäkuussa, kun ei olis kesätöitä sillon.