Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT 125R

25.2.2013 3:19

-Zone- kirjoitti:
-Masi kirjoitti:..mikä mulla on ollu kiinni on merkinnät: 3MB Y-1 ja taas kaverilta tulleessa: 3BN Y-4..

Mikäli ei ole asia muuttunut, niin tarkoittaa vain esivalumuottien numerointia


Eli käytännössä ei ole väliä kumman kannen lyön paikoilleen..? :P

Re: Yamaha DT 125R

25.2.2013 3:23

Juuri niin.

Re: Yamaha DT 125R

25.2.2013 4:30

Mistähän mahtais löytää kytkinvaijerin dalttoniin? Selaillu nettikauppoja läpi mut ei mistää.. :s

Re: Yamaha DT 125R

25.2.2013 5:44

-Masi kirjoitti:Mistähän mahtais löytää kytkinvaijerin dalttoniin? Selaillu nettikauppoja läpi mut ei mistää.. :s

http://www.jokaosa.fi/
(Moottoripyörät -> Sivun alareunasta YAMAHA KATUPIIKKI-varaosat ja tarvikkeet)

Re: Yamaha DT 125R

25.2.2013 13:05

Kiittää :)

Re: Yamaha DT 125R

4.3.2013 13:51

Tietääkö kukaan,että voiko 5-johtoisen ypvs servon kytkeä detsiin, johon tulee ypvs kolmella johdolla?

Re: Yamaha DT 125R

4.3.2013 16:11

Voi jos laittaa myös sen erillisen ohjainboksin minkä 5 johtoinen vaatii. 3 johtoisessa on ohjain rakennettu servon sisälle. Tein RD jutuksi, mutta pätee muidenkin servoihin: http://www.mediafire.com/?7aow8bt9fz0nrsn

Re: Yamaha DT 125R

5.3.2013 18:21

-Zone- kirjoitti:Voi jos laittaa myös sen erillisen ohjainboksin minkä 5 johtoinen vaatii. 3 johtoisessa on ohjain rakennettu servon sisälle. Tein RD jutuksi, mutta pätee muidenkin servoihin: http://www.mediafire.com/?7aow8bt9fz0nrsn


Mahdetaankohan tolla "pulssianturilla" tarkottaa sitä ohjainboxia mp-pitstopissa on semmonen 01 dt:stä myynnissä. http://www.purkuosat.net/yamahadt12501.htm ja kuva on aika epäselvä http://www.purkuosat.net/images/DT12501/P5283384.JPG
Saisko sen ohjainboxin avulla 5-johtoisen servon menemään suoraan pyörään jossa alunperin 3-johtoinen.

Re: Yamaha DT 125R

5.3.2013 19:31

Tuo pulssianturi ei ole servon ohjainboksi edes kokonsa puolesta ja pulssianturilla tarkoitetaan muutoinkin sytytyksen pickup coilia. 5-johtoisten ohjainboksit on reilusti isompia ja näyttävät tältä: http://i87.photobucket.com/albums/k148/ ... CF0636.jpg

Servolle boksi kytketään näin http://cdn.bikechatforums.com/files/ypvsf2_ignition.png (kuva RD 350)

Eli ohjaimessa on 3 pyörään kytkettävää johtoa aivan kuten siinä 3 johtoisessakin servossa. 1 on maa, 1 on virta virtalukon jälkeen ja yksi on kierrossignaalin johto joka tulee cdil:tä. Johtojen värit poikkeaa riippuen siitä onko servo ja boksi RD 125/350 tai esim tzr mallista, mutta peruskytkentä on silti tuo. RD 350 mallin johtojen värit tuossa jo näkyikin ja tässä on 125 RD mallin kytkentäkaavio josta näet sen johtojen värit mikäli käytät sen ohjainboksia: http://www.mediafire.com/?0mywhyclzog (16 boksi 15 servo)

Servot ja boksit toimii ristiin, eli voi yhdistää vaikka RD 350 boksin TZR servoon ja nämä sitten esim vaikka RD 125 malliin. Servojen avautumakierrokset poikkeaa toisistaan eri ohjainboksien välillä, mutta mitään ihan hirmusuuria eroja ei niiden välillä kuitenkaan ole. Kaikissa on kuitenkin ypvs venttiili kiinni alakierroksilla ja auki yläkierroksilla, joka on pääasia.

Re: Yamaha DT 125R

6.3.2013 13:00

Nyt joku kytkiremppaa kans tekevä kertoo mulle ystävällisesti että minkä kokone se kuula siel hienosäätötapin päässä on?

Re: Yamaha DT 125R

6.3.2013 14:08

Se toimii kytkinkannen painelaakerina. Kytkinakselin sisällä on 2 tankoa joiden väliin se kuula tulee. Tuossa on sisarmalli TZR:n pars catalogue josta näet rakenteen. http://www.mediafire.com/view/?2myjtkdnmmo

Re: Yamaha DT 125R

6.3.2013 18:07

-Zone- kirjoitti:Se toimii kytkinkannen painelaakerina. Kytkinakselin sisällä on 2 tankoa joiden väliin se kuula tulee. Tuossa on sisarmalli TZR:n pars catalogue josta näet rakenteen. http://www.mediafire.com/view/?2myjtkdnmmo


Hienot on räjäytyskuvat, mutta luitkohan kysymystäni nyt ollenkaan?
Pyysin kuulan kokoa mielellään millimetreinä jotta saan hankittua uuden tilalle koska vanha on hukka nimisessä paikassa :)

Re: Yamaha DT 125R

6.3.2013 18:33

Koska kuula tulee kytkinakselin sisälle, ei se tietenkään voi olla reikää suurempi. Koska sen tehtävä on toimia painelaakerina ei sen koko ole kriittinen vaikka se olisi alkuperäistä pienempikin sillä se ei pääse millään pois sieltä.

Nyt otat tönärin käteen ja mittaat sen kytkintapin halkaisijan ja etsit likelle samaa kokoa olevan kuulan, mutta saa se olla pienempikin kuten todettu. Tuurilla se saattaa olla suoraan samaa kokoa esim fillarin takavanteen laakerinkuulan kanssa tai sitten ei. Vanhan urakuulalaakerin ulkokehän voi myös vetää rälläkällä parista kohtaa halki ja ottaa kuulan sieltäkin.

Re: Yamaha DT 125R

6.3.2013 19:03

-Zone- kirjoitti:Koska kuula tulee kytkinakselin sisälle, ei se tietenkään voi olla reikää suurempi. Koska sen tehtävä on toimia painelaakerina ei sen koko ole kriittinen vaikka se olisi alkuperäistä pienempikin sillä se ei pääse millään pois sieltä.

Nyt otat tönärin käteen ja mittaat sen kytkintapin halkaisijan ja etsit likelle samaa kokoa olevan kuulan, mutta saa se olla pienempikin kuten todettu. Tuurilla se saattaa olla suoraan samaa kokoa esim fillarin takavanteen laakerinkuulan kanssa tai sitten ei. Vanhan urakuulalaakerin ulkokehän voi myös vetää rälläkällä parista kohtaa halki ja ottaa kuulan sieltäkin.


Kiitos :P tätä juurikin hain :) nyt sitte vaan metsästämää fillarin laakeria ni saa mopon kasaan ja tien päälle

Re: Yamaha DT 125R

6.3.2013 21:36

Polkupyörän etuhaarukkaa purkaessa löytyi just soppeli pallura, joten joku romu fillari osiin nyt ja heti! Niissä navoissakin on irtokuulat, joten kyllä uus löytyy.