Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
23.2.2013 0:44
Hops, niinpähän onkin, korjataas äkkiä...
E: Korjattu ja nehän voi laittaa unholaan välittömästi, kun ei ne tietenkään sitte sovi ollenkaan ku änkkä ei enää mahdu paikalleen.
23.2.2013 2:49
Mahtuu mahtuu, mullahan oli TE takakatteet.
23.2.2013 14:16
Jaa, mielenkiintoista, oliko vakio vai joku viriänkkä?
Kun taatusti ei esim. tommonen miigzin hatamoto menis niitten kanssa.
23.2.2013 19:30
Ihan vakio änkkä, kato galleriasta.
28.2.2013 19:37
Paljos tälläsel 2011 hussen sm/smr 125 mallil yleensä ajellaa et paljonko yleensä ajamist kestää enne ku alkaa olee "yliajettu" tai nii paljo ettei enää mee kaupaks
1.3.2013 21:06
Jos ostat esim. 25tkm ajetun nelitahtipyörän, ajat sillä pari vuotta ja myyt sen 40tkm ajettuna, voi sen kaupaksi saaminen olla tosi hankalaa, sillä paljon ajettu nelari voi olla aikamoinen pommi, sillä yläkerta alkaa olla melko kulunut jo noilla kilometreillä verraten vähemmän ajettuun
Ja vaikka nelaripiikki ei koneellisesti kuluisikaan kovin paljoa, niin joku 30tkm ajettu pyörä voi tuntua todella paljon ajetulta, vaikka todellisuudessa masiina voisi olla hyvässäkin iskussa. Mutta kyllä joku paljonkin ajetun nelarin varmasti ostaa, mutta siinä tekee itse tappiota jonkin verran, sillä paljon ajetun hinnasta joutuu höyläämään joskus paljonkin pois
1.3.2013 22:07
Mites tällänen jaksaa kaks päällä ja ylämäet? Sit tietopankis lukee huipuiks n.110 mut onko joku päässyt kovempaa?
1.3.2013 22:27
hyvin jaksaa ylämäet mennä. Ite oon päässy sen 120 (hussen mittariin) muna asennossa, myötätuulessa ja lievässä alamäessä
2.3.2013 0:13
Kerrataas nyt vielä, nämä ei ole mitään mopoja vaan kevyitä moottoripyöriä. Se 11kw vähän päälle 100kg omamassalle on varsin toimiva paketti. Tottakai kutosella kaasupohjassa kiekat laskee kovaan vastatuuleen. Nämä ei ole tehty minnekkään +120 nopeuksiin, kuten eivät ole 2-t kevaritkaan. Kevarit on oiva peli maantieajoon, mutta jos vauhtia kaipaa, niin kannattaa odottaa pari vuotta ja sitten prätkä alle. Kaverit todennäkösesti jankuttaa että heijä tehariderbikin menee nelkun ohi. Voin kyllä sanoa että harvinaisen paskassa kunnossa oleva nelari jos kerta omani kiihtyy nopeammin koviin nopeuksiin mitä 70cc mh:ni. Sehän on selvää että ensimmäiset metrit vie tehokas 2-t mopo, koska nelarissa ei varsinaista tehopiikkiä ole kierrosalueilla.
2.3.2013 0:17
Ja sekin on pitkälti kiihdyttäjästä kiinni viekö ekat metrit
2.3.2013 7:31
Ja mitä välii? Mopo on mopo kevarin rinnalla, ja kevari on kevari moottoripyörien rinnalla. 110kmh on oikeasti kova vauhti, varsinkin jos tulee tilanne päälle tai äkkipysäys. Hyvä vaan ettei nää vehkeet juuri kovempaa kulje, ajokokemuksen kasvaessa voi sitten päivittää isompaan pyörään kun ikää tulee enemmän. Pojalle sanoin että jos 11kw kevari tuntuu liian lussulta eikä kulje tarpeeki niin aina sen voi vaihtaa mopoon...
2.3.2013 17:38
ktmbomber kirjoitti:Ja sekin on pitkälti kiihdyttäjästä kiinni viekö ekat metrit
Onneks hussella onkin helppo lähteä koviltakin kierroksilta
Mutta joo ei noilla oo kiva ajaa kovaa, tuuli vaan vie joka suuntaan, varsinkin jos on krossikypärä.
2.3.2013 19:56
Totta nuo ylemmät. Perus kruisailuun ostaisin ja taitaa soveltua siihen aika hyvin? Mut mites se kaks päällä ajelu? Tarkoitan, että onko hirveää eroa yksin ajeluun.
2.3.2013 20:08
Noniin sitten oot oikeilla jäljillä. 2-päällä ajeleminen ei tuota ongelmia, vääntävä nelari lähtee valoista nätisti ja kulkee alle 80 nopeuksissa ylämäkeen nopeutta laskematta.
Ei näillä jalkoihin jää. Ajoasento on hyvä 2-päälläkin, ajovakaus sensijaan hieman heikompi tietysti kun pyörästä tulee takapainoinen.
3.3.2013 0:27
On muute kallis eturatas tässä
Mp-rahastus otti siitäki 40euroo.. ja jarrukahva näissä on sama ku 2t husseissa ja makso sen 16e