Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Cagiva Mito

14.6.2012 14:28

Nyt kävi sillee naapuri ajo pyörää päi ja se kaatu siittä maahan meni maskista peili irti ja se kupu rikki sitte kylki ja tankkii lommo ja maali lähti. Pitääkö toi muka paikkaansa et maksaa yli 5000e niitten korjaaminen kävin kysyyn ni sano et maksaa sen verran ku tulee uudet katteet ja ne maalataan.

Re: Cagiva Mito

14.6.2012 14:30

Paljon kannattaa maksaa 7-vaihteisesta alakerrasta, johon äskettäin tehty remppa. Tutulla olisi myynnissä, nii en tiedä paljon kannattaa tarjota :D

Re: Cagiva Mito

14.6.2012 15:57

Hoseer kirjoitti:Nyt kävi sillee naapuri ajo pyörää päi ja se kaatu siittä maahan meni maskista peili irti ja se kupu rikki sitte kylki ja tankkii lommo ja maali lähti. Pitääkö toi muka paikkaansa et maksaa yli 5000e niitten korjaaminen kävin kysyyn ni sano et maksaa sen verran ku tulee uudet katteet ja ne maalataan.

en usko että ihan 5000e, mutta voi hyvinkin olla yli tonnin. Mm. Oma pyörä oli mennyt lunariin perän ja kylkikatteen naarmujen takia. Ostin juuri käytetyt purkuosakatteet 70eurolla. Uudet maalit pintaan vaan.

Re: Cagiva Mito

14.6.2012 16:16

Hoseer kirjoitti:Nyt kävi sillee naapuri ajo pyörää päi ja se kaatu siittä maahan meni maskista peili irti ja se kupu rikki sitte kylki ja tankkii lommo ja maali lähti. Pitääkö toi muka paikkaansa et maksaa yli 5000e niitten korjaaminen kävin kysyyn ni sano et maksaa sen verran ku tulee uudet katteet ja ne maalataan.

Juu lunariin taitaa pyöräs mennä.

Re: Cagiva Mito

14.6.2012 17:32

Tänään kun tutkiskelin omaa sylinteriä huomasin, että jostain syystä sylinterinä on Gilardoni#2 60433?! Eihän vuoden 2007 mitossa sellaista pitäisi olla tietopankin mukaan? Edellinen omistaja vissii kusetti ku tehtiin kauppoja.

Re: Cagiva Mito

14.6.2012 18:00

Jep, sua on kusetettu. Orkkispytty A0401 on pari heppaa tehokkaampi. Varmaan leikannut kiinni ja sitten ostettu halvempi vaihtoehto tilalle.

E: Tai oikeestaan ton tehoeron taitaa huomata vasta kun alkaa vaihtaan kaasaria, kantta, pakoputkee ym.

Re: Cagiva Mito

14.6.2012 21:09

Käykö Mitoon 95 E10? Olen muistaakseni jostain kuullut että 10% alkoholi ei tee hjyvää 2 -tahti koneelle ja että kaasarivehkeissä ei olisi ok? Miton on? Köötös.

Re: Cagiva Mito

14.6.2012 21:17

Älä tankkaa, ihan paskaa litkua.

Re: Cagiva Mito

16.6.2012 16:03

Antonna kirjoitti:Tänään kun tutkiskelin omaa sylinteriä huomasin, että jostain syystä sylinterinä on Gilardoni#2 60433?! Eihän vuoden 2007 mitossa sellaista pitäisi olla tietopankin mukaan? Edellinen omistaja vissii kusetti ku tehtiin kauppoja.

Itselläkin on tuo kyseinen pytty, koska entinen A0401 meni piloille paskan männän takia.
Laiskempihan tuo on vrt. edelliseen pyttyyn. Ennen tarvi about 6rpm. kierroksia 100km/h vauhtiin,
niin nyt 100km/h vauhdissa kierrokset on jokusen 7200rpm. Välit yms. muut samaa, mitä ennenkin.

Kyllähän tuostakin pytystä tehoa saa irti, kun vaan pirraa näyttää, mutta siihen
hommaan en itse ainakaan jaksa ryhtyä.

-Matti

Re: Cagiva Mito

16.6.2012 17:54

Miten voi selvittää onko servo kuollu? Osaako joku sanoo, että paljo pitää tulla mihinkin johtoon virtaa, niin voisin tarkistaa. Kiitos!

Re: Cagiva Mito

16.6.2012 18:32

Mistäs servosta kyse? Pakoaukonsäätimen servosta? Itselläni kanssa ongelmia pa säätimen kanssa. Vinkit olisi hyviä :)

Re: Cagiva Mito

16.6.2012 18:39

PA-servosta, jokuaika sitte kun pisti virrat päälle surahti ja nyt toissapäivänä jumahti kokonaan, jäi yläasentoon.

Re: Cagiva Mito

16.6.2012 19:06

Rieju_poika kirjoitti:Ennen tarvi about 6rpm. kierroksia 100km/h vauhtiin,
niin nyt 100km/h vauhdissa kierrokset on jokusen 7200rpm. Välit yms. muut samaa, mitä ennenkin


Mietippä nyt kahdesti: Kampiakseli on kiinnitetty kiinteästi kytkimen kautta vaihteistolle ja vaihteisto on kiinnitetty ketjun ja rattaiden välityksellä takapyörälle. Takapyörän kääntyessä yhden kierroksen mopo liikkuu takapyörän säteen verran eteenpäin. Koska takapyörä on kiinteällä välityksellä kiinni kampiakselissa, yhteen takapyörän kierrokseen kuluu aina tietty määrä kampiakselin kierroksia ja siitä johtuen nopeus riippuu vaihteesta ja kierrosnopeudesta, kunhan rattaat ja vaihteisto pysyvät samoina. Eli suurimmalla vaihteella ja samoilla moottorin kierroksilla saadaan samalla pyörällä sama vauhti, riippumatta siitä mikä kampiakselia pyörittää.

Jos on oikeasti ilmennyt tuollainen vika niin syitä ovat esimerksi:

  • Kulunut takarengas, jolloin samoilla kierroksilla kuljetaankin lyhyempi matka, mutta takarenkaan pitää muuttua todella dramaattisesti jotta kierrokset putoavat noin paljon.

  • Vaihdettu isompi eturengas, jolloin nopeusmittari näyttää liian vähän

  • Kytkin luistaa, mutta sen pitäisi huomata kiihdyttäessä.

  • Kuljettajan muistissa on vikaa.

Re: Cagiva Mito

17.6.2012 1:20

Riittääkö miton laturissa potku lataamaan sen mitä akku menettää ku lyön xenonit palamaan. Laittakaapa muute linkkii mitkä xenonit kannattas mitoo. Mieluiten semmoset valot mis olis pitkät ja lyhyet :). Täällä korvessa ku ei oo noita katuvaloja ja paljon elukoita tuolla tiellä, ni olis kiva nähä ne tarpeeks aikasin :D

Re: Cagiva Mito

17.6.2012 12:45

Aramid kirjoitti:Mietippä nyt kahdesti....

Jos on oikeasti ilmennyt tuollainen vika niin syitä ovat esimerksi:

  • Kulunut takarengas, jolloin samoilla kierroksilla kuljetaankin lyhyempi matka, mutta takarenkaan pitää muuttua todella dramaattisesti jotta kierrokset putoavat noin paljon.

  • Vaihdettu isompi eturengas, jolloin nopeusmittari näyttää liian vähän

  • Kytkin luistaa, mutta sen pitäisi huomata kiihdyttäessä.

  • Kuljettajan muistissa on vikaa.


Jaa-a, saattaa olla, että muistissakin heittää, mutta laiskempi se pytty kuitenki on, siitä
ei mennä yli, eikä ympäri. Asia loppuun käsitelty ainakin mun osalta.