Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
19.8.2013 22:16
tmhj kirjoitti:Mites työ poijjaat ootte kotariin tommosen mankin virtaluko väsänny ?
Liität vaa tappokatkasijan johtoihin
ja vaikka teet ite kiinnikkeen sille että saat sen tangon pulteista kiinni
19.8.2013 22:20
Minkalaista keulaöljyä kotarin keulaa tulee ja kuinka paljo (WP)
toisen puolen stefa vuotaa ni pitää sellanen korjata...
Ja saaks motonetistä sellast?
19.8.2013 22:41
villexp kirjoitti:tmhj kirjoitti:Mites työ poijjaat ootte kotariin tommosen mankin virtaluko väsänny ?
Liität vaa tappokatkasijan johtoihin
ja vaikka teet ite kiinnikkeen sille että saat sen tangon pulteista kiinni
joo mutta mikä johto mihinkin ?
tossahan on punanen,vihree, musta ja mustavalkonen ?
19.8.2013 23:58
Kellää kokemusta arrowi paisarista, kannattaako hankkii ja millane mahtaa olla kierrosalue?
20.8.2013 14:09
Niin mitenkä se pakoaukon säädin säädetään? Miten ne urat katotaan kohdilleen sieltä mg puolen säätöluukusta? Kiitos!
20.8.2013 14:19
Pytyn vasemmalla puolella on urkistusluukku 2putilla kiinni. Luukusta lähtee musta huohotinletku. Irrotat luukun näet kaksi "levyä" niistä sylinterin puoleista säädetään. Katsot valolla yläviistoon , näet siellä kaksi viiva ne kuulu olla kohdakkain tai pytyn puoleinen hieman alempana.
säätö tapahtuu kytkimen puolelta. Iso kiiltävä mutteti avaat sen ja sen sisältä avautuva säätönamiska johon sopii muistaakseni 22mm lenkki niin sillä säädät viivst oikein ja romut kasaan ja ajoa.
20.8.2013 17:39
Ei kellään sattuusi olemaan enskavanteita kotariin myytävänä? 21"18"
20.8.2013 17:48
pistin tästä jo tuonne pikku kysymyksiin mutta täällä saa paremmat vastaukset kotariin liittyviin kysymyksiin.mitä mahtaa kone tykätä jos pistää tuommosta castrollin magnatec (5w-40w) tuonne vaihdelootaan, tuskin se mitn hajottaa?
20.8.2013 22:55
Mikähän on kotarissa kun ei enään lähde käymään.Vika alkoi kun pa-sätimen toinen 8mm kannalla oleva pultti halkesi kiinnikkeestään kesken ajon. Pärisi vähän aikaa kun päästi äänet läpi siitä reijästä. Ajoin koulun pihaa ja sammutin. Iltapäivällä kun olin lähdössä ei enään polkemalla lähtenyt.Ei edes luvannut. Työntämällä alamäkeen vaivoin käyntiin.Ajoin kotiin, sammutin ja koitin polkasta, ei lähtenyt millään. Koko 15km matkan kotiin röpötti helvetisti ja kulki n.85 koska pa-säädin oli ala-asennossa.
Tänään tarkistettu:
-Kipinä tulee, tulppa vaihdettu
-Bensaa saa, liikaakin koska tulpan kärki musta
-Ongelmaa ilmansaannissa ei ole,putsari putsattu ja öljytty
-Puristukset kunnossa, 10h ajettu mäntä
-Otin kannen irti, kannentiiviste ok, o-rengas ok, alatiiviste ok.
-Uusi mäntä ihan priima vielä, ei ollut leiponut tms.
- Pa-ssädin liikkuu ja toimii, uusi säätöpultti vaihdettu hukkuneen tilalle.
-Kokeiltu starttikaasun kanssa, lupaili ehkä hiukan,mutta ei lähtenyt.
Ainoa mitä enään keksin, niin voisiko putki olla täynnä bensaa?
21.8.2013 13:43
Mikä mahtais olla kotarissa tällä kertaa vikana kun kytkinkopan takaa eli vaihelaatikossa nakuttaa niin perkeleesti? samanlainen ääni kun polkupyörän pinnojen väliin laittais pahvilapun ja lähtis ajamaan tosin ääni on metallinen.
Oisko mahollista että kun katoin että eturattaan stefa ainakin paukahtanut ja heittänyt vaihekiksille ja kytkinkopan reunaan sitä öljyä että jos se vaihteistoöljyt olis vaan lentänyt jonnekkin mäkeen ja vaihelaatikon rattaat siellä vaan kolisis vajailla öljyillä / kokonaan ilman. Ääni kuuluu myös vapaalla ollessaan.
Niin ja epäilen vahvasti että mitään alakerrasta tyyliin kampiakseli nakuttais, koska pyörä on 2006, mutta ajettu koko elinikänä 190h ja ostettu perhetutuilta joilla edellinen omistaja oli vaan unohtanut sen hallin perälle ja ei ollut rekisterissä. Huollot oon tehnyt ajallaan (öljyt, männänvaihdot) ja kerran uusinut lähes kaikki pakoaukonsäätimen hilppeet.
Edit: ja niin siis toi stefa ainakin paukahtanut näköjään aika kunnolla koska aikamoiset voimat se otti vastaan ennen kuin ainakin se hajosi ja ei taho noi stefat yhtään tykätä liian kireistä ketjuista...
21.8.2013 15:10
Petezyy kirjoitti:Mikähän on kotarissa kun ei enään lähde käymään.
Katoppas, ettei läppien välissä oo hiekanjyviä tms.
21.8.2013 21:23
mistäs sais kotarii tai saiskoha mistää jotai suutin sarjaa missä ois paljo suuttimii suht halvalla nii vois kylmille keleille säätää ja muutenkin 06 ktm kysessä..
21.8.2013 21:28
villexp kirjoitti:Ei auta sitte ku ottaa klemmari irti ja päästää nuo pihalle
Mikä olis hyvää jäähdytysnestettä kotariin? Ja minkä väristä
Sininen ja vihreä jäähdytysneste on samaa tavaraa ja voi laittaa sekaisin ilman ongelmia, eli anna olla vaan siellä.
21.8.2013 22:54
ostetaan -06 takahäkki
kiire olis!
21.8.2013 23:12
Mitäköhän tossa pakoaukon säätimessä on kun ei vaikuta vaikka miten säätäis.. ja se tappi on siellä lovessa