Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
5.2.2013 22:02
etsitääs sit vikaa moottorin puolelta... millanen näsärin männän vaihtohomma mahtaa olla? kun kattelin eilen et sylinterin yks kiinnityspultti on PA aukon säätimen alla nätisti niin ettei sinne oikein työkalu mahdu. onko se kone pakko ottaa pöydälle vai saako jotenkin helposti vaihdettua paikoillaan?
(siis kyseessä vm. 2000)
6.2.2013 1:07
Mulla -01 nassessa piti vaan ottaa tankki, ilmanputsari, syyläri, katteet ja jotain pikkuhilppeitä pois, että sai otettua sylinterin irti. Se pakoaukonsäätimen sylinterissä oleva osa pitää purkaa ja onkin ihan yksinkertainen juttu. Sitten mun mielestä pääsi pienellä lenkillä avaamaan sen mutterin. Aikaa kannattaa varata se +- 3 tuntia, että saa purkailla rauhassa ja ei tule pahempia mokia.
6.2.2013 18:08
kiitoksia. kokeillaan
7.2.2013 13:01
Muista että se 10mm mutteri pakoaukonsäätimessä on vääränkätinen! Se akseli ja käpälät kannattaa vasta kattoa sitten kun sylinteri on pöydällä, nekin kannattaa putsata männänvaihdon yhteydessä.
18.2.2013 23:32
osaako joku hieno ihminen kertoa mikä mahtaa olla numero 9 osan nimi, mistä vois saada ja mitä maksaa koko saamarin säädin?
http://www.nsr125.com/schem2.jpg
19.2.2013 2:46
Tuon osan nimi on luullaksenipakoaukonsäätimen kiekko, tuota saa Hondaa myyviltä varaosakauppiailta tai sitten ihan maahantuojalta. Tuo kiekko ei paljoa maksa, ehkä 10e tjsp, mutta jos meinasit koko säädintä hommata niin se maksaakin sitten ihan hunajaa.
19.2.2013 22:13
Edellinen omistaja oli laittanut vedet tupiin jota ei muistanut kun kysyin paikanpäällä..tunnin päästä ku koitin kotipihassa niin lämmöt nousi sitte aikalailla heti.. termostaattia ei ole ollenkaan.. kannentiiviste vuotaa? kannesta tuleva letku on lämmin mutta sitten syyläristä menevä letku moottorille ei lämpeä yhtään.. Mikähän paskana?
L_rppa kirjoitti:Jontuss kirjoitti:Ostin tutulta näsärin -94 ei ollu käytössä vuosiin.
Laitoin käyntiin niin alko tankin alta tulemaan höyryä ja lämmöt meni aiko nopeasti punaselle alueelle kun oli ollut pari minuuttia käynnissä.
MISTÄHÄN RUPEIS KATTOO VIKAA?
No olikos järjestelmässä jäähdytysnestettä?
Jos oli, niin nesteet ei kierrä jostain syystä. Kertykö painetta jäähytysjärjestelmään, sit kannentiiviste vuotaa silloin.
20.2.2013 14:07
Voi olla kannentiiviste palanut tai sitten vesipumppu ei toimi, molemmat viittaa siihen että nesteet ei kierrä. Tai sitten on edelliseltä unohtunut ilmata järjestelmä ja jossakin ilmakupla -> nesteet ei pääse kiertämään.
1.3.2013 23:50
Varmaan tuhannesti kysytty, mutta mitkäs olikaan ne jc22 näsärin vakio välit? Itellä 13/36 ja ajattelin kesäksi hankkiä vähän pidemmät välit kun muutama suht pitkä lenkki tiedossa ja ois kiva päästä ajaa 100km/h matkavauhtia maltillisilla kierroksilla (ja tärinöillä
)
15 piikkistä eturatasta en suomesta löytänyt, mutta
http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-NSR125- ... 0654047449 uskaltaiskohan tuolta tilata(laatu arveluttaa)?
2.3.2013 16:35
14-36 on vakiovälit.
7.3.2013 15:39
Maalasin talvella ton nassen kelluvan etujarrulevyn ja niitteihin meni maalia. Kuuluisko ton levyn antaa vähän periks niitten niittien kohalta? Nyt me on ainaki jämähtäny kiinni.
Pitäiskö vaikka pultilla ja bräkleenillä saada ne niitit pyörimään/ liikkumaan??Vai lähteekö itestää ajamalla liikkumaa?
7.3.2013 22:25
Mikki_32 kirjoitti:Varmaan tuhannesti kysytty, mutta mitkäs olikaan ne jc22 näsärin vakio välit? Itellä 13/36 ja ajattelin kesäksi hankkiä vähän pidemmät välit kun muutama suht pitkä lenkki tiedossa ja ois kiva päästä ajaa 100km/h matkavauhtia maltillisilla kierroksilla (ja tärinöillä
)
15 piikkistä eturatasta en suomesta löytänyt, mutta
http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-NSR125- ... 0654047449 uskaltaiskohan tuolta tilata(laatu arveluttaa)?
http://www.motot.net/talli/osat/id48043/ siitä vakio rataspaketti.
Ei ne pitemmät välit oikein auta tuohon matkavauhdin pitämiseen, pienempää vaan joutuu pykältään joka mäessä.
12.3.2013 3:41
kuinkahan sais helpoiten nasseen fatbarin kiinni? löysin tälläisen kuvan mutta mahtaako olla alkuperäinen t-pala, jos on niin onko siinä valmiiksi reiät raisereille? pyörä ei ole kotonani joten en voi katsoa ja ei viitsisi tankoa turhaan ostaa.
12.3.2013 12:15
Tuo on vanhemmasta näsäristä, mun kuva
Uuessa ja vanhassa näsärissä vähän erilaiset t-palat, mutta kumpaankin toimii sama periaate, eli poraat reiät t-palaan ja raiserit kiinni. Eli siis tuo on alkuperäinen t-pala, reiät siihen joutuu itse poraamaan.
26.3.2013 1:07
Mites on näsärissä, sopiiko nuo vanhan mallin tiivisteet uusiinkin. Uudemman mallinen tiivistesarja on huomattavasti kalliimpukun vanhempi. Onko tiivisteissä eroja tai puuttuuko jotain? Pääasiassa kytkimen, magneetonkopan ja imukaulan tiivisteissä?