Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Cagiva Mito

1.6.2012 10:41

Sulla on paljon kysyttävää.

Ite en sitä niittiä avannut silloin kun putsarin avasin. Liotin vaan putsaripesuaineessa, kuivaus ja sit lillumaan putsariöljyyn ja puristelin turhat pois. Valmista ;)

Vaihda tt-imuputket jos niitä on leikkailtu, uusiin tt-imuputkiin.

Re: Cagiva Mito

1.6.2012 13:22

Paljon on kysyttävää kun uusi pärrä ja pikku huoltoa teen ennen kuin harkkaluvat saan. Aiemmin tullut pelailtua vaan mankin kanssa niin menee äkkiä sormi suuhun kun on jos jonkinlaisen anturin johtoa ja ilmanputsarin koteloa. Tilaakaan ei ruhtinaallisesti ole.

Okei, no porasin niitin jo, mutta onneksi on niittejä lootakaupalla kotona.

Uudet imuputket laittelen kyllä, hassua että miksi vain toinen niistä on päältä leikelty auki...

Eipä se CTS vieläkään liiku, siitä tosin jo rustailin tekniikkamurheet topicciin.

Re: Cagiva Mito

4.6.2012 11:40

Sellasta tällä kertaa, että jos irrotan tuorevoitelun vaijerin siitä kiekosta, niin syöttääkö se sillon koko ajan öljyä tyhjäkäynnin verran, vai ei ollenkaan? Onko tää paras tapa poistaa käytöstä toi tuorevoitelu?

Re: Cagiva Mito

4.6.2012 12:13

Ei syötä ollenkaan (kai?). Ota vaijeri irti, tuki letku ja tyhjennä öljysäiliö. Sillon ei ainankaan mene öljyä koneeseen liikaa. Näin on itseltänikin se poistettu käytöstä eli hyvin pienillä toimenpiteillä saa takaisin.

Edit: Minkäslaista vaihteistoöljyä suosittelette mitoon laitettavaksi? Latasin netistä jonkinlaisen ohjekirjan, mutta se taitaa olla vanhemmille tai näille uudemmille mitoille. Omani on vm 06. Tuossa lataamassani ohjekirjassa lukee: AGIP F.1 Supermotoroil SAE 15W50.

Hakuakin kokeilin, mutta ei löytynyt mitään selkeää.

Re: Cagiva Mito

4.6.2012 13:20

Riejutherocket kirjoitti:Sellasta tällä kertaa, että jos irrotan tuorevoitelun vaijerin siitä kiekosta, niin syöttääkö se sillon koko ajan öljyä tyhjäkäynnin verran, vai ei ollenkaan? Onko tää paras tapa poistaa käytöstä toi tuorevoitelu?

Syöttää kokoajan tyhjäkäynnin verran öljyä.
Itse nappaisin vaijerin irti ja laittaisin öljypumpun kiertämään kehää, eli täynnä öljyä oleva letku pumpun lähtönipasta takaisin pumpun tulonippaan.

Re: Cagiva Mito

4.6.2012 14:09

Itelläkin oli mielessä toi öljyjen kierrättäminen, mutta saisko se liikaa öljyä sitten tyhjäkäynnillä, jos ottaisin vaan vaijerin irti ja laittaisin tankkiin 2,5%? Ei jotenkin jaksais alkaa leikkimään noilla letkuilla. :D

Niin ja mites semmonen, kun vanha omistaja laittanu tuorevoiteluun Mobilin semisynteettistä öljyä, niin onko pahaksi sekoittaa Castrollin TTS tonne tankkiin? Tulis vaan sen tyhjäkäynnin verran sitä Mobilia, joten itte en kauheen pahaksi tunne, mutta tarkistan kuitenkin. :nörtti:

Re: Cagiva Mito

4.6.2012 15:45

Onkimato kirjoitti:Ei syötä ollenkaan (kai?). Ota vaijeri irti, tuki letku ja tyhjennä öljysäiliö. Sillon ei ainankaan mene öljyä koneeseen liikaa. Näin on itseltänikin se poistettu käytöstä eli hyvin pienillä toimenpiteillä saa takaisin.

Edit: Minkäslaista vaihteistoöljyä suosittelette mitoon laitettavaksi? Latasin netistä jonkinlaisen ohjekirjan, mutta se taitaa olla vanhemmille tai näille uudemmille mitoille. Omani on vm 06. Tuossa lataamassani ohjekirjassa lukee: AGIP F.1 Supermotoroil SAE 15W50.

Hakuakin kokeilin, mutta ei löytynyt mitään selkeää.

Kai se öljynippa on sit tukittu kaasarin päästä kans?

Riejutherocket kirjoitti:Itelläkin oli mielessä toi öljyjen kierrättäminen, mutta saisko se liikaa öljyä sitten tyhjäkäynnillä, jos ottaisin vaan vaijerin irti ja laittaisin tankkiin 2,5%? Ei jotenkin jaksais alkaa leikkimään noilla letkuilla. :D

Niin ja mites semmonen, kun vanha omistaja laittanu tuorevoiteluun Mobilin semisynteettistä öljyä, niin onko pahaksi sekoittaa Castrollin TTS tonne tankkiin? Tulis vaan sen tyhjäkäynnin verran sitä Mobilia, joten itte en kauheen pahaksi tunne, mutta tarkistan kuitenkin. :nörtti:


Onks sulla joku syy ottaa se tuorevoitelu pois?

Re: Cagiva Mito

4.6.2012 23:50

Nyt täytyy kyllä sanoa että en ole ihan varma onko tukittu. Edellinen omistaja poistanut pumpun kun teharia yms. kiinni. Mitäpä merkitystä sillä olisi? Saisi liikaa ilmaa?

Meinaat nyt siis sitäkohtaa kaasarissa mihin öljyletku tulisi kiinni?

Re: Cagiva Mito

5.6.2012 16:32

Imuvuotohan se silloin on.

Re: Cagiva Mito

5.6.2012 17:47

Pitänee siis katsoa onko se tukittu ;) Voiko muuten jarruihin laittaa dot 5.1 nestettä? Ostin vahingossa sitä kun en tienny että yleensä laitetaan DOT 4 tms.

Entäs onko -06 mitossa 12V 9ah akku vai 12ah?

Re: Cagiva Mito

5.6.2012 18:08

Dot5.1 käy, se on lähes sama kuin dot4, mutta se kestää enemmän lämpöä. Siitä ei ole mitään haittaa, mutta ei mitään hyötyäkään dot4:seen verrattuna normaali käytössä.

Re: Cagiva Mito

5.6.2012 18:25

Muistankohan omiani, mut mun mielestä noita ei saa sekoittaa.

Jeps, muistin oikein.

http://www.autowiki.fi/index.php/Jarruneste

E: Ei sittenkään. Sori. Eli 5.1 sopii, mutta 5 ei missään tapauksessa.

Re: Cagiva Mito

6.6.2012 11:08

Eiks se niin oo, että kun alakierroksil booaa, esim liikkellelähdössä, niin tk-suutin on liian pieni?

Re: Cagiva Mito

6.6.2012 12:40

Joo, myös neulan nostaminen voi jelpata.

Re: Cagiva Mito

6.6.2012 14:41

tai ilmaruuvin säätö jopa riittää, aukase lisää sitä niin alkaa toimimaan jo.