Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

15.3.2010 22:33

Motoross kirjoitti:Mites Quannonilla ku kiihdyttää, nii pitääkö kierrättää yli "punarajan", kun sehän alkaa siinä 8000rpm kohalla.. Nii, ja tätä ei vissii oo kukaan kysyny, että millaset renkaat on vakiona ajo-ominaisuuksiltaan? Onko kovaa "kiinankumia"? :)


Kestää mainiosti punarajan yli ajoa. Ihmettelin kans miten punaraja alkaa jo 8k kun cebarissa taitaa olla 10k. Vakioväleillä satasenkin taisi saada vasta punarajalle mentäes :)

Alkuperäisasennusrenkaat, olikohan merkiltään Chengching tms, olivat mulla aivan älyttömän pehmeää materiaalia. Pitiväthän ne hyvin sateellakin, mutta rengas kului sakoille edestä ja takaa alle 3000km sisällä normaalissa ajossa ilman minkäänlaista stunttinkia :D Rengaspaineet saattoivat vaikuttaa asiaan. Mulla oli sillon ne n.2kehää ja eikös sopiva olis 2.5 luokkaa.. Bridgestonen Battlaxit tilalle ja johan matka taittu lepposammin :)

16.3.2010 17:28

Motoross kirjoitti:Mites Quannonilla ku kiihdyttää, nii pitääkö kierrättää yli "punarajan", kun sehän alkaa siinä 8000rpm kohalla.. Nii, ja tätä ei vissii oo kukaan kysyny, että millaset renkaat on vakiona ajo-ominaisuuksiltaan? Onko kovaa "kiinankumia"? :)


No siis sehän on ihan ittestä kiinni että miten sitä lähtee liikkeelle, ite varaan yleensä vähän aikaa matkaan ni ei oo nii kauhee kiire :D Vakiona ainakin omassa kanuunassa on kendat ja tähän asti oon pärjänny ihan hyvin. Kanttaamalla voi olla vaikeeta saada pyörää nurin ku jalkatapit ottaa kiinni jo aika aikasi, sateesta ei oo sit nii paljo kokemusta mut suht paljonhan tossa on kuvioo.

"Pari" kysymystä. ;(

16.3.2010 17:59

Kiitti molemmille tosi paljon laajoista vastauksista. Hyvä vaan oikeestaan jos ei ole kovin kovaa kumia ne nii pitää märälläki. Muuten, onko tässä kovat moottorin värinät isommilla kierroksilla (yli punarajan). Ja onko vakio kahvakumit hyvät? Oon kerran nähny Kymcon livenä, mutten kiinnittäny sen kummemmin huomiota laatuun. Onko kaikki valokatkasijatki iha ok laatusia? Oon kyllä lukenu tän koko Topicin, mut en tiiä onko tollasia kysymyksiä kukaa heittäny koskaa..

16.3.2010 19:48

Motoross kirjoitti:Kiitti molemmille tosi paljon laajoista vastauksista. Hyvä vaan oikeestaan jos ei ole kovin kovaa kumia ne nii pitää märälläki. Muuten, onko tässä kovat moottorin värinät isommilla kierroksilla (yli punarajan). Ja onko vakio kahvakumit hyvät? Oon kerran nähny Kymcon livenä, mutten kiinnittäny sen kummemmin huomiota laatuun. Onko kaikki valokatkasijatki iha ok laatusia? Oon kyllä lukenu tän koko Topicin, mut en tiiä onko tollasia kysymyksiä kukaa heittäny koskaa..


No mielummin näihin kysymyksiin vastaa ku niihin perus "paljo tää kulkee?!!?" kanuuna tärisee itseasias aika vähän ku rupee miettii, kyllähän se perse tietenki puutuu jostai 100-150km eteenpäin. Kahvakumeista sanon vaan että ne toimii sillä tavalla kun niiten pitääki :D Valokatkasijat on samat mitä löydät lähes jokaisesta kakpyöräsestä, eli oikein käytettynä ne toimii tasan yhtä hyvin ku vaikka tonnisen cebarin vastaavat

16.3.2010 19:56

Nyt rupes tämmönenki kiinnostamaan, ainakin tuntu jämäkämmältä ja muutenkin paremmalta kuin CBR.
Pystyykö tällä ylläpitämään hyvin sitä 110 - 120 vauhtia?
Löytyykö helposti mitään viritysosia ja onko tässä mitään muita 'kuristuksia' kun rajoitin?
Ja jostain luin että tämä kuitenkin voittas cebarin ja YZF-R:n kiihdytyksessä, voiskohan olla totta?
Niin ja pystyykö 180 senttinen ajamaan tällä hyvin?

Vittuiluahan tämän ostosta tulisi, mutta vitut siitä. :D

17.3.2010 18:37

ei meikäläiselle ainakaa oo mitään sanottu, hyvä pyörähän tämä on. 180cm sopii tähän hyvin kyytiin toisin ku separiin. yzfr voi olla aika unelmaa voittaa mut separin vie keposasti :)
ei nelareissa kyllä noita kuristuksia ole, ne vaan tehdään laiskoiksi jo tehtaalla, rajotin on sitä varten että et romuta pyörää liian isoilla kierroksilla ;)

17.3.2010 20:06

Muuten, ruostuuko nää nopeesti? Esim. takahaarukka, seisontatuki, ruuvit..

17.3.2010 23:26

Motoross kirjoitti:Muuten, ruostuuko nää nopeesti? Esim. takahaarukka, seisontatuki, ruuvit..


ei oo itellä ainaskii vielä tullut moista vastaan että tuskin ainakana kovin helpolla niitä ruostumaan saa :D

18.3.2010 15:48

Miksi nuo ny ruostuis jos vain maali pysyy päällä.. :roll:

18.3.2010 18:17

ntjt kirjoitti:ei meikäläiselle ainakaa oo mitään sanottu, hyvä pyörähän tämä on. 180cm sopii tähän hyvin kyytiin toisin ku separiin. yzfr voi olla aika unelmaa voittaa mut separin vie keposasti :)
ei nelareissa kyllä noita kuristuksia ole, ne vaan tehdään laiskoiksi jo tehtaalla, rajotin on sitä varten että et romuta pyörää liian isoilla kierroksilla ;)


Ja milläs perusteella 180cm ei mahu cbr ? Näissä piikkikyykyissa ku sita tilaa on nii tuhottamasti, vertaa cbr 600, yzf 600 ja vaikka ducati 690, joka vasta pieni onki..

18.3.2010 19:50

Qafu kirjoitti:
ntjt kirjoitti:ei meikäläiselle ainakaa oo mitään sanottu, hyvä pyörähän tämä on. 180cm sopii tähän hyvin kyytiin toisin ku separiin...


Ja milläs perusteella 180cm ei mahu cbr ? Näissä piikkikyykyissa ku sita tilaa on nii tuhottamasti, vertaa cbr 600, yzf 600 ja vaikka ducati 690, joka vasta pieni onki..


No kyllä ainakin minusta cebarilla ja tällä kymcolla on sellainen ero että cebari on kuin yrittäisi lasten fillarilla lähtee ajamaan, sitten kymco on jo siellä aikuisen fillarin kohilla, jos käytetään tälläistä polkupyörä esimerkkiä.
Ja ite kun ensi kesäksi nelaria ehin niin eka oli CBR sit se tuntu semmoselta lelulta (pieni ja rimpulan oloinen) niin käännyin kymcon ja cometin suuntaan sillä mitä liikkeissä käyny koeistumassa niin tuntuivat paljon jämäkämmiltä ja paremmilta ku itekin olen yli 185 pitkä.

Ja ei nyt mitään ranteet auki angst- valitusta cebarin kannattajilta... kiitoksia rusakko kuittaa.

18.3.2010 21:28

Qafu kirjoitti:Ja milläs perusteella 180cm ei mahu cbr ? Näissä piikkikyykyissa ku sita tilaa on nii tuhottamasti, vertaa cbr 600, yzf 600 ja vaikka ducati 690, joka vasta pieni onki..


...Turha tässä on mitää 600-pyöriä vetää mukaan kun kymcossa sitä tilaa on kuitenki sille 180cm jampalle paremmin kuin cbrllä on tarjota. Joka tapauksessa itellä ainaki oli niin perseestä ajaa autokoulussa sillä koulun sepolla ja niillä ranteen vahvusilla kumeilla sitä 110kmh<3 Ja mukavasti näissä pyörissä tuntui olevan keskenään eroa sillä kuinka saa kaiken mahdollisen viiman päällensä. Että ihan näin yleisen ajomukavuudenki kannalta ottaisin kymcon koska vain edelleen jos pitäisi näiden kahden väliltä valita :)

18.3.2010 22:40

No jottei nyt sotaa tulisi niin itse ainakin olen todennut cbr:n hyväksi pyöräksi ajettavuudeltaan, on ollut pikkukumit, mutta nyt on samanlaiset kumit kun tässä kymcos eli vissiin 100/80 etusena ja 130/70 takasena. Ja tilaa on muuten riittävästi cbr:ssäkäkin, nimittäin on itelläkin tota pituutta se 184 cm, eikä oo kyllä tilanpuutetta :D

18.3.2010 23:59

Tilaa on kyllä, itsekkin olen 180cm pitkä. Leveyttä en mee kiistämään, koska kymcolla oon ajanut. Pointtina oli että separissa on tilaa vaikka kuinka paljon, en tiiä ootteko ajanu / istunu 600cc pyörissä. Toki kymcoonkin mahtuu hyvin, itselle teki vaikeeta totutella siihen että tapit niin alhaalla verrattuna leveyteen, niitte pitäs olla ylempänä, jotta tankin "ympärille" mahtuisi. CBR on "ruipelo", johon sopii että jalatkin alempana, tekee tilaa huomattavasti lisää..

En tiiä tajusko kukaan pointtia.. testatkaa molemmet pyörät ja pari 600cc, ei noist 600sist muuten, mut niissä levee tankki ja tapit ylempänä..

19.3.2010 16:59

Meni näsärin osto ohi, eli siis vanhaan kysymykseen;

Saako tähän helposti mistään viritysosia?