Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

22.8.2013 0:36

käytitkö siis auki kun vaihdoit männän ? jos se on karstottunut umpeen? tai siellä on jokin väärin/pois paikaltaan, ei ole vaikea käyttää auki ja kasata.

mullakin olis kysymys liittyen tuohon pakoaukon säätimeen, menin joskus pyörittämään sitä pientä ruuvvia enkä sitä isoa tuota säätäessäni, niin mikä on sen pikkuruuvin ns. tehdasasetus, ei kukaan sattus tietämään? :roll:

Re: KTM EXC 125

22.8.2013 11:16

Ei kun mulla oli se koko säätö paska auki :D niin siis ku sen ison säätö ruuvin keskellä on pultti niin onko silläkin joku asetus? :roll:

Re: KTM EXC 125

22.8.2013 11:33

Ei ole

Re: KTM EXC 125

22.8.2013 11:38

Niin aattelinki. :D

Re: KTM EXC 125

22.8.2013 16:17

Kotarin jättö talveksi?

Juuh, on tullu 1 kesä kotarilla ajeltuu, tuli vaan mieleen että mitenkä porukka jättää pyöränsä talveksi?
Kun ostin kotarin se oli ollut talven edelisen omistajan lämpöisessä tallissa yönsä, noh itellähän ei ole muuta paikkaa kuin autotalli. Tallissa on aina suurin piirtein sama lämpötilä kuin ulkona eli pian pyöräni saa kokea ton suomen trooppisen talven, yli (ali?) -20 kylmää.
Kandeeko tankki ajaa tyhjäksi, joskus tehä pieni sekoitus ja vähä käynnistellä pyörää, vai antaako vain maata siellä talven yli? Nykyajan bensa varmaan tekee kalvon kuiteski kaasarin ympärille ja se pitää keväällä putsata.
Iha btw kysymyksenä viellä tähä että kun puhutaa "Konerempasta" että mitä siin on yleensä vaihdettu? Uusi sylinteri sarja ja mäntä nyt alla joilla molemmilla ajettu sellaaset 60h, mutta mites noi "kierokanget", stefat, yms. Olisko kellää tietoa hinnoista ja kuinka usein ne pitää vaihtaa?

Re: KTM EXC 125

22.8.2013 18:21

jypistä kirjoitti:Kotarin jättö talveksi?

Juuh, on tullu 1 kesä kotarilla ajeltuu, tuli vaan mieleen että mitenkä porukka jättää pyöränsä talveksi?
Kun ostin kotarin se oli ollut talven edelisen omistajan lämpöisessä tallissa yönsä, noh itellähän ei ole muuta paikkaa kuin autotalli. Tallissa on aina suurin piirtein sama lämpötilä kuin ulkona eli pian pyöräni saa kokea ton suomen trooppisen talven, yli (ali?) -20 kylmää.
Kandeeko tankki ajaa tyhjäksi, joskus tehä pieni sekoitus ja vähä käynnistellä pyörää, vai antaako vain maata siellä talven yli? Nykyajan bensa varmaan tekee kalvon kuiteski kaasarin ympärille ja se pitää keväällä putsata.
Iha btw kysymyksenä viellä tähä että kun puhutaa "Konerempasta" että mitä siin on yleensä vaihdettu? Uusi sylinteri sarja ja mäntä nyt alla joilla molemmilla ajettu sellaaset 60h, mutta mites noi "kierokanget", stefat, yms. Olisko kellää tietoa hinnoista ja kuinka usein ne pitää vaihtaa?

Ei se siellä tallissa mikskään mene

Re: KTM EXC 125

22.8.2013 20:24

Mites onkos poliisit kovin tiukkoja muutoskatsastus asioissa ? eli jos en oo muutoskatsastanut kotaria smotoille nii tuleeko sanktioo ? :D
++ jos jollai ois A1-osia myynnissä -06 kotarii nii laittakaa yv:tä

Re: KTM EXC 125

22.8.2013 23:15

Joo siihen edelliseen viestiin vaihteiston metallisesta kolinasta niin selvis että kun otti vaihteistoöljyä pois että se oli tummaa valkoista ja kiksiä kääntelemällä vaimeita pulpahduksia että kannen tiivisteet palanu että jäähäriä päässy palotilaan ja laatikkoon eli nyt pitää venailla uusia tiivisteitä.

Kellään tietoa että jos puristuksia menee hieman kadoksiin kun mittasin puristukset niin eikö jotain pitäisi palautua kun ne tiivisteet vaihtaa ja yläkerta ois taas tiiviisti kasassa.

Re: KTM EXC 125

22.8.2013 23:23

tmhj kirjoitti:Mites onkos poliisit kovin tiukkoja muutoskatsastus asioissa ? eli jos en oo muutoskatsastanut kotaria smotoille nii tuleeko sanktioo ? :D
++ jos jollai ois A1-osia myynnissä -06 kotarii nii laittakaa yv:tä

Omassa 06 kotarissa poliisit hirveesti ainoostaan muutoskatsastukseen on yllyttänyt viemään änkkää koska vakio änkkä vuosi kiin pistin procircuitin r304:sen tilalle. muutenkin viimevuoteen verrattuna ainakin pk seudulla poliisit alkanu seuraamaan änkästä enemmän.

Rekisteriotteessa ei ollu ittellä merkitty smotoja vaikka molemmat on ollut alla mielialan mukaan ja kun katsastamolta hain uuden rekisteriotteen kun vanha hukkui niin jostain tietokannasta siinä tuli merkinnät myös smotoille, en kyllä tiiä miksi. Ei poliisit koskaan kuitenkaan mitään sanonut sillon kun ei ollu merkintöjä smotoista, varmaan siksi koska smotot kuitenkin niin yleisiä että saa olla aika nakkiintunut poliisi jos tulee sanomista.

Re: KTM EXC 125

23.8.2013 12:35

Mites kun ootte mäntää vaihellu, niin ootteko ottanu koko koneen pöydälle vai kone kiinni rungos, ja siitä vaihtanu?

Re: KTM EXC 125

23.8.2013 14:20

Tankki irti -> Jäähärinesteet pois -> sylkkä auki (ei tarvi avata kantta) -> vaiha mäntä.
Tolleen ite tein ihan kone rungossa kiinni.

Re: KTM EXC 125

23.8.2013 17:31

Blade_ kirjoitti:Ei ole

aah kiitos tiedosta, sitä tosiaan pyörittelin niin se ilmeisesti vaan pyörittää konetta?

ja sitten tuohon männän vaihtoon vielä semmonen vinkki, kun itse kämmäsin 2 asiassa kun kiiressä sitä ekaa kertaa tein... olin ottavinani koneen tyhjäksi nesteistä pyttyyn menevästä letkusta eli pytty jäi täyteen vettä joka valui sitten kampikammioon... :D ja osasin vielä pistää männänrenkaat väärin päin, jolloin ne jumittui sisään...:D

Re: KTM EXC 125

24.8.2013 15:51

Millaset säädöt teillä on kaasarissa (36 Keihin). Itellä tällä hetkellä NOZF 5.lovessa, 45tk ja 178ps. Mutta tulpan mukaan käy ainakin laihalla. :|

Re: KTM EXC 125

24.8.2013 15:58

5 lovessa ylhäältä,vai alhaalta? Itellä ps.178 noze 4lovi. (alhaalta ylös) ja melkein täydelliset säädöt

Re: KTM EXC 125

24.8.2013 16:51

Ylhäältä, eli alimassa :) Edit: nyt on kaasarissa uudet säädöt, noze toisiks alimassa lovessa, 45tk,178ps. Entiiä käykö nyt yhtää rikkaammalla. EDIT2: Kuva ja sitten kävi näin :)
Viimeksi muokannut putsipa päivämäärä 25.8.2013 4:32, muokattu yhteensä 1 kerran