Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

16.2.2010 10:23

eihän se tehon lisäys olisi tietenkään pahitteeksi mut mitäpä tuota on mennä turhaan säätämään ku ihan hyvin on pysyny liikenteen mukana myös motarilla :D

18.2.2010 21:44

Kertokaas vanhat ja viisaat että meneekö tämännäkönen http://www.mc-scatter.com/ketjuratas-et ... 14539.html rulla kiinni kymsoon? Tässä vois ruveta pikkuhiljaa tilailee kaikennäköstä ens kesäks.

19.2.2010 19:51

No eikö noi cityflyn rattaat juuri sopineet kymcoon, ainakin muistaakseni? Itellä nyt on joku 16 piikkinen juurikin edessä että niin..

19.2.2010 22:26

en jaksa nyt selailla vastausta, mut oliko täällä joku ottanu änkästä sen db-killerin poies, sillä vaan että vaikuttiko miten ääniin ja mitenkään laskevasti nopeuksiin?

21.2.2010 16:02

Ite oon käsittäny et siinä vakioänkän päässä oleva pikkuputki on vaan koriste ja sen poisottaminen ei vaikuta mihinkään, ääniin tai tehoihin. Se on myös aika hyvin kiinni siinä et se ei vissii iha naputtelemalla lähe.

24.2.2010 18:40

vaikuttaa ääniin suht paljon, kokemuksella voin sanoa, ja pois se otettiin ensi plasmaleikkurilla nii paljo ku lähti ja sit lopuks kaasupillillä ja vinkulla, sinne jäi enää se ritilä mikä pitää villat paikallaan. tehoa ei edelleenkään saa nelariin ilman suurta rahan menoa ja sillonki vaan vähän.

E: ja se pikkuputki on siis helvetin hankala lähteen irti, ennemmi ostatte jostai halvalla jonku änkä ja maalaatte tjtn

2.3.2010 20:15

Mites ku teillä joillain on kokemusta tästä pyöräst niin mitä vikoja täs on? Kui paljo kulkee/kiihtyykö? Rasittuuko esim. ranteet ajossa kyykky ku on. Onko mukava ajaa esim. matkaa tai sit vaan kaupungis?
Ois tää vähän hakuses ku sais nii halval käytettynä nii ois kiva tietää vähän faktoja täst pyöräst. Ja sit viel viimeseks saako tätä -10 mallina ja paljon maksaa uutena? :D

2.3.2010 23:31

Evoluxione kirjoitti:Mites ku teillä joillain on kokemusta tästä pyöräst niin mitä vikoja täs on? Kui paljo kulkee/kiihtyykö? Rasittuuko esim. ranteet ajossa kyykky ku on. Onko mukava ajaa esim. matkaa tai sit vaan kaupungis?
Ois tää vähän hakuses ku sais nii halval käytettynä nii ois kiva tietää vähän faktoja täst pyöräst. Ja sit viel viimeseks saako tätä -10 mallina ja paljon maksaa uutena? :D


Itellä ei oo pyörässä mitään vikoja ollu ja 9k ny mittaris, kihtyy ihan normisti nelariks eli ei mitenkään erittäin nopeasti, huiput on mittariin 128 ja sit ottaa rajotin vastaan eli oikeeta about 120. Ei rasitu ranteet ja matkaa pystyy mukavastikkin ajaa. Bensaa ei vie kuin 3-4l l/100km eli ei mikään päätä huimaava kulutus. Liikenteen mukana pysyy ihan hyvin eikä jää motarilla jalkoihin.-10 mallista en osaa snoa mut uutena maksaa about 3200-3600€liikkestä riippuen. :D

3.3.2010 0:23

-[reaper]- kirjoitti:
Evoluxione kirjoitti:Mites ku teillä joillain on kokemusta tästä pyöräst niin mitä vikoja täs on? Kui paljo kulkee/kiihtyykö? Rasittuuko esim. ranteet ajossa kyykky ku on. Onko mukava ajaa esim. matkaa tai sit vaan kaupungis?
Ois tää vähän hakuses ku sais nii halval käytettynä nii ois kiva tietää vähän faktoja täst pyöräst. Ja sit viel viimeseks saako tätä -10 mallina ja paljon maksaa uutena? :D


Itellä ei oo pyörässä mitään vikoja ollu ja 9k ny mittaris, kihtyy ihan normisti nelariks eli ei mitenkään erittäin nopeasti, huiput on mittariin 128 ja sit ottaa rajotin vastaan eli oikeeta about 120. Ei rasitu ranteet ja matkaa pystyy mukavastikkin ajaa. Bensaa ei vie kuin 3-4l l/100km eli ei mikään päätä huimaava kulutus. Liikenteen mukana pysyy ihan hyvin eikä jää motarilla jalkoihin.-10 mallista en osaa snoa mut uutena maksaa about 3200-3600€liikkestä riippuen. :D


Itellä huiput oli 129 tasasella ! Mittariin tietenkin. Yleisesti ottaen hyvä pyörä ajaa, parempi kuin esim cbr. Pyörä ei tunnu alla niin pieneltä, kun tankki ja pyörä itsessään on isompi, ja näin ollen mielestäni mukavampi ajaa. Tehoa on riittämiin, vaikka sitä on vähemmän kuin esim. cbr:ssä tai yzfr:ssä. Aika iso laitos noin ulkoisesti, mutta muuten hyvä halpispeli.

3.3.2010 12:55

Ite oon saanu raskaammilla väleillä, uudella paksummalla (olikohan 2'') kokoputkistolla + änkällä , vaparilla ja oikeilla kaasarin säädöillä hyvissä olosuhteissa sen 135-140kmh. Mittarihan kusee sen 10kmh eli 130 aika lähellä. Sitten otti rajoitin vastaan siinä 10k kierroksen kohdalla. Noin laajoillakin muutoksilla ei siis paljoa hyödy :roll: Pysyy vakionakin liikenteen mukana suomen rajoitusten mukaan.

Ajettavuus paljon parempi ja toimii kaupungissakin paremmin kuin ceebra (veljellä on cbr ja ajoin myös autokoulunkin cbrrällä) Paljon vakaampi peli tämä kymco. Ajoinkohan tosiaan kevariaikanani joku ~15k km ja ainut vika palanut polttimo ja sulake. Luotto peli siis kun vain muistaa huoltaa. Ja omani ostin uutena mutta ylivuotisena 2900e hintaisena liikkeestä ;) ...tai no silloin isukki vielä maksoi reilusti suurimman osan :lol:

3.3.2010 15:54

samuli91 kirjoitti:Ite oon saanu raskaammilla väleillä, uudella paksummalla (olikohan 2'') kokoputkistolla + änkällä , vaparilla ja oikeilla kaasarin säädöillä hyvissä olosuhteissa sen 135-140kmh. Mittarihan kusee sen 10kmh eli 130 aika lähellä. Sitten otti rajoitin vastaan siinä 10k kierroksen kohdalla. Noin laajoillakin muutoksilla ei siis paljoa hyödy :roll:


Ei noi mitenkään hirveen laajoja muutoksia oo ja jos nelarista saa noilla ~10 km/h lisää, niin voisin sanoa että jopa kannattaa tehdä noi (joihinkin pyöriin saa teharilla joka maksaa 500e justiinsa pari km/h lisää). Tähän ei varmaan ees maksa paljoa tehari, vai? Ja oliko noi kaasarin säädöt vaan jotain suutinten vaihtoo + pikkusäätöö? Mites oliko vakioputsarissa joku kuri vai vai pistikkö kokonaan uuden putsarin?

3.3.2010 18:44

käänks kirjoitti:
samuli91 kirjoitti:Ite oon saanu raskaammilla väleillä, uudella paksummalla (olikohan 2'') kokoputkistolla + änkällä , vaparilla ja oikeilla kaasarin säädöillä hyvissä olosuhteissa sen 135-140kmh. Mittarihan kusee sen 10kmh eli 130 aika lähellä. Sitten otti rajoitin vastaan siinä 10k kierroksen kohdalla. Noin laajoillakin muutoksilla ei siis paljoa hyödy :roll:


Ei noi mitenkään hirveen laajoja muutoksia oo ja jos nelarista saa noilla ~10 km/h lisää, niin voisin sanoa että jopa kannattaa tehdä noi (joihinkin pyöriin saa teharilla joka maksaa 500e justiinsa pari km/h lisää). Tähän ei varmaan ees maksa paljoa tehari, vai? Ja oliko noi kaasarin säädöt vaan jotain suutinten vaihtoo + pikkusäätöö? Mites oliko vakioputsarissa joku kuri vai vai pistikkö kokonaan uuden putsarin?


Teharia ei tähän pyörään oo kukaan iso valmistaja tehnyt mutta muokkaamallahan vissii vois jotain cebarin putkia laittaa kiinni, vakiputsarissa on joku pieni väliseinä jonka pois ottaminen tuottaa ehkä noin 0.03 Nm lisää vääntöä.

3.3.2010 21:36

Väliseinän pois ottamine ei tuo mitään lisää, se on vaan imuäänten vaimentamiseen :)

4.3.2010 15:08

Joo siis kaverin kanssa tehtiin uus paksumpi putki ihan käsityönä vanhasta auton putkesta. Alkukäyrä sorvattiin oikean kokoiseksi ja taivutettiin muu putki sopimaan :) Perään Kawan ninjan änkkä. Putsariin en muuta tehnyt kuin otin kannen irti ja askartelinpaskartelin siihen uuden, isomman suodatinelementin. Sellaisen 'suodatinvilla' palan tms rautaritilälle, joka muotoiltiin sitten koppaan sen normaalin paikalle. Maalaisjärjellä luulisi siis saavan enemmän ilmaa, jos tuon tehoinen moottori sitä nyt edes vakiota enemmän tarvitsee :lol: Likaantuukin sitten huomattavasti helpommin.. Säädöt oli tuon jälkeen aivan pielessä, mutta pienen tutkistelun jälkeen huomattiin että Dellorton suuttimet käyvät kymcon omavalmiste kaasariin! Olivatkohan 5 vai 6mm kannalla. Suuttimen koko taisi olla 115 tai 110. (Vakio tais olla joku 102?) Ei muista enää ku puoleen vuoteen ollu pyörää tallis :D Mutta niillä sai sitten kohtuu hyvät säädöt aikaseksi.. Pari kymppiä ja tuntia oli viriprojektilla hintaa ja osat on nyt jo myyty jollekkin toiselle täältä foorumista hieman kalliimmalla 8)

Sekä noilla virityksillä että myös vakionakin veljen kohtuu tuore vakio Ceebra jäi kiihtyvyyksissä ja huipuissa kuin tikku ripulipaskaan :)

Pari kysymyst.

15.3.2010 18:30

Mites Quannonilla ku kiihdyttää, nii pitääkö kierrättää yli "punarajan", kun sehän alkaa siinä 8000rpm kohalla.. Nii, ja tätä ei vissii oo kukaan kysyny, että millaset renkaat on vakiona ajo-ominaisuuksiltaan? Onko kovaa "kiinankumia"? :)