Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

28.10.2007 23:00

CB:ni on kuristettu 7mm holkeilla kaasuttimien luistien välissä. Ja suorat putket ovat tukossa että pakokaasu kiertää huilujen ja ulkopinnan välistä, jotta sain äänet kuriin. Huonopuoli noilla "tukituilla" putkilla on että ahistaa aikalailla, ja se mökä joka lähtee suorista putkista ei ole sinilakkien mieleen. Kovissa kiihdytyksissä tuppaa paukkumaan niin perkeleesti että paikat lähtee hampaista.

11.11.2007 11:58

T- malliin jne. tuntuu osia löytyvän, k5 näyttää välillä olevan paremmin kuin b6. B6 tuntuu olevan joku hyljeksitty special malli kun ei tunnu löytyvän mittää. Suurin piirtein saman näköinen kuin k5, tuota tietääköhän kukaan eroaako k5 moottori kauheasti b6 motista? Uudempiin taisi olla jo enemmänkin rakenteellisia eroa. Tj:144. Tuo kun on ohi niin tairampa rakentaa cb:n kuntoon. Motti käydä läpi ja tehdä sille jotan mullistavaa, samoin etuhaarukka, runko yleisesti kokisi vahvistusta. Voi olla että, 6v sähköt lähtee kävelemään tai ainakin kärjetöntä sytkää tulis tilalle. Paha sanoa etukäteen mutta "kesken eräsenä/vakiona en cb:tä laita" kiertoon.

11.11.2007 13:41

Taitaa K5 ja B6 mallilla olla eroa pelkästään etujarru, K5 on kaksinokkainen rumpujarru ja B6 tuli tuo mekaaninen levyjarru. Moottori ja runko muuten samoja.

30.11.2007 21:19

Nyt on pytty porattu. Tosiaan tilasin ylikokomännät jotka pistin mukaan koneistamolle, toinen oli jotain puol millin sadasosaa isompi ku toinen ja se otettiinkiin huomioon siin poraukses.

Pistin männänrenkaat kiinni ja kokeilin, et miten ne mahtuu sinne... Ne on ihme jäykköjä molemmat, ei tahdo liikkua ku painamal aika kovaa vaik vähän rasvasinki niit. Onko normaalia? Ei oo oikeen kokemusta nelarin konerempasta...

4.1.2008 14:11

Minkä kokoiset kaasuttimet tuossa deluxe mallissa on?

5.1.2008 1:37

18mm
-pistoolisankari

5.1.2008 3:07

Kuulostaa hieman oudolta että siinä olisi 18mm kaasarit, kun jo vanhemmasta T -mallista löytyy 22mm kaasarit.
Deluxessa kaasarit ovat mallia PD94A tai B, mutta ovat käsittääkseni samankokoisia kuin aiemmassa mallissa elikkäs tuo 22mm (PD26A).

18mm kaasarit taasen löytyvät K5 ja B6 malleista, ellen nyt aivan väärässä ole.

Jos jollakulla sattuu lojumaan ylimääräisenä nurkissä noita ehjiä kaasareiden alumiinikansia niin voisin olla kiinnostunut ostamaan, joku edellisistä omistajista vääntänyt muovisista kansista kierteet ja toinen lisäksi halki, korjattu väliaikaisesti mutta uusi kansi olisi varmempi ratkaisu.

5.1.2008 22:16

Deluxessa on ovaalikurkkuiset kaasuttimet, joiden korkeus taisi olla 18mm. Että siitä alaa laskemaan, en muista paljonko se tekisi pyöreän putken halkaisijana.

6.1.2008 4:39

Iteki sain hondan tossa viime viikolla käymää ekan kerra. Koneesee vaihoin tiivisteet ym, projekti etenee :D

6.1.2008 12:28

Voi kun itekki sais ekat savut otettua jo koneesta. :D
Kone on vielä pöydällä ja runko ym. hilppeet varmaan menee lähiaikoina polttomaalaukseen. :)

Onko kellään tietoa onko sytkäpuolaa missää myynnissä CBin? (K5-malli)

6.1.2008 15:12

Tämä sivu ainakin näyttää ettei alkuperäisiä uusia ainakaan ole saatavilla, samoin pakoputkia lokareita ym tärkeitä ei enää luultavasti tehdä. Mutta muuten osia löytyy hyvin, alkuperäisiä sekä tarvikkeita, muihinkin kuin k5 malliin ja hondiin.

6.1.2008 15:34

Sytytyspuolia näyttäisi olevan hyvinkin tarjolla iso-britannian ja saksan eBayssa, olen yrittänyt metästellä noista joitain osia tuohon omaan projektiin.

Davidsilversparesta löytyy aika kattavasti vaikeammin saatavia osia jopa järkihintaan (esim. T-mallin pakoputket 29,95£/kpl), mutta K5 ja B6 malleille näyttäisi tarjonta olevan vähän huonompaa. Itsellä lähdössä tuonne kohtapuoliin tilaus joistakin kannen osista sekä uusista putkista, tehdään nyt tuo remontti pyörään kunnolla kun kerta tuli aloitettua...

6.1.2008 17:32

Rupesin tutkimaan, nuo t-mallin putket ovat kuvista päätellen lähes identtiset k5 mallin putkien kanssa, stormiltakin löytyisi sopivaa tarvikeputkea 90e/kpl hintaan, noita t-mallin putkia saisi kummatkin samaan hintaan. Joku uudemman mallin omistaja voisi nyt kertoa, t-mallissa vaimentajat suorat, vaikka putket kääntyvätkin ylöspäin, pituus? alkukäyrä varmaan saman paksunen kun k5 mallissa, 32mm?

15.1.2008 21:09

Wemotosta sain itte ainaki tilattua puolat... Ne on jotku tarvikepuolat, vaikka alkuperäisiäki pitäis olla saatavilla. Eroaa alkuperäsistä siten et siin menee ne metallit ulkona ja niist ilemisest pitäis vetää toine johto...

T-mallis on vaimentajat suoria, mut siin on "lommo" et taka-akseli mahtuu.

EDIT:Typoja

16.1.2008 23:59

Ei Wemotosta ainakaan K5-malliin löytynyt puolia. :(
Itsellänikin on Stormin yleispuolat tuossa kiinni (2kpl, 1puola/tulppa), mutta en muista tuliko niillä kipinää ja ainahan alkup. on paremmat.

Käväsin viikonloppuna Jyväskylän rompepäivillä, käteen tarttui:
UUDET kiertokanget, stefasarja, alkuperäinen täydellinen tiivistesarja, varaosakirja B6-malliin (sisältää räjäytyskuvat rungosta ja moottorista, lähes sama kuin K5). :)

Purin tänään myös rungon ympäriltä kaikki hilppeet pois, pitäisi vielä runko suojata lähiaikoina ja viedä hiekkapuhallukseen ja polttomaalaukseen.