Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
21.5.2011 20:54
Paljonkos heppoja on temmissä siis ihan tehtaalta tullessa ja TT:nä ja viritettynä eli tappi virit?
21.5.2011 22:48
A1: papereissa 5,5kW = 7,48hp
TT(koneelta): 35-40hp
TT(renkaalta): 32-4000hp
Viritettynä eli tappivirit:
-keulii- kirjoitti:Turbokit perseeseen ja KYLLÄ LÄHTEE!
Eli jos olet taikuri niin karkeasti arvioituna n.1 000 000 (miljoona) hevosvoimaa, +/- 200hp.
HUOM! En haasta riitaa kahdella viimeisellä kommentilla, joten älkää vetäkö herneitä neniinne! Kiitos!
22.5.2011 11:34
0Pi kirjoitti:A1: papereissa 5,5kW = 7,48hp
TT(koneelta): 35-40hp
TT(renkaalta): 32-4000hp
Viritettynä eli tappivirit:
-keulii- kirjoitti:Turbokit perseeseen ja KYLLÄ LÄHTEE!
Eli jos olet taikuri niin karkeasti arvioituna n.1 000 000 (miljoona) hevosvoimaa, +/- 200hp.
HUOM! En haasta riitaa kahdella viimeisellä kommentilla, joten älkää vetäkö herneitä neniinne! Kiitos!
Juu en vedäkkää herneitä mutta semmosta vittuilua oli kumminki että tuo mikä oli allekirjoitus ni se on jossain topikista lainattu ja minkä helvetin takia aletaan vittuilemaan jos joku derbin omistaja tulee kyselee kevari puolelle? Käyttäs ny sitä järkeä kun alkaa kirjottelee!
22.5.2011 11:56
Varsinaisia teholukemia on paha sanoa koska vaihtelee tehopenkkien mukaan. Mutta näissä kilpapyörissä eli temmissä, kotarissa, gasgaseissa (ec/sm) ja hussen wr:ssä on kaikissa suunnilleen saman verran tehoa, eli vähän enemmän ku noissa katukevareissa. Heitetään nyt vaikka että näissä ~35hp takaselta ja katupeleissä ~30hp takaselta niin tuskin ihan mettään menee. Toki jos esim katuhusseen sm/wre alkaa 144c kittiä, isompaa kaasaria, parempaa läppärunkoa ja teharia laitteleen niin alkaa jo saavuttaa kisapiikkien teholukemia, mutta yhtälailla esim kotariin saa 144cc ja jopa 200cc kittiä, isompaa kaasaria ja teharia jonka jälkeen tehoero taas saavutetaan. Eli noita vois "tappivireiks" sanoa. Mutta kyllä nää vakio täystehohilppeillä joille nämä on suunniteltu ni liikkuu jo ihan tarpeeks kivasti ja lähtee kyllä hätäseen viivalta, nousee keula yms että hauskaa saa pidettyä. On rahan arvosia pelejä.
22.5.2011 12:14
-keulii- kirjoitti:Paljonkos heppoja on temmissä siis ihan tehtaalta tullessa ja TT:nä ja viritettynä eli tappi virit?
Ensin pyydät tehoja tehdaskunnossa, ja sitten toisaalta tappivireillä? Oot sekava hemmo.
22.5.2011 15:34
Makk kirjoitti:-keulii- kirjoitti:Paljonkos heppoja on temmissä siis ihan tehtaalta tullessa ja TT:nä ja viritettynä eli tappi virit?
Ensin pyydät tehoja tehdaskunnossa, ja sitten toisaalta tappivireillä? Oot sekava hemmo.
Miten nii TT eli täys teho ja sitten viritettynä eli niin paljon kun saadaan irti koneesta putket sun muut vermeet vaihdettuina.
22.5.2011 15:51
0Pi kirjoitti:A1: papereissa 5,5kW = 7,48hp
TT(koneelta): 35-40hp
TT(renkaalta): 32-4000hp
Viritettynä eli tappivirit:
-keulii- kirjoitti:Turbokit perseeseen ja KYLLÄ LÄHTEE!
Eli jos olet taikuri niin karkeasti arvioituna n.1 000 000 (miljoona) hevosvoimaa, +/- 200hp.
HUOM! En haasta riitaa kahdella viimeisellä kommentilla, joten älkää vetäkö herneitä neniinne! Kiitos!
Päivän naurut
22.5.2011 18:19
-keulii- kirjoitti:Makk kirjoitti:-keulii- kirjoitti:Paljonkos heppoja on temmissä siis ihan tehtaalta tullessa ja TT:nä ja viritettynä eli tappi virit?
Ensin pyydät tehoja tehdaskunnossa, ja sitten toisaalta tappivireillä? Oot sekava hemmo.
Miten nii TT eli täys teho ja sitten viritettynä eli niin paljon kun saadaan irti koneesta putket sun muut vermeet vaihdettuina.
Mee oikeesti nyt itkeen isälles että ostaa sen turbokitin derpiis.
22.5.2011 18:24
Kyllä te piikkikuskitkin aika lapsellisia olette kun vittuilun saatte aikaan noin pienestä jutusta. Helpompaa olis vaan vastata asiallisesti kuten tossa ylempänä tein, tai sitten pitää päänsä kiinni jos ei ole järkevää sanottavaa. Näin pääsee jatkamaan aiheesta taas mahdollisimman pian eikä ole näitä sivunmittasia turhia paskanjauhantoja, mihin tämäkin viesti kuuluu.
22.5.2011 19:00
Mikähän mahtaa temmissä olla kun laittaa käyntiin, lämmittää ja lähtee ajamaan, noin 100m päässä ku on kiihyttäny ykköseltä kakkoselle kunnolla niin sanoo vaan boo ja sammuu. Hetken päästä ku polkasee nii lähtee käyntii mutta ei pysty kierrättään yhtään. Lähtee ekalla käyntiin, kaasari putsattu ja bensaa pitäs mennä oikeisiin paikkoihin. Puristuksiakin löytyy.
23.5.2011 18:13
tulpan voit koittaa vaihtaa mutta tollaiset oireet viittaa hyvin varmasti siihen ettei saa polttoainetta.
23.5.2011 21:23
Pikkuveli kirjoitti:tulpan voit koittaa vaihtaa mutta tollaiset oireet viittaa hyvin varmasti siihen ettei saa polttoainetta.
Mjuu tulpanki oon vaihtanu varmasti toimivaan. Pitää koittaa kahtoa vielä tota bensahommaa.
23.5.2011 22:01
Nyt kun alkaa kelitkin lämpenemään kunnolla niin millaiset säädöt teillä oikein on? Mää vaihoin just 195 ps:n 190:een, tk 40, N1EC neula 4 lovessa ylhäältä katottuna. Pitäisi olla nyt hyvät tollasille +20 keleille...
23.5.2011 22:07
Ite säädin tänää kaasarin niin pääsuutin 188 tyhj 42 neula n4sc neulan sokka ylimmässä ja seosruuvi 1,5 auki käy nätisti joka kierrosalueel ja tulppa hyvän värinen ja 3% öljyä. Ja sää kenel sammuilee kato et tulee tankilta bensaa kunnolla eli roskat, hana, letku ja mahd suodattimet ja se että saa korvausilmaa toinen voi olla kaasarissa kohon bensapinta.
23.5.2011 22:12
Minkä paksuset akselit tollasedes 01 temmissä on tai mistä sais smoto vanteet?