Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

15.4.2005 15:23

Laakeri kirjoitti:
motuli kirjoitti:RG Gammassa ja norm. RG:ssä sama kone?

Ei ole olemassa ns. norm. rg:tä. On olemassa RG 125 GAMMA ja RG 125F. RG GAMMA on vuonna 85 markkinoille tuotu malli, ensimmäinen kyykkykevari, RGF tuli taasen vasta 90-luvun alusta, olikohan 92. Niiden tekniikassa ei juuri yhteistä ole, RGF:ään kone uudistettiin täysin ja siitä tuli tehokkaampi. Kaikissa RG GAMMA malleissa kuitenkin on sama tekniikka, ainakin tehtaalta lähtien, ainoastaan lastentauteja on niistä vuosien saatossa korjattu.


Sen verta korjaisin,että on RG Gamma ja RG Gamma F (Kotoisemmin RGF) Siitä en tiedä,että onko PElkkää RG:tä olemassa... :roll:

15.4.2005 16:58

Hemppo kirjoitti:Sen verta korjaisin,että on RG Gamma ja RG Gamma F (Kotoisemmin RGF) Siitä en tiedä,että onko PElkkää RG:tä olemassa... :roll:

Olet oikeassa, unohtu pois tuo :) Yleensähän RGF:n kohdalla ei tuota gammaa mainita, harvinaisempaa ainakin on.

16.4.2005 19:27

mitä toi f oikein meinaa?

17.4.2005 11:02

No Mallimerkintähän se on, ensimmäiset Suzuki RG:t olivat 70 luvulla, samanlaisia sahoja kuin GT mallit, 2 pyttyisiä 2 tahtisia, siis GT:n seuraaja. sitten 1985 koko malli muuttui aivan täysin, 2tahtinen, 1 mukinen nestejäähdytetty kone joka puski 25hummaa ulos, kokokatettu ja huippuja kelasi lähes 1,5markkaa. Tämä oli Sitten RG 125 Gamma. Sitten -92 pyörää uudistettiin jälleen, mallinimeksi tuli RG125F Gamma, tosin tuota gammaa ei juuri kukaan siellä perässä mainitse, vaikkakin jossain pyörissä mokoma lukee ihan roggis teipeissäkin. ja tarkennetaan sen verran että gammalla ja rgf:llä ei ole oikeastaan muuta yhteistä kuin: molemmat kokokatteella, 125cc myllyllä ja suzukin tekemiä. sen verran radikaalisti rgf muuttui gammasta, vähän niinkuin gamma muuttui aikoinaan rg:stä.

19.4.2005 18:28

Ajattelin et on olemassa RG Gamma ja ns. norm. RG kun osassa esim. Keltasen Pörssin ilmotuksia on pelkkä RG.

RG:t on ilmeisesti kaikki aika vanhoja ni onks yleensä paljon vikoja ollu noissa laitteissa?

19.4.2005 18:53

motuli kirjoitti:Ajattelin et on olemassa RG Gamma ja ns. norm. RG kun osassa esim. Keltasen Pörssin ilmotuksia on pelkkä RG.

RG:t on ilmeisesti kaikki aika vanhoja ni onks yleensä paljon vikoja ollu noissa laitteissa?


Riippuu miten on pidetty, nimimerkillä koko kesä ongelmitta \o/

19.4.2005 19:11

No mitä oon katellu mitä on ollu myynnissä ni ajettuna ollu 20 000 - 35 000 ettei ainakaan hirvee paljoa. Hinnatkin on vähän tonnin molemmin puolin ni ei hirveen kalliita ole noi RG:t ku pukkaa projektii kesälle.. mut pitäs silti kestää ku ihan ajoon ois tarkotus hommata. :)

19.4.2005 21:46

Tuota nyt ei usko naapurin mummukaan että ajettu muka vaan 20 000. Varmaan menny jo ympäri mittari.

19.4.2005 22:01

Tuo mittari on ihan ylihelppo rukata, tartte ku avata ja vääntää mieleiseen asentoon ne rullat :) Melko huolettomia nuo on, jos vain on kunnossa ja hyvin pidetty. Tosin, jos on huonosti pidetty, niin voi pelätä, että saapi rukata reilummin. Näiden piikkien suhteen on paha sanoa, että mikä kestää, kaikki on yksilöitä. Nämä on kuitenkin niin tarkkoja siitä, että miten niitä on pidetty.

ps. TD, sun mittarias ei ole rukattu ;)

19.4.2005 22:34

Mites ton RG saa tt ja paljo hevosii irtoo ja huiput on noin?

19.4.2005 22:42

Rikka alkukäyrässä, 20hp kumilta, mulla menee 140 tasasella (kevyet välitykset, 1 piikki pienempi etuhamppi) jolloin kiekat 10 000rpm. Enempää ei.

20.4.2005 16:49

hunter, mittariin vai todellista. kun oma peto menee sen reilu 155 mittarinopeutta (ei orggis rengas edessä, poistaa mittarivirhettä, 85kmh:ssä virhettä ei ole vielä ollenkaan) ja meikäläisellä on tietenkin TT putki, pipercross suodatin, 210 pääsuutin, boysenin teholäpät ja TS männästä modattu mäntä, eli helmat on nyt 2mm lyhemmät kuin orginaalissa+kansi käytetty oikasussa jossa plaanattiin 0.5mm pois. välitykset on 14/42 eli 1p pienempi eturissa kuin vakiona, lähtee muuten pirun iloisesti kun vertaa 16/42 väleihin... ;)

Ja noista ajomääristä, itse en tajua mihin kaikki yli 40tkm ajetut katoavat, omani oli 37800km ajettu kun ostin sen, oli 0.5mm ylikoossa niin kohtuu uskottava kilometri määrä, nyt mittarissa on reilu 42tkm.

20.4.2005 20:52

Minun gammallani on nyt ajettu 47000 ja risat. Viime syksynä se päätti just viimesenä päivänä enne talvilepoa olla toimimat. Noh sepä johti täysremonttii... Oli kampiakselin toinen laakeri kakkana jote siitä johtukii ääni joka kuulu tietyil kierroksil. Nyt on vieläkii lohkot oottelemas uutta stefa sarjaa. Kaikki laakerit on sielt uusittu. Noh kaks kesää sil tuli poksutettuu iha huoletta. :)

Muuten mitenkäs etuiskarit? Kun minul on perinteisest ollu ne tosi löysän oloset. Kui paljo niihi kannattais pistää öljyy ja mitä?

21.4.2005 17:26

Hemppo kirjoitti:Sen verta korjaisin,että on RG Gamma ja RG Gamma F (Kotoisemmin RGF) Siitä en tiedä,että onko PElkkää RG:tä olemassa... :roll:


Onkos minulla sitten RG Gamma, kun rekisteriotteessa malli on RG125-NF12A/123 (käyttöönotto -92, edessä levy, takana rumpu, ei sähköstarttia)?

21.4.2005 17:35

heikkim kirjoitti:
Hemppo kirjoitti:Sen verta korjaisin,että on RG Gamma ja RG Gamma F (Kotoisemmin RGF) Siitä en tiedä,että onko PElkkää RG:tä olemassa... :roll:


Onkos minulla sitten RG Gamma, kun rekisteriotteessa malli on RG125-NF12A/123 (käyttöönotto -92, edessä levy, takana rumpu, ei sähköstarttia)?

Kyllä on.