Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

20.10.2008 13:14

Ansta kirjoitti:Mistä pystyis toteamaan että painelaakeri on tullu tiensä päähän? näkeekö sen helposti? onko vaikea purkaa ja vaihtaa?

Mikkäs öljyt sulla on koneessa?. nekin voi vaikuttaa kytkimen toimintaan...

20.10.2008 16:21

Nuo öljyt pitää vielä varmistaa, täytyy kysästä päämekaanikolta :lol:

21.10.2008 20:56

Miten muuten noi Aprilian osat sopii yheensä, esim. käykö tämä RS:n tehari myös AF1 -> http://www.redracingparts.com/en/english.htm -> Exhaust systems -> 2 and 4 stroke engines (Arrow) -> RS125 1994 - 2008? Ehkä aika epätoivosta, koska RS sielä vaan lukee, mutta tosiaan että jos oisivat sopivia ni oiski hieno homma. :D

Sit toiseks, oisko jollain myydä teharia?

21.10.2008 22:06

ziq kirjoitti:Miten muuten noi Aprilian osat sopii yheensä, esim. käykö tämä RS:n tehari myös AF1 -> http://www.redracingparts.com/en/english.htm -> Exhaust systems -> 2 and 4 stroke engines (Arrow) -> RS125 1994 - 2008? Ehkä aika epätoivosta, koska RS sielä vaan lukee, mutta tosiaan että jos oisivat sopivia ni oiski hieno homma. :D

Sit toiseks, oisko jollain myydä teharia?

Jos on samat koneet niin miks ei kävis?. nyt en muista missä vuosimallista eteenpäin se kone vaihtu..Ei siitä teharista oo loppupeleissä mitään järkeen käyvää hyötyä. ellei sitten alakierroksille tuu vääntöö lisää..

22.10.2008 10:47

stage666 kirjoitti:Jos on samat koneet niin miks ei kävis?. nyt en muista missä vuosimallista eteenpäin se kone vaihtu..Ei siitä teharista oo loppupeleissä mitään järkeen käyvää hyötyä. ellei sitten alakierroksille tuu vääntöö lisää..


Jaa, mein tuttu sano että hän vois rakentaa oman teharin siihe ja saatais vanhasta koneesta entiset tehot takasi vähän alle 10hp lisää, (myös mäntä ja ketjuratas setti vaihdettaisiin) koska vanhassa pyörässä on tehohäviötä tullu jo. Ja sitten laittais sen vielä säätöihin. Jos tää 666 on oikeessa, ni kannattais varmaa säästää rahat, ite tämän kuitenkin maksan. Miten onko noi arrowin putket sit kuin kesyjä, kun katukäyttöön kai ovat?

E: Niin ja eikö toi vakio putki tai änkkäri ole jollain tavalla kuristettu? Kun ajelin tuola kaverin kanssa, ja änkkäri tipahti, niin huomattavasti paremmin kiers, no äänet nyt oli sit asia erikseen, että kannattaisko esim. ite rakentaa oma änkkäri, jos toi on kuristettu?

22.10.2008 10:59

ziq kirjoitti:
stage666 kirjoitti:Jos on samat koneet niin miks ei kävis?. nyt en muista missä vuosimallista eteenpäin se kone vaihtu..Ei siitä teharista oo loppupeleissä mitään järkeen käyvää hyötyä. ellei sitten alakierroksille tuu vääntöö lisää..


Jaa, mein tuttu sano että hän vois rakentaa oman teharin siihe ja saatais vanhasta koneesta entiset tehot takasi vähän alle 10hp lisää, (myös mäntä ja ketjuratas setti vaihdettaisiin) koska vanhassa pyörässä on tehohäviötä tullu jo. Ja sitten laittais sen vielä säätöihin. Jos tää 666 on oikeessa, ni kannattais varmaa säästää rahat, ite tämän kuitenkin maksan. Miten onko noi arrowin putket sit kuin kesyjä, kun katukäyttöön kai ovat?

Ite en ainakaan tykkää siitä että tehot tulee vasta sairaan korkeilla kierroksilla ja alhaalla ei oo yhtään vääntöö. tuo 10hp lisää teharilla on aika utopiaa jos ei muuta aijo koneelle tehdä ja varsinkin oma tekosella putkella. harvat osaa tehdä toimivia tehareita ja silloinkin se hyöty on tosi minimaalinen..

22.10.2008 11:12

Joo, mutta kyseinen kaveri on Aprilian ratapyörien kanssa tekemisissä. Ja tähän 10hp sisältyy siis mäntä ja uudet rattaat ja ketjut, koska männällä ajettu 10000km ja rattaiden piikit jo aivan pyöreät. Mullakin sen piikin nappaa siinä 7000rpm -> 10500rpm. Ja ite kyllä tykkään :P Jos sitten vaikka kyselen heneltä iteltää lisää.

22.10.2008 11:57

ziq kirjoitti:Joo, mutta kyseinen kaveri on Aprilian ratapyörien kanssa tekemisissä. Ja tähän 10hp sisältyy siis mäntä ja uudet rattaat ja ketjut, koska männällä ajettu 10000km ja rattaiden piikit jo aivan pyöreät. Mullakin sen piikin nappaa siinä 7000rpm -> 10500rpm. Ja ite kyllä tykkään :P Jos sitten vaikka kyselen heneltä iteltää lisää.

Tarkoitinkin lähinnä sitä että harvat osaa tehdä teharin mistä on oikeesti hyötyä. mielummin ajan semmosella koneella joka vetää jo alhaalta kunnolla. ittel otti jossain 6,5k piikin ja teho loppu siin vähän yli 10k. sillon kun viel oli kevari. ja väänsi alhaalt ihan kivasti ei tarttenu huudattaa edes 2päällä..

tehoputki

22.10.2008 15:40

Nyt selvisikin asia paremmin! Soitin kyseiselle kaverille ja hän oli tarkoittanut myydä miulle ratapyörän tehoputkea, kysyin myös tätä arrowin tehoputki asiaa. Sanoi että ei se putki auta paljoakaan, mutta jo änkkärin vaihto vaikuttaa, koska vakio on 2 virtaus äänenvaimmenin, joka rajoittaa tehoa. Ratapyörien putket ovat sitten jo erinlaisia.

Vastaavanlaista olisi myymässä, (sanoi että on siinä suuri ero, verrattuna vakio putkeen):


Kuva Kuva


Edit: Tiedä sitten millaiseksi kestävyyspuoli muuttuu?

22.10.2008 15:55

ziq kirjoitti:Nyt selvisikin asia paremmin! Soitin kyseiselle kaverille ja hän oli tarkoittanut myydä miulle ratapyörän tehoputkea, kysyin myös tätä arrowin tehoputki asiaa. Sanoi että ei se putki auta paljoakaan, mutta jo änkkärin vaihto vaikuttaa, koska vakio on 2 virtaus äänenvaimmenin, joka rajoittaa tehoa. Ratapyörien putket ovat sitten jo erinlaisia.

Vastaavanlaista olisi myymässä, (sanoi että on siinä suuri ero, verrattuna vakio putkeen):


Kuva Kuva


Edit: Tiedä sitten millaiseksi kestävyyspuoli muuttuu?
eipä se kestävyyspuoli muutu mikskään... jos ei vedä kokoajan vaijerikireellä. mutta kannatta noi perus jutut tarkistella vähän useemmin.

22.10.2008 17:43

Itsellä toimi ilman änäriä ainakin huonommin, ja otti vähemmän kierroksia reilusti.

Kysyppäs siltä kaveriltas pitääköä tälläsen änärissä olla vastapainetta vai ei? Kun kuulin että vaatis vastapainetta myös änkältä...

22.10.2008 17:59

Ansta kirjoitti:Itsellä toimi ilman änäriä ainakin huonommin, ja otti vähemmän kierroksia reilusti.

Kysyppäs siltä kaveriltas pitääköä tälläsen änärissä olla vastapainetta vai ei? Kun kuulin että vaatis vastapainetta myös änkältä...
Riippuu kans putken mallista/paisarista. pelkkä änkkä voi jopa viedä tehoja jos ei koko putki ole samaa merkkiä/mallia.

22.10.2008 18:10

stage666 kirjoitti:
Ansta kirjoitti:Itsellä toimi ilman änäriä ainakin huonommin, ja otti vähemmän kierroksia reilusti.

Kysyppäs siltä kaveriltas pitääköä tälläsen änärissä olla vastapainetta vai ei? Kun kuulin että vaatis vastapainetta myös änkältä...
Riippuu kans putken mallista/paisarista. pelkkä änkkä voi jopa viedä tehoja jos ei koko putki ole samaa merkkiä/mallia.
Mutta toi on aika harvinaista et veis tehoja. Siis jos nyt tarkotetaan vaikka teharin änkkää.

22.10.2008 19:06

JerQQ kirjoitti:
stage666 kirjoitti:
Ansta kirjoitti:Itsellä toimi ilman änäriä ainakin huonommin, ja otti vähemmän kierroksia reilusti.

Kysyppäs siltä kaveriltas pitääköä tälläsen änärissä olla vastapainetta vai ei? Kun kuulin että vaatis vastapainetta myös änkältä...
Riippuu kans putken mallista/paisarista. pelkkä änkkä voi jopa viedä tehoja jos ei koko putki ole samaa merkkiä/mallia.
Mutta toi on aika harvinaista et veis tehoja. Siis jos nyt tarkotetaan vaikka teharin änkkää.

En ny tiedä onks se niin harvinaista. teharin änkkä on kuitenkin tarkotettu toimimaan sen paisarin kanssa..

22.10.2008 19:39

Jos se änkän läpivienti putki vaan on samankokonen niin sen pitäis toimia moitteetta. Tosin, monesti tehareissa se putki on isompi.