Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

16.2.2011 20:34

Olisko kellää myöskään tietoa siitä, että mikä mun raptorissa on vikana ku sylkee öljyä ulos juuriputkesta? Kellää muulla ollu samaa ongelmaa?

22.2.2011 16:34

wiltzameih kirjoitti:Kuulinpa kaverilta että olisi nämä cagivat kovia leipomaan. Että onkos miten hyvin porukoilla kestäneet nämä vehkeet? Ja paljonko kannattaa maksaa 12t ajetusta raptorista johon mäntä vaihdettu?


Eihän ne leivo jos muistaa kahtoo että onko öljy säiliössä öljyä, ja kaasari säädöissä.

22.2.2011 16:42

Käyttäjästähän nää leipomiset yleensä johtuu. Joskus muistan husse topicistakin lukemaan, kun yksi äijä oli ihan hädissää ku rupes öljyvalo palamaan ja ihmetteli et mitä nyt pitäis tehdä.. (2-t öljy oli lopussa...)

24.2.2011 22:12

Sillontällön myös öljypumppu pettää, että ei aina käyttäjässä vika. Jos seosbensaan siirtyy mikä on erittäin järkevä valinta, ei tarvitse pelätä leipomista mikäli osaa 2-tahdilla ajaa.

cagiva kestää

25.2.2011 14:23

Olen iloisesti ylättynyt Cagivan kestävyydestä.
Ostin pojalleni 2 vuotta sitten 2004 mallisen piikki Raptorin jossa oli vähän yli 18 000 km mittarissa (joka ei tosin toiminut eli todellista ajomäärää ei voi kuin veikkailla).
Huolsin pyörän läpi keulasta perään ja vaihdoin kaiken joka oli kulunut tai vialla, mutta moottoriin en koskenut kuin normaali huoltotoimenpiteiden ja säätöjen osalta.
Poika ajoi sillä kahtena kesänä yhteensä 23 000 km ja heitti 3 ulkomaan matkaa. Kerran piti vaihtaa takapyörän laakerit ja alku matkasta ketjut ja rattaat joita en aloitus huollossa vaihtanut. Ensimmäisenä kesänä kun mittarilukema oli noin 24 000 eli 6 000 ajettuaan mäntä hajosi, avattaessa huomattiin että sulamis ongelma ja syykin oli selvä käytettiin 95 polttoaineena kun pitäisi olla 98 Manuaalissa ei ollut merkintää polttoaineen oktaani tarpeesta eikä ollut myyjältä tullut kysyttyä, eli pistän vian omaan piikkiini.
Uusi mäntä ja sylinteri kiinni, 98 tankkiin, noin 1000 km sisäänajo ja sen jälkeen normaaliajoa. Tämän jälkeen todelliset huiput GPS:llä mitattuna moottoritiellä tyynellä kelillä 138 km/h ja kaksi päälläkin 132 km/h. Pojan mukaan vääntö parani huomattavasti ja varsinkin 2 päällä maantieajossa ylämäet ei enää paljon vaikuta, eli pystyi ajamaan reissuillamme pyöräni perässä nopeusrajoitusten puitteissa ja ohittelemaan ongelmitta. Parit renkaat on eteen ja taakse vaihdettu, mutta nehän ovat kulutus tavaraa
Olen pari kertaa tarkastanut ettei petilaakereissa vielä ole väljää.
Pojalle ostettiin syksyllä seuraavaksi pyöräksi 2009 mallin Honda CB600 F Hornet ja nyt Cagiva jää kahdeksi seuraavaksi kesäksi tyttäreni käyttöön. Mielenkiinnolla odotan miten pitkään Raptori kestää ennen isompia remontteja. Pyörässä nyt yli 41 000 km mittarissa (todellista ei tiedä).

HUOM! Onko kenelläkään myydä Raptorin alkuperäistä koko etuvaloa, haluamme vaihtaa pyörässä kiinni olevan 2 lamppuisen maskin alkuperäiseen ajovaloon.
jos löytyy soita tai tekstaa 0408621565, vaihdossa voidaan halutessa antaa kyseinen maski, kuvan saa sähköpostilla.
Vesku

25.2.2011 14:37

Pyh, Männäl ajettu liikaa ja lopulta sit kosahti.

25.2.2011 17:28

Ysivitosella pelaa aivan moitteetta. Jos oli männässä sulamis ongelmaa, niin viittaisi laihaan seokseen tai/ja liian kuumaan tulppaan.

2.3.2011 20:51

ei se mäntä loputtomiin kestä vaikka ois seokset kuin kohillaan.. ja tollasessa pyörässä ny ei niin kovat puristukset ole että 98 oktaaninen polttoaine olisi pakonomanen tarve, ja vaikka olisi ni pyörä alkais nakuttamaan eikä leikkaisi samantien. Männällä tullu vaa ajettua liikaa ni leiponu.. 8) ja kertoohan huomattava tehon-nousu männänvaihdon jälkeen sen että vanha oli ihan loppu. mut samapa tuo, piti ny vähä tulla avautuu :D

jatkakaa ->

3.3.2011 12:06

Ahah, vai 95 käy. Maahantuojan huolto (MP-Racing) vain sanoi että 98 on vaatimus kun kyselin mahdollista syytä ja näytin osat, ja varsinkin kun pyörä on TT mutta vakio välityksillä.
Sinänsä huono tuuri että männän vaihto oli jo tilattu huollosta mutta siihen olisi ollut vielä pari viikkoa.
No, sainpahan pelkän männän vaihdon hinnalla sitten sylinterin ja männän kun tein vaihdon itse, kun huollossa olisi ollut ensimmäinen vapaa aika hommalle vasta parin viikon päästä.
Toisaalta nyt vuodenvaihteen jälkeen kannattanee muissakin pyörissämme siirtyä käyttämään 98E5 bensaa kun 95E10 bensaan on sotkettu noin 10% etanolia, alkuvuoden kokemusten mukaan 98 ajettaessa kulutus on sen verran pienempi kuin 95 että tulee halvemmaksi ajaa 98 vaikka se vähän kalliimpaa onkin.

3.3.2011 14:52

hei !

1.
männällä oli ajettu todennäköisesti liikaa, varmaankin se max 25tkm kestotesti jonka olen todennut monesti 15vuoden aikana. 2-renkaisella männällä jos vain etenkin jos se oli Asso Werke alkuper..

2.
mp-racing on mitä todennäköisemmin kusettanut sua osien hinnassa ja Oktaani asiassa. Oktaanista ei ollut leikkaaminen kiinni, mutta Planetissa/raptorissa E95 toimii 1,55~1,8mm Squishilla , sitten kun Squish on 0,8~1,2mm kuten pitäiskin olla olisi käytettävä aina E98 tai parempaa. (huom ! että kirjoitin aikamuodossa <-2010 vuodet)
Veloittavat esim Assosta 180~200e kun sen saa 100e hintaan muualta. tai ottavat OEM Juusto ketjuista ja rattaista hinnan, josta jo puolella summalla saat 1000cc kestävät ketjut/rattaat.

3.
kannattaisi tarkistaa vielä kerran varmuuden vuoksi ne TT osat, eli Dellorto PHBH28bd kaikki suuttimet yms neula/seosputkikin. ja TT ilmanottoputket (pitäisi olla Raptorissa jo vakiona A1 kuosissa tehtaalta tullessa..) ja NGK BR9EG tai B9EG tulppa.
P-suutin 125, Tk-seosputki B65, tk-suutin 65 TTnä.
Samaten pakoputki, jos se on alkuperäinen mukaanlukien tukkoinen euro2/euro3 kammio äänevaimennin. Jottei pakoputkessa ole mitään kuristuksia alkukäyrän suuaukolla kuten suppilo kartio pistehitsillä kiinni.

4.
tulevat kesät pääset helpommalla ja laadukkaammin/edullisemmin kun vältät mp-rahatusta ja heidän neuvoja. Minulla ei ole mitään kaunaa tms kyseistä paikkaa kohtaan, se nyt vaan on fakta että he eivät asioitaan hallitse cagivoiden suhteen.

hyvää tulevaa kesää. malttia ja valttia kevään kylmille ajokeleille, jotta vältät lämppärit, jos tyttö halajaa ajella aikaisten. suosittelen peittämään syyläristä enemmän kuin 20%
yms yms vinkkejä piisaa jos päädyt lukemaan Cagiva foorumiani.

T.markus
ps. 15 vuotta rakentanut ja keräillyt Cagivoita, joskin harrastus alkoi jo 8-vuotiaana ekalla cagiva tuotteellla. nyt 30v ikää. Minulla ei ole mitään intressiä valehdella tai puhua ympäripyöreitä cagivoista.

?

12.3.2011 20:27

Mitenkäs teillä on pysynyt jalat kuivina näillä raptoreilla kun ei oo katteita että heittääkö vettä pahasti jaloille?

27.3.2011 17:12

wiltzameih kirjoitti:Mitenkäs teillä on pysynyt jalat kuivina näillä raptoreilla kun ei oo katteita että heittääkö vettä pahasti jaloille?

Hyvin kestää kuivana. Ainut mikä kovalla sateella kastuu on perse, koska 'takapenkiltä' valuu vesi suoraan persiille. :D

14.4.2011 12:25

Kukaan muokkaillu tota raptorin perää/penkkiä jos sais pienellä työllä jonku nätimmä perän väsättyä`?

Re: Cagiva Raptor 125

25.4.2011 22:54

minkäslaine pyörä tää on katu/matka-ajos vieks paljo bensaa/öljyy yms, ku jotai tälläst en kyykkymallist, mut tehokast 2tahtii joka ei ois nii pahahintanekaa, ja tälläne vaikuttais iha hyvält :D

Re: Cagiva Raptor 125

12.5.2011 18:45

Nytten on raptorissa arrowin putki kiini :) . Menee melkein vanhemman miton putki suoraan kiini